Werken aan 944 Type 1

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Werken aan 944 Type 1

  • Maker
    Discussie

  • Pollaris Kurt
    Deelnemer

      Zoals jullie weten ben ik sinds kort de eigenaar van een P 944 type 1.
      Natuurlijk jeukt het enorm om ermee te kunnen rijden, maar eerst ga ik alles eens goed controleren en oppoetsen.
      Ben geen expert maar wel redelijk handig 😀 dus met de Haynes Manual en YouTube (en natuurlijk jullie hulp 🙂 ) zal het wel lukken.
      Maar daarom dit draadje dus, zodat jullie kunnen volgen, en dat ik hier af en toe wat raad kan vragen aan de specialisten! 😉

      Wat heb ik ondertussen al gedaan:

      – Motorcompartiment gekuist en de motor ontvet. (De pakking van de oliecarter lekt op 3 plaatsen)
      – De wielen eraf gehaald en gepoetst.
      – De voorste remschijven en remblokken vervangen door nieuwe.
      – De achterste moet ik nog doen, maar ik moet eerst het handremsysteem vervangen. De spreidbeugel en de veren waren allemaal volledig verroest. Eentje zelfs gebroken. Dus nu wachten op onderdelen.
      – De zetels eruitgehaald. Bleek dat één bevestigingspunt van de chauffeurszetel afgescheurd is. Dit moet gelast worden, dat kan ik niet zelf. Dus dat zal ik moeten uitgegeven.
      – Interieur eens volledig gestofzuigd. Ik wil het interieur er nog volledig uithalen om dat deftig te kuisen.

      Attachments:
      • WP_001084-2.jpg
      • WP_001115.jpg
      • WP_001116.jpg
    14 reacties aan het bekijken - 106 tot 119 (van in totaal 119)
      • Komt in orde, ik zie het :applaus: :respekt:

          Dit weekend de kofferruimte weer opgebouwd. Alhoewel de koffermat niet meer in de beste staat is, ben ik toch blij met het resultaat.
          Gedane werken:
          – Alles eruit gehaald
          – Proper gemaakt
          – De interieurmatten gewassen
          – De electrische leidingen terug vastgemaakt.
          – Isolatie geplaatst
          – Interieur terug geplaatst
          – Nieuw kofferlampje geplaatst

          En dan nu… foto’s!
          WP_001131.jpg

          WP_001132.jpg

            @ Drip

            Toen ik ze installeerde waren ze inderdaad moeilijk van elkaar te bewegen. Het ging wel, maar moeilijk. Ik zal ook eens moeten reviseren, denk ik. Ze zijn volledig verroest, dus dat kan zeker al mooier! Maar dat zal nog even moeten wachten.

            Ik krijg de voorste mat er niet uit. En met het verwijderen van het gaspedaal zijn de twee bouten afgebroken :bounce: Ze waren volledig verroest. Die moet ik dus uitboren, tof op zo’n moeilijke plaats.

            De isolatie heeft ook zijn beste tijd gehad, dus waar ik kan, zal ik ze vervangen. Vandaag heb ik de binnenzijde volledig gestofzuigd. Deze week nog eens met nat kuisen en dan kan ik terug beginnen met opbouwen. Eerst de kofferruimte en zo naar voor.

            Ondertussen heb ik al nieuwe zetelsteunen besteld zodat de zetels wat hoger staan. Die installeren zal voor volgende week zijn of zo…

              @Wim,

              :think:

              [i]Toestemming geweigerd
              Deze inhoud is op het moment niet verkrijgbaar. We hebben bijkomende beveiligingsfuncties ingevoerd, die vereisen dat je je aanmeldt bij Facebook om deze pagina in België te kunnen bekijken. Meer informatie.[/i]

              XXX

                Mooi werkje :up:
                Remmen zijn met één cilinder en bewegende klauw. Al eens nagekeken of uw klauwen niet vast zitten?

                  Ja wim, het zal zeker eens moeten gebeuren denk ik. Er is ook iet mis met de koppeling, denk ik. Als ik ontkoppel, hoor ik een schurend geluid. Eerdaags moet ik hem toch nog eens op poten zetten, dan zal ik eens goed kijken.

                  Nu ben ik het interieur er aan het uithalen om alles eronder eens goed te bekijken. Voorlopig ziet het er goed uit.
                  Ondertussen heel wat stukken besteld bij RP om het interieur op te frissen.
                  Als de middenconsole eruit is, ga ik de schakelaars en de andere versleten zaken vervangen.
                  De bekleding moet ik nog uitwassen behalve de koffermat. Die had ik al gedaan.

                  Daarna begin ik terug met de opbouw. Eerst de koffer en zo naar voor…

                  WP_001124.jpg

                  WP_001125.jpg

                  WP_001126.jpg

                  WP_001123.jpg

                  Wim

                    Waarschijnlijk alles aan vervanging toe, hebben hier 2 weken geleden hier ook een gehad waar het een pot soep was en bijna geen versnelling meer te vinden was.
                    Nadien weer strak en zo het hoort te gaan.

                    https://www.facebook.com/ccrvanleuven?ref=hl

                      Vandaag nog eens een klein ritje gemaakt in de ochtendzon!
                      Er is me wel nog iets opgevallen…
                      Zoals ik al zei, staat de versnellingspook in neutraal tussen 1 en 2de. Ik kan in eerste versnelling gemakkelijk tot 60km/u gaan en in 2de tot 90. Als ik dan naar derde ga, dan maak ik bijna 3000 toeren. En ik krijg hem niet in vierde! Dus ofwel heb maar 3 versnelingen (???????????) ofwel ben ik er 2 kwijt . Ik heb geen ervaring in het rijden met Porsche’s. Dus wat denken jullie?

                        Bedankt voor de tip, Hellraiser.

                        Gisteren heb ik dat eens geprobeerd. De naven worden handwarm, de schijven heeeeeeeeeet. 🙂
                        Ik kon hem gemakkelijk nog vooruit duwen/achteruit duwen.
                        Maar het schurend geluid is er nog. Ik denk dat ik dit weekend eens de olie van de versnellingsbak ga vervangen. Mss zit er daar een probleem.

                        En ik ga beginnen aan het interieur eruit te halen. Gisteren de koffermat uitgewassen, een badje gegeven 😀 ongelofelijk wat daar uit kwam!!! 😯
                        Heb een foto genomen van het badwater erna, maar die ga ik jullie besparen, er zouden er mss … :puke:

                          Remblokken “slepen” altijd wel een beetje hoor,
                          na een rit eens voelen of de naven warm worden en de klauwen niet
                          abnormaal warm worden.
                          Kun je hem in z’n vrij nog voor en achteruit duwen zonder veel weerstand na een rit?

                            Update:

                            Dit weekend toch heel wat kunnen doen:

                            – Handremsysteem kunnen installeren. Met inderdaad heel wat gevloek! :censored:
                            – Achterste remschijven en remblokken vervangen. Zo nieuwe blokken zitten strak!
                            – Wielen erop en op juiste druk gezet (stonden halfplat…)
                            – Waterlek gevonden en gemakkelijk gefikst (lek aan temperatuursensor, beetje aangedraaid en in orde 😀 )
                            – Spanning op de balansas-riem aangepast, nu zingt hij niet meer.

                            En nog even tijd gehad voor een testritje!!!! Was niet meer te houden! 😀
                            Ondanks de regen heb ik ervan genoten. Honger naar meer, maar eerst verder in orde zetten.

                            Heb wel al 3 vraagjes voor de experten hier:
                            – De remblokken schuren een beetje tegen de remschijven na het loslaten van de remmen. Ik heb de indruk dat de remschoen door de roest niet meer heel goed opengaat na het remmen. Kan dit?
                            – Bij het vertrekken heeft hij wat weinig power, bij het vertrekken op een kleine helling moet ik goed gas geven en spelen met de koppeling om hem te laten vertrekken. Probleem met de koppelingsplaat?
                            – De versnellingspook staat in de neutrale positie tussen de versnellingen 1 en 2 ipv tussen 3 en 4. Is dit normaal?

                              Merci Floere voor het aanbod. Ben van Kortessem.

                              La Tourette??? Daar zal ik dit weekend dan ook de symptomen van krijgen, want ik ga dan een eerste poging doen om het systeem te vervangen! 😀

                              XXX

                                Mooi werkje Goya.
                                Leuk om te zien die blauwe beschermmatjes op de carroserie. :up:
                                Ben ook met zulk een rem ding bezig aan een 944, al flink wat afgevloekt (blijkaar lichte vorm van La Tourette) :happydance:

                                  Hallo Goya, ik weet niet van waar je bent maar indien nodig kan ik wel een las leggen op je stoel die stuk is.
                                  Kan wel mijn plan trekken met lastoestel!
                                  Grts floere.

                                14 reacties aan het bekijken - 106 tot 119 (van in totaal 119)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.