Werken aan Porsche- Schaarlift?

Home Forum Porsche Talk Werken aan Porsche- Schaarlift?

  • Maker
    Discussie
  • Heren,

    Ik plan deze winter te starten met demontage van de targa ( sc 1980),om de carrosserie/motor daarna onder handen te laten nemen.
    Heb sterk het gevoel dat het bijna noodzakelijk is een deftige lift te kopen voor volgende werken:

    – Weghalen motor
    – Eenvoudigere werkhoogte
    -Demontage assen , etc.
    – Achteraf ook alle monteren
    – onderhoud olie enz..

    Na wat lezen kom ik op een schaarliftje ( zie dat Wim dit hier reeds een keer voorstelde).
    Deze neemt ook niet veel ruimte in als je hem platlegt. Maar kan ik hier voldoende werken mee uitvoeren, of moet ik toch naar 2 koloms?

    Dacht aan iets zoals bijlage. Heb ik hier nog voldoende ruimte voor montage van alle onderdelen aan onderzijde?

    Bedankt voor de nuttige tips!

    Wim

    Attachments:
    • lift.jpg
    • lift2.jpg
14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
    • Heb er ook een, perfect voor Porsche en neemt weinig plaats in.
      IMG_0712.JPG

      Wim

        [quote=”cabrio wim” post=253673] en op schaar zitten ook verstelbare stangen met rubber blokken.
        [/quote]


        @bollocks
        ……..Wat ik dus al schreef. 😉

        Hebben wij hier gekocht.
        http://www.ldenhartog-toolstore.nl/autopoetsbruggen-hefbruggen/121-autopoetsbrug-cap-2700kg.html

          deze? https://dutch.alibaba.com/product-detail/2-7t-portable-used-car-scissor-lift-for-sale-60374740777.html

          Heeft nog instelbare armen zodat je kan heffen op de steunpunten ipv op bodemplaat…

            Wim,

            Kan je me toevallig enkele ‘betaalbare’ merken aanraden ?

            Bedankt.

              TOP!
              dan ga ik toch op zoek naar schaarliftje zoals Wim op foto’s aangeeft.

              Thanks voor de tips.

              Wim

                [quote=”fdeville-new” post=253675]bestaat het gevaar hier niet[/quote]

                Klopt helemaal :up: :up:

                Mag er nog 200 kg bij gehangen worden.
                Vergeet niet dat scharnierpunt op dat moment de hoogte van te torsi tube is, dus 4/5 gewicht van de auto ligt ervoor.

                  bestaat het gevaar hier niet dat als je er de motor inhangt, het geheel, wegens het gewicht, naar achteren zal kantelen ? of is er toch genoeg gewicht vooraan om dat te vermijden ?

                  Wim

                    Zo’n Schaarbrug/poetsbrug is perfect voor Porsche, en zolang de bodem niet rot is is dit een perfecte brug om overal bij te kunnen en hoogte in te stellen.
                    Bij een 2 kolom mag de bodem ook niet rot zijn, en op schaar zitten ook verstelbare stangen met rubber blokken.
                    Voor uit en inbouw motor is die helemaal geschikt.

                    Bij de opbouw kun je rondom alles opbouwen zonder dat er een paal in de weg staat, probeer maar eens bij een 2 kolom brug een deur op hoogte op te bouwen die open staat.
                    Verplaatsen is met een 2 kolom ook niet mogelijk, terwijl je een schaarbrug overal naar toe kan manoeuvreren.

                    123

                      [quote=”Ollie” post=253655]Niemand al overwogen om een ‘fosse’ of smeerput t e maken?[/quote]

                      Smeerput heeft echt niet veel nut als je een 911 hebt…
                      Dat dient enkel maar om te smeren, dus om olie uit te halen, en vroeger om ophangings punten te smeren.

                      olie eruit halen kun je met een 911 gewoon als ie op de grond staat als je echt wil. Motor zit achteraan en is goed bereikbaar.

                      Smeerput is waardeloos als je je kleppen wil stellen, dan moet je de motor toch minstens een beetje laten zakken uit het chassis.
                      Kan niet met een smeerput.

                      Een 2 koloms is ideaal, maar je fundering moet het kunnen, en het ding staat er ook als je hem niet nodig hebt.

                      De oprijbokken die ik heb, zijn dan perfect voor een 911.. je hebt de kont in 5 minuten in de lucht.
                      Krik onder je motor
                      vijzen los en je kan hem zo zakken, klepdeksels eraf
                      kleppen stellen
                      terug om hoog
                      Als je echt wil en je weet wat je doet kun je zo kleppen stellen op een half uur tijd

                        Niemand al overwogen om een ‘fosse’ of smeerput t e maken?

                          ook TwinBusch heeft 2-kolomsbruggen (ik dacht zelfs ‘maar’ rond de 1600 EUR)

                          4.2 ton, 230 V

                          model TW 242A

                            indien je niet de ruimte hebt voor een kolom/palen brug, dan is DIT mss nog een optie 💡

                              hier kwam ik al een 2/kolom brug tegen voor net geen 2000.-€
                              https://www.iriktrading.com/2-koloms-auto-hefbrug-4-ton-380-volt.html

                                Een kolomlift geeft je alle ruimte om onder de wagen te werken, een schaarlift heeft nog altijd ‘de schaar’ onder de auto… en die zal vaak in de weg zitten. Afhankelijk van type schaarlift die je gebruikt (vorm van de steunbalken/steunplaat) kan je hoogst waarschijnlijk aan een aantal zaken niet aan om te demonteren…. Type zoals je eerste foto is al geen oplossing… de steunplaat komt onder de versnellingsbak en/of onder de beschermplaat van je benzinetank/benzinepomp….
                                Hou ook rekening met de krikpunten van je wagen (of het ontbreken daaraan 😉 )

                                Als je de keuze hebt en ze kan plaatsen, zou ik voor een 2-kolom gaan…
                                Succes bij de keuze en de geplande werken.

                              14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.