Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Why the Boxster 981 is the BEST value for money Boxster | Depreciation & Buying
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 10 maanden geleden door Erwin.
-
Als ik de prijzen zie van 981’s is de 987 toch iets beter value ..
981 gaan dubbel zo duur, zal wel iets beter zijn, maar daarom dubbel zo veel?
Kun je 2 keer meer met een 981 dan met een 987? JE moet eigenlijk al meer dan 2 keer meer eruit halen als hij 2 keer meer kost want das wat value for money betekent.Reele gebruiks waarde / monetaire value.
maar goed, dit soort videos zijn hype en altijd leuk voor wie net zoeentje heeft natuurlijk 😀
Ik gok dat de 987.2 the best of both worlds is.. nieuwer interieur oudere look, ook flat 6
Bovenstaande video gebruikt ook US prijzen, die we hier niet zien, dus niet echt relevant tenzij je ze ginder koopt en hier importeert.. maar das weer extra kosten…Ik heb al meerdere video’s van die kerel gezien (een NL aan zijn accent te oordelen) en hij komt tot die conclusie omdat de 981 waardevast is (dat kan ik beamen). De 718 verliest veel sneller aan waarde.
Dus het gaat hem hier niet zozeer over het rijplezier dat inderdaad geen wereld van verschil is tussen 987 en 981. En een 718 is gewoon een facelift, maar dan met een motor die als een tractor klinkt in plaats van het gezang van de voorgangers.
[instagram][/instagram]Waarde vast heeft in principe niks met Value for Money te maken.
Dat hij tot nog weinig waarde verloren heeft wil zeggen dat hij nog waarde kan verliezen.Waarde vast is iets naar de toekomst toe, das investment value.
Value for money is een acute, momentele inschatting over wat je NU koopt met je geld en wat je er NU voor terugkrijgt.de 987 die zijn waarde zogezegd al verloren heeft is dan net veiliger en beter value for money als hij een vergelijkbaar gebruik voor een lagere aankoop kost kan bieden.
Dat de 718 met Fart 4 minder value for money is dan de 981 ontkennen maar weinigen.. Maar daar ging het ook niet over in mijn repliek.
Ik doe helemaal geen moeite om de Fart 4 in de vergelijking op te nemen omdat ie wel, meh is.Als Morgen Porsche een 719 Aankondigt die een 2.8 Motor heeft en een 270 pk en de gtS hebben we al met 4 liter.. het is surtout het base model waar ze de mist in gingen.
Dan stuikt de 981 prijs alsnog naar beneden, samen met de 718 die dan helemaal lost is.Tja, het is zijn omschrijving. Een titel is vaak een beetje clickbate. Hij is zoals ik al dacht in NL gebaseerd. Nederlanders letten op de centjes. 😈 Het zou me verwonderen dat hij zelf een P bezit.
Als ze de nieuwe 718 aankondigen zal het een stekkerauto zijn. Blijkbaar verkoopt de 2,0 liter wel goed in Sina. En tegen een elektrische Boxster zullen ze daar ook wel geen bezwaar hebben.
Hoogstens zal de 4,0 op een aantal markten behouden blijven. Een kleinere cc-variant zie ik echt niet gebeuren.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.