Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Wie heb ik gezien ?
- Dit onderwerp bevat 1,216 reacties, 194 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 3 maanden geleden door DIRK.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Holy Crap … MUSH … :respekt: … eindelijk iemand die dat hier durft neerschrijven !
Ik denk er exact zo over, alleen was het niet mijn plaats om zoiets hier neer te schrijven. Wegens het feit dat ik maar 1 P heb (en jij hebt zowel een oudje als een nieuwke, dus je staat met 1 been in elke porscheforum.be kliek, waterkokers en warmeluchtbakkers), het feit dat ik maar mondjesmaat actief ben op het forum en relatief weinig kan bijdragen wat technische dingen betreft, dus gene “echte” en geen forum cred 🙂
Maar ook ik kijk (en luister) bewonderend naar 964’jes omdat dat wagens zijn uit mijn jeugdjaren ! Heb een softspot voor de Turbo 3.6 en de RS uiteraard. Ook voor raceporsches uit die tijd (en andere tijden). Of zo ne getunede RWB of whatever. Kortom, ik zou er dolgraag een 964’je bijwillen, uit jeugdsentiment, om te bewonderen, om lief te hebben, om eens een rustig toerke mee te doen, of eentje als trackday wapen, of … Maar aan de huidige prijzen ? Laat me aub niet lachen ! Laatst zag ik een Turbo 3.6 en die kostte zoveel als een nieuwe 991. Alle perspectief en realiteitszin is uit de markt verdwenen !
En je weet hoe dat gaat met eender welke investeerdersbubbel, hij barst op een keertje …
PS: Een 991 of andere “waterkoker” zwaar en log noemen lijkt me een beetje overdreven. Plenty rauw in de juiste config !
Mijn elfje is de beste en mooiste auto ter werled, neh, en daar ben ik fier op ! 😉PS2: knuppel in het hoenderhok, andere merken zijn in hetzelfde bedje ziek. Als de prijs normaal zou zijn zou ik graag een 2003 E46 M3 CSL hebben ook, maar je moet eens naar de prijzen kijken, MAF, 50.000 plus euro voor en bmw van 11 jaar oud … daar koop je verdorie een nieuwe boxster voor …
[quote=”Mushroom” post=167981][quote=”deepee” post=167946]dixit een 964 eigenaar :wink:[/quote]
8)
Dit is zo’n discussie waarin iedereen gelijk heeft 8)
Ja, ik heb ‘n 964 maar alleen omdat imo de verhouding prijs/kwaliteit/prestaties ok was.
Had diezelfde 964 60.000 Euro gekost dan was hij mooi blijven staan, begrijp je?Een oudje spreekt ook MIJ aan, die groene impact 911 die hier een maand geleden op ‘t forum kwam en in Best serieus in mijn been aan’t bijten was zou ik doodgraag hebben, maar niet voor (ik zeg maar iets) 100.000 Euro, en net DAAR zijn we naartoe aan’t evolueren als je ziet wat de prijzen van de pré-impacts doen.
Die oranje pré-impact Targa in Best, die citroengele 912… Yummie! Maar niet voor de prijs van een Macadamia 997S.
Een 964RS die rond de 200.000 Euro moet kosten… no offence maar ZO goed is die auto nooit. Dat is pure speculatie van mannen met veel kluiten. Ons merk is opgepikt geweest op de radar van de investeerders, je kan er hopeloos blijven achter lopen, en veeeeel teveel betalen voor wat je maar krijgt, maar beetje bij beetje loop je -als fan van het merk- achter want er zijn er altijd met diepere zakken dan de jouwe/mijne. Tegelijkertijd zitten we (als “fans”) onszelf maar constant in ons eigen p*ten te schieten door neer te kijken op alles wat na 1997 gefabriceerd geweest is… Tot… ons vrouw (of een testrit, of eender wat) ons de schellen van ons ogen doet vallen.
Het ZIJN en BLIJVEN van de fijnste auto’s die je kan hebben. Kwaliteit is misschien niet meer wat het geweest is maar dat “Audi”, of luxebak gevoel heb ik niet.
Bij mij is’t *mijn* Porschken en elke rit is een feest, zowel in de 964 als de 991.Al dit zonder tegen iemands kar (lucht- of watergekoeld) te willen rijden :engeltje:
En ook: Al dit als goede raad naar zij die nog moeten kopen of in de running zijn. ‘t Is niet dat ik mezelf iets probeer wijs te maken. Ik heb beiden, ik ben voorzien, dankuwel.[/quote]en nu back on topic!
gisteravond een zwarte 991 targa :lekker: met Z-platen hier in Gent.
Wss dezelfde bestuurder als de groene 991 die hier af en toe staat en die ik al eens vermeld had .[quote=”Mushroom” post=167981][quote=”deepee” post=167946]dixit een 964 eigenaar :wink:[/quote]
8)
.Een 964RS … no offence maar ZO goed is die auto nooit….[/quote]
:what: 😉
De S is al goed …..moet daarom geen 4 zijn….ga ik toch nog moeten verbouwen??? :bounce:
Een 996 zal sneller “charisma” hebben dan een 991 8)
En damned… zo ne 996 4S mogen ze hier nog alle dagen komen afzetten. Wat was dat een waanzinnig fijne auto *luv
O ja, kost maar hetzelfde van een 912 :sarcastischTja, ik zou ook graag de 991 en dan nog liefst de targa aanschaffen, maar buiten het budget, heb ik ook de tijd niet meer tot die auto’s “charisma” kriigen
[quote=”deepee” post=167946]dixit een 964 eigenaar :wink:[/quote]
8)
Dit is zo’n discussie waarin iedereen gelijk heeft 8)
Ja, ik heb ‘n 964 maar alleen omdat imo de verhouding prijs/kwaliteit/prestaties ok was.
Had diezelfde 964 60.000 Euro gekost dan was hij mooi blijven staan, begrijp je?Een oudje spreekt ook MIJ aan, die groene impact 911 die hier een maand geleden op ‘t forum kwam en in Best serieus in mijn been aan’t bijten was zou ik doodgraag hebben, maar niet voor (ik zeg maar iets) 100.000 Euro, en net DAAR zijn we naartoe aan’t evolueren als je ziet wat de prijzen van de pré-impacts doen.
Die oranje pré-impact Targa in Best, die citroengele 912… Yummie! Maar niet voor de prijs van een Macadamia 997S.
Een 964RS die rond de 200.000 Euro moet kosten… no offence maar ZO goed is die auto nooit. Dat is pure speculatie van mannen met veel kluiten. Ons merk is opgepikt geweest op de radar van de investeerders, je kan er hopeloos blijven achter lopen, en veeeeel teveel betalen voor wat je maar krijgt, maar beetje bij beetje loop je -als fan van het merk- achter want er zijn er altijd met diepere zakken dan de jouwe/mijne. Tegelijkertijd zitten we (als “fans”) onszelf maar constant in ons eigen p*ten te schieten door neer te kijken op alles wat na 1997 gefabriceerd geweest is… Tot… ons vrouw (of een testrit, of eender wat) ons de schellen van ons ogen doet vallen.
Het ZIJN en BLIJVEN van de fijnste auto’s die je kan hebben. Kwaliteit is misschien niet meer wat het geweest is maar dat “Audi”, of luxebak gevoel heb ik niet.
Bij mij is’t *mijn* Porschken en elke rit is een feest, zowel in de 964 als de 991.Al dit zonder tegen iemands kar (lucht- of watergekoeld) te willen rijden :engeltje:
En ook: Al dit als goede raad naar zij die nog moeten kopen of in de running zijn. ‘t Is niet dat ik mezelf iets probeer wijs te maken. Ik heb beiden, ik ben voorzien, dankuwel.[quote=”dirk l” post=167967]Ik rij af en toe ook eens met een 997 GTS van een collega en alhoewel dat een fantastische auto is heb ik altijd het gevoel van in een soort über-Audi te zitten.[/quote]
Een Audi – Porsche vergelijking zonder dat er een 924 in de zin genoemd word…
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.OT: Zondag moest ik via Kapaza op een plek zijn in Rillaar. Wat stond daar op de oprit?
Een spierwitte 991 Turbo S. 😯
Ik heb mijn ogen goed de kost gegeven aangezien het de eerste was die ik zag en mijn God wat een beest!
Op de foto’s was ik niet overtuigd, maar in het echt is het een heel andere wagen. 🙂
Ik wou hem wel meenemen maar om de één of andere reden wou de eigenaar dat niet… :think:
Was trouwens van een verzamelaar. Had oa ook nog een GT-R met 1200 paardjes… :respect2:Ja dat zal wel :engeltje:
Maar mijn punt was het enorme verschil tussen een moderne 911 en een klassieke zonder rij hulp toestanden.
Ik rij af en toe ook eens met een 997 GTS van een collega en alhoewel dat een fantastische auto is heb ik altijd het gevoel van in een soort über-Audi te zitten.
Met de 3.2 daarentegen voel ik mij in een sportwagen in de echte zin van het woord.
Licht, wendbaar, rauw en toch ook wel snel en uitdagend.
Ik zou het ding echter nooit dagelijks willen inzetten. Daarvoor zijn de moderne 911’s natuurlijk veel beter geschikt.
Soit, in feite ferm off topic :hail:
Back to: wie hebben we gespot ❓@ dirk
dat gevoel heb ik ook hoor als ik in men 997 kruip :driver: na een weekje citroen berlingo en peugeot boxer :puke:
@ Mush, natuurlijk is de 991 een fantastische auto met bergen vermogen en koppel.
Een R8 is dat ook, een XKR ook , en SLS ook….
Maar het blijven zware auto’s , log en tjokvol elektronische rij hulp systemen.
In dit opzicht zijn ze in hetzelfde bedje ziek als menig hedendaagse automobiel.Als ik na een hele week Audi in het weekend achter het stuur van mijn ’87 elfje kan kruipen : lichtvoetig, snedig , ook snel en merk in ieder vezel van mijn lijf wat de auto doet. Alleen daar al doe ik het voor en ja, dat mag een duit (je) kosten.
Jij zou dat toch ook moeten ervaren in jouw 964 , al heeft die al wat meer rij assistentie (abs , power steering) dan mijn G ‘tje. :salut:
deze voormiddag bij nussbaumer, knappe 911s targa, djuu man ik stond te kwijlen op mijn werk, hij zou van de kanten van Brugge komen, had een plaathouder van powercars.
[quote=”Harley G” post=167929]Mijn wederhelft heeft daarstraks haar droom *porsche gezien. De 991 Targa 4S (met Nederlandse nrplaat ter hoogte van Zemst)[/quote]
Jij post dit, luc993cabrio is ondertussen zijn vreugde aan’t uitschreeuwen over zijn rit met een 991 4S, etc…
Vele Porsche “fans” zouden beter eens vooruit kijken ipv altijd in dat verleden te blijven koefelen, en te blijven mucho dinero’s uit te geven aan piles of rust die ze “op hoop van zege” gaan scoren in vreemde landen 8) :up:
De prijzen van de oudjes gaan nergens meer over. Tegenwoordig rond de 30K voor een 912… 😕 😮 Dan heb je de volle 90PK :sleep:
Mooi. Dat wel, en bakken charisma, maar nieuwe auto’s worden ook oud en charisma komt vanzelf :engeltje:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.