Werken aan 944 Type 1

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Werken aan 944 Type 1

  • Maker
    Discussie
  • Zoals jullie weten ben ik sinds kort de eigenaar van een P 944 type 1.
    Natuurlijk jeukt het enorm om ermee te kunnen rijden, maar eerst ga ik alles eens goed controleren en oppoetsen.
    Ben geen expert maar wel redelijk handig 😀 dus met de Haynes Manual en YouTube (en natuurlijk jullie hulp 🙂 ) zal het wel lukken.
    Maar daarom dit draadje dus, zodat jullie kunnen volgen, en dat ik hier af en toe wat raad kan vragen aan de specialisten! 😉

    Wat heb ik ondertussen al gedaan:

    – Motorcompartiment gekuist en de motor ontvet. (De pakking van de oliecarter lekt op 3 plaatsen)
    – De wielen eraf gehaald en gepoetst.
    – De voorste remschijven en remblokken vervangen door nieuwe.
    – De achterste moet ik nog doen, maar ik moet eerst het handremsysteem vervangen. De spreidbeugel en de veren waren allemaal volledig verroest. Eentje zelfs gebroken. Dus nu wachten op onderdelen.
    – De zetels eruitgehaald. Bleek dat één bevestigingspunt van de chauffeurszetel afgescheurd is. Dit moet gelast worden, dat kan ik niet zelf. Dus dat zal ik moeten uitgegeven.
    – Interieur eens volledig gestofzuigd. Ik wil het interieur er nog volledig uithalen om dat deftig te kuisen.

    Attachments:
    • WP_001084-2.jpg
    • WP_001115.jpg
    • WP_001116.jpg
15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 119)
    • Het heeft wat langer geduurd dan voorzien, maar morgen mag ik hem terug gaan ophalen bij Dominique!

      Ik ben benieuwd en kijk er naar uit om ermee te :driver:

      0

        Helemaal mee eens. Dominique van de Oldtimerfabriek is gepassioneerd door oldies en dan vooral de Porsches, heb er recent distributieriem van m’n 944 laten vervangen, heeft daarbij de motor weer helemaal afgesteld en die loopt nu als een Zwitserse klok :first:

        0

          Net de wagen binnengedaan bij de Oldtimerfabriek in Oplinter voor het probleem met de versnellingsbak en een nieuwe koppeling.
          Zeer vriendelijke man met een duidelijke passie voor oldtimers!

          En ongelofelijk maar hij kreeg hem wel in eerste versnelling. Hij heeft er wel met 2 handen aan moeten trekken! 😀 En hij reed in eerste versnelling, dus normaal is de bak nog ok maar moet dus het systeem van de versnellingspook afgesteld worden.

          Goed nieuws dus!

          0

            Wow very netjes :applaus:

            0

              :hail:

              0

                :up:

                0

                  Respect, man! :applaus:

                  Niets gaat boven een proper interieur…

                  0

                    Weet iemand of Dossogne ook reparaties/vervangingen aan P944’s doet?

                    Heb al een aantal keer gebeld maar neemt niet op. Blijkbaar zeer druk daar!

                    0

                      Heb de sluitingen van het koffer vervangen, en blijft hij mooi toe. En warempel… de geur is weg! Zelfs mijn vrouw met hare supersnuffel ruikt het niet meer. :happy:

                      De deursloten (die de deur dichthouden, of hoe noem je die?) heb ik ook vervangen. De oude maakten veel lawaai bij het sluiten van de deur. Dat is nu ook een stuk beter.

                      Zoals belooft zijn hier de foto’s van het interieur:

                      WP_001198.jpg

                      WP_001191.jpg

                      WP_001199.jpg

                      0

                        Het moeten niet altijd zware kosten zijn.
                        😀

                        0

                          Thx voor de reactie Hendrik.

                          Ik denk dat ik het probleem gevonden heb en het ligt in de lijn van wat jij dacht.
                          De dichting is nog goed maar ik heb gemerkt dat de achterklep rechts niet meer goed sluit. Tijdens het rijden komt die zijde steeds uit het slot. Dat maakt dat er aan de rechter zijde een hele spleet ontstaat.
                          Ik heb geprobeerd om de sluitpin van de rechterzijde beter af te stellen. Deze bleek 22mm lang te zijn terwijl de linkerzijde 25mm uitsteekt. Ik wou deze dus ook op 25mm zetten in de hoop dat hij dan beter in het slot zou blijven.
                          MAAAAAAAAAAAR…. er was dus een reden waarom die zijde niet goed sloot… Er had al iemand aan geprutst waardoor ik bij het losdraaien de pin deed afbreken… :censored:

                          Rosepassion kan zich aan een bestelling verwachten! 😀

                          0

                            Welke ontbrekende rubberen stoppen bedoel je?
                            Uitlaatgassen kunnen een versleten rubber onder de achterklep zijn. 25 jaar oude dichting laat gemakkelijk water en uitlaatgassen binnen. Als die al vervangen is, misschien de slotbouten een klein beetje aandraaien?

                            0

                              Een tijd geleden, maar niet stil gezeten!

                              Het interieur is zowat klaar. Alles eruit geweest en proper gemaakt. Alle bedrading nagekeken en vastgemaakt. Waar nodig gesoldeerd.
                              Ontbrekende stoppen teruggeplaatst, en wat extra isolatie.
                              De volgende zaken heb ik allemaal vervangen:
                              – Verschillende lampjes en schakelaars
                              – Een paar aansluitingen
                              – De binnenverlichting
                              – Een interieurpaneel
                              – De versnellingspookzak (of hoe noem je dat?)
                              – …

                              Deze week heb ik hem terug ineen kunnen zetten, en vandaag er een sportstuurtje ingezet! :driver:

                              De foto’s volgen nog!

                              Ondertussen een vraagje: Tijdens het rijden is er duidelijk een uitlaat geur in de wagen, Iemand een tip hoe ik dat zou kunnen verhelpen?
                              Eerst dacht ik dat het probleem de ontbrekende rubberen stoppen waren, maar dat was het dus niet.
                              Dus het moet onder de motorkap ergens zijn en dat het dan zo via de ventilator binnenkomt…

                              0

                                ik ken de prijzen van de stukken van de koppeling van een 944 niet maar ik heb in september op men 911 onder andere een volledig nieuwe koppeling laten steken van A tot Z met originele onderdelen van bij Porsche Drogenbos en zat alleen al aan onderdelen hiervoor aan meer dan 2500 euro excl btw en zonder plaatsing, aangezien hiervoor de motor eruit moest was het de beste keuze om dan op zeker te spelen en gewoon alles te laten vernieuwen, voor 800 euro vrees ik dat ze enkel de koppelingsplaat zullen vervangen, zou zelf dat risico niet nemen want dat is meestal maar een tijdelijke oplossing en als je dan nadien opnieuw eraan moet laten werken heb je tweemaal werkuren betaald :bounce:
                                informeer je dus best goed wat er zal vervangen worden zodat je weet wat je mag verwachten :salut:

                                0

                                  THX!

                                  Gisteren eens wat info gevraagd over het reviseren van de versnellingsbak en de koppeling… -SLIK- Dat was even schrikken!
                                  Het reviseren zelf zou tussen 2000-3000€ kosten, afhankelijk van de schade.
                                  De stukken van de koppeling +/- 800€ en zou minstens 10 werkuren zijn à 60€/uur.

                                  Een heel kostelijke zaak, maar dan is dat wel piekfijn in orde natuurlijk….

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 119)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.