Werken aan Porsche- Schaarlift?

Home Forum Porsche Talk Werken aan Porsche- Schaarlift?

  • Maker
    Discussie
  • Heren,

    Ik plan deze winter te starten met demontage van de targa ( sc 1980),om de carrosserie/motor daarna onder handen te laten nemen.
    Heb sterk het gevoel dat het bijna noodzakelijk is een deftige lift te kopen voor volgende werken:

    – Weghalen motor
    – Eenvoudigere werkhoogte
    -Demontage assen , etc.
    – Achteraf ook alle monteren
    – onderhoud olie enz..

    Na wat lezen kom ik op een schaarliftje ( zie dat Wim dit hier reeds een keer voorstelde).
    Deze neemt ook niet veel ruimte in als je hem platlegt. Maar kan ik hier voldoende werken mee uitvoeren, of moet ik toch naar 2 koloms?

    Dacht aan iets zoals bijlage. Heb ik hier nog voldoende ruimte voor montage van alle onderdelen aan onderzijde?

    Bedankt voor de nuttige tips!

    Wim

    Attachments:
    • lift.jpg
    • lift2.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
    • och ja, vergeten te vermelden…

      ik heb (tijdelijk) een opstapje moeten maken want de poetsbrug was te hoog…(zie 4de foto).

      Er komt een nieuwe vloer waar de Porsche gestald wordt, dan wordt die brug ingegoten zodat ik er vlot over kan zonder
      houten planken als hulpmiddel…

        ik ga wel nog die extra steunen kopen voor de zekerheid, want ook al werkt de poetsbrug met een mechanische vergrendeling, toch wil je die extra zekerheid…hoeft maar 1 keer fout te gaan :engeltje:

          heb die brug gekocht waar Wim tevreden over was, en inderdaad, ziet er niet mis uit…
          geleverd in stevig pakket, in de garage geplaatst en gemonteerd volgens de handleiding.

          Enige opmerking: de handleiding is eigenlijk meer een bundeltje A4-copieën waar de zwart/wit foto’s wat onduidelijk zijn van geworden.
          De tekst (beschrijving hoe je wat moet monteren) is echter wel duidelijk genoeg, waardoor je toch vrij makkelijk de boel snel en nauwkeurig gemonteerd krijgt…

          foto’s zie bijlage

          Attachments:
          • IMG_20170810_115058.jpg
          • IMG_20170810_115029.jpg
          • IMG_20170810_141615.jpg
          • IMG_20170810_141557.jpg

            Interessant topic !
            Lijkt me leuk om zelf wielen, remblokjes en consoorten te vervangen …

              Ik heb eens nagemeten en niet elke schaarlift past on de 997 !

                Ik zou hem niet te lang omhoog laten staan.
                Zeer slecht voor de schokdempers.

                123

                  1 zit normaal een blokkering op, en je kan hem zolang als je wil laten op hoogte staan.
                  mits hij maar op de juiste steunpunten is gezet.

                  2 als hij op de blokkering staat zal hij niet kunnen zakken zonder electriek, omdat je hem eerst over de blokkering heen moet heffen om te deblokkeren..

                  hangt wel van model tot model af, maar dat is de normale manier van werken

                    Ik stel me bij zo’n poetsbrug nog 2 bijkomende (misschien ietwat domme) vragen:
                    1) Kan je je voertuig voor een langere periode omhoog op de brug laten staan? Bijv. gedurende enkele wintermaanden?
                    2) Stel dat je geen elektriciteit hebt wanneer je voertuig omhoog staat. Is er dan een mechanische handbediening om de brug te laten zakken?

                    Alvast bedankt aan de bezitters van zo’n brug om dat even te laten weten.

                    Groeten,
                    Boxer.

                      misschien best te combineren met 4 voetjes, dan ben je 100% flexible (en veilig)
                      http://www.wdw-lift.de/eshop.php

                      steun.jpg

                      Wim

                        Je kunt overal aan en bij, kijk maar eens op pagina 1. 😉

                          [quote=”lb” post=253962]heft er iemand ervaring met deze :
                          http://jemaautolifte.com/eu/products/JA2800S/144

                          Iets minder hoog, wat misschien belangrijk is voor onze wagens.
                          het ziet er stevig uit
                          [/quote]

                          bij dit soort autoliften: waar kan je bij onze ‘oude’ 911 dan niet aan ? ik veronderstel dat alles aan motor/versnellingsbak toegankelijk is ?

                          want dit zou inderdaad een mooi alternatief zijn voor de toch 500 EUR duurdere 2-armsbrug die ik in gedachten had

                            Vroeger ook veel besteld bij Datona KLIK steeds perfecte service gratis levering in Belgie meestal staat ze al een dag later thuis .
                            Voordeel van deze brug is dat ze vrij laag op de grond ligt 120 mm minder risico om spoiler lip te raken ( hou hier rekening mee vele bruggen zijn tussen 150 & 180 mm hoog

                            Hier heb ik ook mijn 2 palenbrug gekocht gehad maar na 3 maanden terug verkocht stond steeds in mijne weg deuren konden niet altijd open en was vrij onstabiel op max hoogte .

                            auto-poetsbrug_1_2.png

                            Wim

                              Wij hebben er nooit problemen met gehad, en de mijne ook niet zoals je op foto ziet.

                              Kan mij voorstellen als je een goed verlaagde hebt, dat je dan tegen problemen aanloopt.
                              Maar zijn ook weer op te lossen. 😉

                                Wat mij opvalt, een hoogte van 14,5 cm als deze volledig beneden is :popcorn: geraak je daar over ??

                                  heft er iemand ervaring met deze :
                                  http://jemaautolifte.com/eu/products/JA2800S/144

                                  Iets minder hoog, wat misschien belangrijk is voor onze wagens.
                                  het ziet er stevig uit
                                  jema.jpg

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.