Werken / updates aan Porscheforum

Home Forum Porscheforum mededelingen Werken / updates aan Porscheforum

• Maker
    Discussie
  • Beste Porscheforum bezoekers.

Aangezien we sinds de overgang van het oude naar het huidige forum steeds tegen (blijkbaar onoverkomelijke) problemen aanliepen heb ik in samenspraak met onze provider besloten om het forum naar hun nieuwste type server te laten verhuizen, door deze verhuis kunnen we een recentere PHP en Mysql gaan draaien waardoor het forum stabieler, én met meer functies voor de moderators zal kunnen werken.

Deze verhuis zal meer dan waarschijnlijk een downtime met zich meebrengen, maar we proberen deze uiteraard zo miniem mogelijk te houden. Over het tijdstip en de duurtijd van deze downtime kan ik helaas nog niets sluitends zeggen.

Eens deze serververhuis achter de rug is zal ook de forumsoftware geupdate moeten worden, door onze uitgebreide database kan dat een werkje van enkele uren zijn aangezien dit alles manueel moet gebeuren om zodoende geen dataverlies te hebben.

De softwareupdate zal meer dan waarschijnlijk s’nachts gaan gebeuren om hierdoor de downtime voor jullie zo miniem mogelijk te houden.

Ondertussen is ook de reden gevonden waarom het forum soms zo traag is, wanneer er meer dan 100 bezoekers tegelijkertijd op ons forum zitten is er nog te weinig bandbreedte en gaat de datastream verdeeld worden over alle bezoekers waardoor het forum stagneert, trager aan het worden is of compleet freezed…

Door de verhuis naar de nieuwe server zal onze capaciteit ook hoger worden en zou dit moeten verbeteren. Indien deze problemen blijven terug komen (het forum en de bezoekersaantallen stijgen de laatste maanden enorm) kunnen we niet anders dan overschakelen naar een dedicated server…

Dit zullen we dus naar de toekomst toe ook opvolgen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • cabrio wim schrijft:

Ik dacht in deze David als ik Koen zijn reactie las in dit draadje.

https://porscheforum.be/index.php/forum/26-porsche-crash-fotos/83751-pijnlijk-en-duur

Idd. deze is een juist voorbeeld, maar er zijn er meerdere. Wat rechts staat weet ik niet, vermits niet leesbaar.

En Sigrid, dat met die Ctrl toets en scrollen heeft niets met dit probleem te maken maar toch bedankt voor de tip, deze wist ik nog niet. 😉

cabrio wim schrijft:

https://porscheforum.be/index.php/forum/26-porsche-crash-fotos/83751-pijnlijk-en-duur

Idd Wim , dat was het draadje .
        Nu geeft die alles normaal weer .
        Gisteren niet en zo te lezen was ik niet de enigste die dit merkte .

Hier niet, op iPad

Is safari denk ik :-s

Wim

Hier ook in alle drie goed.

Bij mij geeft het in elke browser correct weer, maar ik ga eens verder zoeken…

Wim

in welke topic was dit ?

Bij mij was het ook gisteren,
                    Er stonden geen foto’s in
                    Alleen 3 lange links,

Ook ik meld het niet meer omdat probleem gekend is..,

Dank je

911-lover schrijft:

Over dat brede scherm . Heb ik ook nog af en toe

Is dat dan wanneer er een foto in die thread staat ?

Mooi……van trol nu beginner gemaakt ❗

Dat is alleen maar positief hé David 😉

Over dat brede scherm . Heb ik ook nog af en toe , doch meld het niet meer daar het probleem gekend is .
                          Het is wel veel minder dan vroeger .
                          Eergisteren had ik het nog met een draadje (weet niet meer juist welk) waar Wim meerdere links in had geplaatst .

bladerunner schrijft:

Volgens sommigen moet ik dan een ander programme downloaden (bv Firefox), maar dit vind ik maar niets.

In het begin hadden we hier inderdaad redelijk wat problemen mee, de laatste tijd zie ik hiervan echter minder meldingen. Ik heb hier in huis 7 computers staan, op het merendeel ervan draai ik zowel firefox als chrome, en op enkele heb ik ook nog explorer staan, op elke pc ziet het forum er bij mij correct uit, zelfs in elke browser… ik heb dit ook voorgelegd aan mijn ITer destijds, die ook testen gedaan heeft met alle browsers en hij liep ook niet tegen dit probleem aan. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de persoon die tegen dit probleem aanloopt zijn pc niet up to date heeft wat browser instelling of applicatie updates betreft zoals java enz… of waarvan de instellingen niet juist staan (meestal wanneer je geen reguliere windows draait omdat de gekraakte vaak nogal eens getweakt zijn naar de wensen van de gebruiker waarvan de crack komt).

@ Koen, volgens de stats zitten we s’avonds laat en s’nachts zeer vaak rond de 90 bezoekers en meer. Misschien niet allemaal weergegeven op t forum (mensen of bots die op het portaal blijven hangen) al zie ik de laatste tijd ook zeer vaak een erg hoog guest aantal als ik op t forum zit…

als een echte porsche … lang hetzelfde concept en nu met de nodige updates weer helemaal mee met zijn tijd, dat belooft 😉

Met één simpele handeling maak je “het scherm” wat kleiner en kun je alles lezen.
                                Controletoets indrukken(en zo houden) en met de “roller” van je muis draaien.

Is het dan ook niet mogelijk om die vervelende, niet volledig leesbare posts, aan te pakken? Sommige posts zijn breder als mijn scherm en dus niet volledig leesbaar. Volgens sommigen moet ik dan een ander programme downloaden (bv Firefox), maar dit vind ik maar niets.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.