What’s the catch?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen What’s the catch?

• Maker
    Discussie
  • Guys, need your help/opinion:

Ik heb in een advertentie in een magazine een 911 gevonden in Frankrijk. De 911 van 1964 is in perfecte staat, totaal gerestaureerd in 2005, ziet er prachtig uit, matching nrs etc.
    Ik heb de koper gecontacteerd en hij heeft me alle info doorgestuurd inclusief chassis en engine nr., de nummers lijken overeen te komen.
    Hij vraagt 15 900 euro voor een prachtwagen die zoveel meer waard is. Hij is een Ier die terug van Frankrijk naar Ierland verhuist en wenst zijn porsche (geregistreerd als klassieker in Duitsland) niet mee te nemen.

What’s the catch? Is de auto misschien gestolen? Hoe kan ik dit best nagaan? Duitse, Belgische of Franse politie contacteren? Zijn er andere zaken waar ik op moet letten?

Bedankt voor de hulp

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • misschien tijdverlies maar vond het toch een sport om ook een beetje met hun kl… te spelen. :driver:[/quote]

ik vindt dit geen tijd verlies.het is dank zij deze mensen die hun tijd er insteken dat anderen gespaard blijven van ernstige kopzorgen.

:sarcastisch

[quote=”Daxmanian” post=105256].. er moest toch eens iemand intrappen.[/quote]

Vaker dan je denkt – om over betalingen (bij evt. verkoop) via Western Union nog maar te zwijgen ….

[quote=”norm” post=105223]heb 2 voertuigen te koop staan op kapaza en vandaag 3 sms en gehad kan youb mail me im …….gewoon niet op gereageerd[/quote]

Hehe klinkt heel bekend. Ik heb mijn vrouw haar Ducati al enkele weken te koop staan en krijg zowat wekelijks sms’jes met de tekst “Hi, I saw your ad….” enz. met telkens een ander gmail adres bij maar met telkens dezelfde tekst. Die mannen blijven maar proberen hé, er moest toch eens iemand intrappen.

heb 2 voertuigen te koop staan op kapaza en vandaag 3 sms en gehad kan youb mail me im …….gewoon niet op gereageerd

[quote=”911 Flyer” post=105160]Het ziet er idd uit als een stomme oplichter. Het was te mooi om waar te zijn…
              Foto’s post ik wel even Ruben, maar momenteel is mijn laptop kapot, even geduld!
              Groeten![/quote]

Ben zéér benieuwd! 🙂
              Gehele verhaal zie ik één dezer wel verschijnen…
              Alvast bedankt! 🙂

Het ziet er idd uit als een stomme oplichter. Het was te mooi om waar te zijn…
                Foto’s post ik wel even Ruben, maar momenteel is mijn laptop kapot, even geduld!
                Groeten!

Klopt .
                  ineens stond die in ee andere provincie te koop onder een andere naam voor beduidend minder .
                  Met identiek dezelfde beschrijving en foto’s .

Bij de verkoop van onze Audi Quattro hebben we dat ook meegemaakt. Ineens stond deze ergens anders te koop voor veel minder. Gewoon met mijn foto’s, en eenzelfde verhaal. Kreeg trouwens ook de standaard mail toen ik de verkoper via email liet weten dat hij niet correct bezig was.

911-Lover weet wel waarover ik het heb 😉

If it’s to good to be true…

ZOals in een van de vorige posts.
                      NOOIT geld overschrijven,

afspraak maken, ter plekke, als het in Engeland of Frankrijk of where ever is. (evntueel samen met gezin of vrienden)

maak er een weekend van, en spreek af om te gaan bekijken. met een bankcheque mee.

* in het slechtste geval (het is een freudeur), heb je een leuk weekend gehad, en ben je het geld niet kwijt.
                      * In het beste geval was het een oprechte verkoper, heb je de zaak van je leven gedaan, EN heb je er nog een leuk weekend bovenop 🙂

meestal als het een fraudeur is zal je op voorhand wel een mail krijgen dat er iets tussen gekomen is.

[quote=”911 Flyer” post=104941]356 BT5 en 911 S van 1967 gekocht (beiden wrakken). Nu aan het laten restaureren, totale restauratie.
                        [/quote]

Vooral die laatste kan me bekoren! 🙂
                        Foto’s?

Er woont hier in de buurt een beenhouwer die 2 of 3 jaar geleden een prachtige E-type en een andere oldtimer (ik dacht een Miseriedes) heeft gekocht voor nog geen 45.000 euro …

Zijn centen waren direct goed (niet goed geld, terug). De auto’s zijn echter nog steeds niet tot hier geraakt …

Vraagt hij 15.900 Euro voor de wagen, of voor een foto van de wagen…

http://www.youtube.com/watch?v=K9r4MfV0u0A&feature=youtu.be

Thx for the answers!

Wat me verbaasde bij deze is dat het geen online advertentie is, maar in een magazine (dus die gast heeft geld uitgegeven). Ook heeft hij me pas geantwoord na 3 weken (want hij was op vakantie). Nepadverteerders antwoorden je meestal direct. Ik ken al die nepadvertenties wel, maar deze gast vraagt me momenteel geen shipping etc… (komt waarschijnlijk nog wel). Ik geloof er ook niet veel van natuurlijk.

Korte voorstelling: 30-jarige Gentenaar, woon en werk in Midden Oosten als piloot. Ben sinds altijd verliefd op alles met een motor. Begonnen met mobilet, Monobike, Triumph Spitfire en dan Alfa Romeo GT Junior. Alfa verkocht en 356 BT5 en 911 S van 1967 gekocht (beiden wrakken). Nu aan het laten restaureren, totale restauratie.
                              Ik wil exclusief voor porsche gaan, maar de Spitfire blijft 😀
                              3.2L en 993 4S staan ook zwaar op het verlanglijstje…
                              You can never have enough Porsche!

Benieuwd hoe het afloopt met de Ierse malloot!

Het is maar 1 keer per jaar Sinterklaas, en als ik me goed herinner is dat op 6 december 😛

Ooit al gehoord van “Fraude”?

Welkom 911 flyer , het feit dat je de vraag al stelt is een teken aan de wand dat je dit ook niet kan geloven .
                                  Ver van weg blijven .Hier veel lezen en vragen stellen .
                                  Een korte voorstelling van je zelf zouden we ook wel leuk vinden . 😉

Funny

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.