Wie doet wat ? Alternatief linked-inn closed group

Home Forum Porscheforum mededelingen Wie doet wat ? Alternatief linked-inn closed group

• Maker
    Discussie
  • Misschien is een gesloten linked-inn groep wel een idee als alternatief voor gesloten wie doet wat sectie ?
    Kan je tenminste zien voor wat je bij wie terecht kan zonder dat er aanpassingen aan forum nodig zijn. Lidmaatschap aanvraag kan dan met vermelding forumnickname bv ?

Just a thought en up to the chief & mods om in gang te steken maar denk dat het wel leuk kan zijn….

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 81)
    • +1
      Ik zie geen enkel probleem. Een forum is er om van van gedachte te wisselen, men kan nooit over alles de hele tijd het bij het juiste eind hebben.

Vind juist op dit forum dat iedereen heel lief, aardig en meedenkend is met elkaar. Daarom ben ik hier ook, gewoon gezellig, informatief en met enige regelmaat stevig lachen geblazen. Ofwel, in mijn beleving is het hartstikke OK op het forum. We hebben toch nauwelijks onenigheid met elkaar, zo’n beetje alle uitspraken zijn voorzien van het nodige respect voor elkaar en elkaars keuzes.

Maar goed, we zien als lezer natuurlijk niet alles wat in de prullenbak verdwijnt (gelukkig maar waarschijnlijk). :censored:

[quote=”pvdw” post=198651]En toch volg ik dit niet helemaal… Denk niet dat ghost trailer bij mij zou besteld hebben zonder dat we via forum in contact kwamen….
          Kon makkelijk dichter bij huis zijn gegaan. Misschien kan hij er zelf best op reageren…. [/quote]

Inderdaad, ik kon korterbij kopen, zelfs beetje goedkoper.
          Toch heb ik beslist om bij een forumlid te kopen.
          Ik had PVDW al eerder ontmoet en “gun” hem de verkoop.
          De verkoper hier in de buurt ken ik niet en als ik daar zou kopen zou ik die wellicht ook nooit meer zien
          of er zou een probleem moeten zijn met de aankoop.
          Ikzelf ben een beetje van het oude principe denk ik.
          Als ik iets nodig heb koop ik bij iemand die ik al kende.
          Als een totaal onbekende mij iets probeert te verkopen loop ik “meestal” weg.

[quote=”pvdw” post=198651]Waarom het gesloten gedeelte niet meteen betalend maken ? Ben je meteen een stuk van het financiële probleem kwijt.[/quote]

We bekijken de optie om meer reclame op het forum te zetten, en de mensen die doneren, of vip lid worden krijgen dan toegang tot bepaalde delen op de site die niet toegangkelijk zullen zijn voor de gewone bezoekers, én… de betalende of donerende leden zien die reclame niet, met uitzondering van de forumsponsors. Op die manier is iedereen vrij om te beslissen of ze ervoor willen betalen of niet. Zonder enige verplichting. Maar t kost veel tijd om alles uit te werken en op elkaar aan te passen, zeker als je geen IT verleden hebt…
            Maar t komt allemaal in orde.

En toch volg ik dit niet helemaal… Denk niet dat ghost trailer bij mij zou besteld hebben zonder dat we via forum in contact kwamen….
              Kon makkelijk dichter bij huis zijn gegaan. Misschien kan hij er zelf best op reageren…. (Ps, donatie voorzien bij levering 😉
              Heb zelf in ieder geval al redelijk wat positieve ervaringen in zakendoen dankzij netwerken, het is maar wat je er zelf van maakt denk ik.

Voor de rest, indien er een soort gesloten gedeelte komt met daarin een “wie doet wat” is linked inn inderdaad overbodig en ook stuk minder overzichtelijk. Jammer dat er gewoon niet sneller werd gecommuniceerd dat er zoiets aankwam, maar ook daarvoor alle begrip gezien het vrijwilligerswerk.

Waarom het gesloten gedeelte niet meteen betalend maken ? Ben je meteen een stuk van het financiële probleem kwijt.

Euuh denk dat ik de ruzietopics heb gemist …. ruzie
              Vind dat er buiten een verschil in mening niet echt veel heen en weer wordt gesmeten en het al bij al heel goed meevalt nee ?

Hey deepee, helemaal mee eens.
                Leuk om samen te werken met mensen die dezelfde interesses hebben. Die begrijpen ook ons virus 🙂

Hoi Wim,
                die donatie is ook één van mijn actiepunten die ik in orde wil brengen. Geen probleem.
                Stuur me misschien offline ook maar de info door qua sponsorship.
                Geen idee of ik er budget voor heb, maar wil het zeker overwegen.
                Wat die winst betreft, ik ben al blij als we uit de kosten komen. Je wil niet weten hoeveel tijd daar in kruipt.
                We doen ons best om steeds professioneler te worden, maar in de eerste plaats is het de passie voor Porsche die ons drijft.

Groeten,
                Rufie.

Wim

[quote=”deepee” post=198642]
                  dankzij dit initiatief weet ik intussen wie er veearts is, in vastgoed zit, handelt in buizen en pijpen, … en dat had ik op PFB nergens kunnen vinden. heb ik er vandaag wat aan? Neen, maar mss heb ik morgen de logistieke diensten nodig van forummer X en dan weet ik die te vinden.[/quote]

@deepee
                  , denk je werkelijk dat ze aan jou denken als ze iets nodig hebben, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. 😉
                  Ze zullen misschien uit goed fatsoen een keer informeren, maar als er ergens een goedkoper is zijn ze weg, dat doet kwaliteit er niet meer toe.
                  En dan omschrijf ik het nu nog netjes. 💡

[quote=”cabrio wim” post=198624]… En dat aparte gedoe met een groepje een Linkin pagina of zoiets op te richten om zogenaamd zaken te doen. :happy:
                    Ik denk dat hier info genoeg te vinden is over van alles en nog wat en dat er altijd mensen (forumleden) klaar staan om iedereen te helpen en van info te voorzien…[/quote]

Niet iedereen kan/wil een draadje opstarten met wat hij dagelijks doet en iedereen heeft hierop een andere kijk blijkbaar, en dat mag. alleen is het allemaal een beetje naast de kwestie. sinds het aanmaken van de LI besloten groep weet ik van de aangemelde forummers wat ze professioneel doen om den brode. heb ik morgen behoefte aan een dienst/goed en er zit een forummer in mijn buurt die hierin kan voorzien, dan kan ik het hem/haar evengoed gunnen. niet meer of minder.

dankzij dit initiatief weet ik intussen wie er veearts is, in vastgoed zit, handelt in buizen en pijpen, … en dat had ik op PFB nergens kunnen vinden. heb ik er vandaag wat aan? Neen, maar mss heb ik morgen de logistieke diensten nodig van forummer X en dan weet ik die te vinden.

over de donaties is ook al heel wat geschreven en daar heb ik mijn bescheiden bijdrage ook al in geleverd, alleen is dat bij mijn onderschrift niet te zien. :salut:

Wim

Nu je het toch over zaken hebt.
                      Je doet hier regelmatig aanbiedingen aan forumleden voor exclusieve uitstapjes, en deze zullen niet zonder zakelijk gewin zijn en dat mag anders is de lol er vlug vanaf.

Maar wat mij dan opvalt is: je hebt geregeld winst aan de uitstapjes, maar daar zien we op het forum niks van terug in de vorm van een donatie. 💡
                      Niet dat je het verplicht bent, maar we zeuren dat het forum niet aan bepaalde eisen voldoet en dit en dat niet werkt.
                      Maar zonder inkomsten is dat vrij moeilijk om op korte termijn te realiseren, en als de pot vol zou zitten dan is het niet moeilijk want dan zou David iemand kunnen inhuren die daar met aan de gang gaat, en dan is het op een week geregeld. 💡

Dan voor iedereen hier op het forum.
                      Kijk maar eens naar ons zusterforum in Nederland waar ook donaties gedaan kunnen worden, en waarom loopt dat daar wel en hier niet met die button, nou ik denk omdat het gierige Nederlanders zijn. :ass:
                      Daar komt begin het jaar een nieuwe post om aan de leden te vragen om een kleine donatie te doen, en het werkt, zelf zo goed dat ze daar een overschot hebben, dus is er een probleem pakken ze met beide handen aan en is het in 1 nacht opgelost.

En dat aparte gedoe met een groepje een Linkin pagina of zoiets op te richten om zogenaamd zaken te doen. :happy:
                      Ik denk dat hier info genoeg te vinden is over van alles en nog wat en dat er altijd mensen (forumleden) klaar staan om iedereen te helpen en van info te voorzien.
                      Jullie moesten eens weten hoeveel zakelijke tijd ik het forum steek voor vragen en advies te geven ook via PB of zelfs zakelijke mail zonder gewin maar hoor je mij erover klagen, nee want dan moet ik hier opstappen en mij niet meer laten zien of horen. 💡

Ik hoop dat dit velen lezen hoe ik mijn gedachte hier over heb en het eindelijk eens vruchten afwerpt. :relaxman:

Voila, ook aangemeld. Approval pending.

Wat een geheimzinnig gedoe 🙂
                        Ik zit al jaren op linkedin en zit in verschillende porsche-groepen.
                        Mijn vrienden noemen me Mister Porsche. Als iemand daar een probleem mee heeft, dan moeten ze met mij maar geen zaken hebben.

@ Robin, die gesloten groepen gaan vooral bestaan om te socializen, zie het als aparte zeverhoekjes, ik vermoed dat de echte Porsche gerelateerde dingen echt wel op het forum zullen blijven verschijnen. Bovendien werken die groepen op uitnodiging van de leden die erin zitten… dus jullie bepalen zelf wie ziet wat daar gezegd gaat worden. Op deze manier kunnen we mss ook het geruzie op het forum wat meer uit the picture halen…. win win voor iedereen…

@ Robin, die gesloten groepen gaan vooral bestaan om te socializen, zie het als aparte zeverhoekjes, ik vermoed dat de echte Porsche gerelateerde dingen echt wel op het forum zullen blijven verschijnen. Bovendien werken die groepen op uitnodiging van de leden die erin zitten… dus jullie bepalen zelf wie ziet wat daar gezegd gaat worden. Op deze manier kunnen we mss ook het geruzie op het forum wat meer uit the picture halen…. win win voor iedereen…

ik spreek voor mezelf. het is niet mijn bedoeling om via L-in info achter te houden voor een deel van de forummers. de LI groep is er gekomen puur en alleen omdat de initiatiefnemer(s) er brood in zien om van elkaar te weten wat de professionele bezigheden zijn en via deze info te kunnen netwerken en elkaar commerce te gunnen. niet meer niet minder.
                              als deze functionaliteit er binnenkort op het forum komt, dan heeft deze L-In groep straks geen nut noch toegevoegde waarde meer en is deze met één muisklik ongedaan gemaakt.

ik hoop wel dat straks die besloten groep op het forum goed afgeschermd wordt (door bijv te selecteren op het aantal posts) om te beletten dat info al te snel/gemakkelijk gegaard kan worden en ongewild in verkeerde handen terecht komt.

Moest ik Linked-in hebben zou ik me wsl wel ff aanmelden maar ik kom nu al tijd te kort om alles in de gaten te houden. Is het gevaar van een gesloten groep niet dat er misschien een deel info verloren gaat op het forum? (sorry als die vraag al eens is gepasseerd maar ik heb niet het hele topic doorgenomen)

aha, dan heeft straks iedereen toch z’n doel bereikt :up:

@ BCcars: waarom zo zuur en alleen oog voor het negatieve? er verschijnen ook en zelfs veel meer andere en leuke dingen hier. een forum is grotendeels een afspiegeling van de maatschappij – het is alleen wat meer anoniem waardoor (soms ook ongewild of onbewust) wat scherper gereageerd wordt. als je daar niet tegen kan, wat doe jij dan in het echte leven? je kan toch niet in een gouden kooitje leven. het is nu eenmaal een grote boze wereld om ons heen.
                                  @ FDwinter: ik begrijp ook het standpunt van de anderen die dit wel liever privé houden.
                                  @ opperhoofd: het lijkt mij logisch dat de linkedin groep wordt opgedoekt zodra deze functie op het forum ingebed zit. minder woordenwisselingen zullen er niet door ontstaan. het lijkt me niet reëel dat mensen die elkaar in de haren zitten mekaar gaan opzoeken om zaken te doen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 81)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.