Home › Forum › Porsche Talk › Wie heeft het al gedaan…..?
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 11 maanden geleden door claude.
-
MakerDiscussie
-
4 oktober 2016 om 21:46
en geen vieze gedachten héé …… 😀
Wie heeft er het Carrera embleem (of elk ander gekleefd embleem) op de achterzijde van de wagen al verwijderd, zonder het te breken/beschadigen en zonder de lak te beschadigen…..?
Iemand een tip hoe dit best gedaan kan worden …. ❓ ❓ -
MakerDiscussie
-
lettertjes van Boxster waren er deels afgetrokken bij mij. Heb ze laten vervangen toen ze de wagen een opsmuk hebben gegeven bij carrosserie.
Lettertjes (Carrera) met flosdraad verwijderd en de laklaag even gepolijst zodat er niets meer te zien was in de laklaag.
Nieuwe lettertjes teruggeplaatst en het is weer netjes in orde 😀Attachments:Lettertjes (Carrera) met flosdraad verwijderd en de laklaag even gepolijst zodat er niets meer te zien was in de laklaag.
Nieuwe lettertjes teruggeplaatst en het is weer netjes in orde 😀Attachments:misschien rare tip, maar toch… gebruik kruipolie! Spuit boven de (gekleefde) letters of sticker die je wil verwijderen en laat rustig zijn werk doen,desnoods herbegin je een aantal keer…. olie is zo fijn dat ze achter de lijmlaag door ‘kruipt’ en je kan de sticker of letters verwijderen zonder sporen… ook de lijmresten kan je zo verwijderen zonder probleem! Zelfs met WD40 lukt het, iets minder snel dan met echte kwaliteitskruipolie, maar het werkt…
Acetone is agressief en zal altijd je lak aantasten of week maken…. remreiniger is dan nog veiliger, is aceton basis maar zonder de agresieve bestanddelen. (echte remreiniger tast geen kunststoffen aan)Suuces!
misschien rare tip, maar toch… gebruik kruipolie! Spuit boven de (gekleefde) letters of sticker die je wil verwijderen en laat rustig zijn werk doen,desnoods herbegin je een aantal keer…. olie is zo fijn dat ze achter de lijmlaag door ‘kruipt’ en je kan de sticker of letters verwijderen zonder sporen… ook de lijmresten kan je zo verwijderen zonder probleem! Zelfs met WD40 lukt het, iets minder snel dan met echte kwaliteitskruipolie, maar het werkt…
Acetone is agressief en zal altijd je lak aantasten of week maken…. remreiniger is dan nog veiliger, is aceton basis maar zonder de agresieve bestanddelen. (echte remreiniger tast geen kunststoffen aan)Suuces!
Neem eens een oud CD-doosje en wrijf erover met White Spirit. Wrijf er daarna eens over met Aceton 😯
Post hier je resultaat…De huidige lakken zullen er misschien wel tegen kunnen maar ik zou nooit Aceton gebruiken op autolak. Ik heb op al mijn (gewone) auto’s altijd al de letters verwijderd (fijne platte schroevendraaier met een vod errond) en altijd de lijmresten verwijderd met White Spirit.
En terug on topic: Een Porsche met niets op de achterkant is te kaal.
Op mijn Boxster heb ik ‘t verwijderd (heb het hier nog liggen trouwens) en ‘t heeft me nooit 100% aangestaan. Je bleef ook (onder bepaalde hoeken) de plaats zien waar het ooit geplakt had, eender hoeveel ik erover ging met simonis en dergelijke, maar misschien zijn de produkten op dat vlak al verbeterd.
Op mijn 996 4S plakte er niets toen ik ‘m kocht en heb ik ‘t er bij ‘t eerste garagebezoek laten opplakken.vreemd want ik heb nooit matte vlekken op vernis of dergelijke gehad :think:
ik gebruikte het in die tijd ook om (verboden) gekleurde vernis van de achterlichten te verwijderen om naar de autokeuring te gaan :sleep:[quote=”deepee” post=242734]voor verwijderen van lijmresten gebruikte ik vroeger probleemloos aceton. verkrijgbaar in elke DHZ-zaak[/quote]
Oeche Deepee , :what: :what: slechte tip Aceton of Dissolvant is het zelfde product zeker niet gebruiken op sommige lakken want het werkt gegarandeerd in .
Alternatief neem wat WC papier en white spirit of wasbenzine en leg dit op de lijmresten laat enkele min inwerken en klaar .voor verwijderen van lijmresten gebruikte ik vroeger probleemloos aceton. verkrijgbaar in elke DHZ-zaak
Jaren heb ik logo’s verwijderd van benzinetanks van moto’s voor het spuiten , probleem is meestal de lijmresten van de logo’s te krijgen .
Zijn deze letters uit metaal geen probleem maar als ze van plastic zijn opletten bij het warm maken de chrom kan dan blaasjes vertonen zeker niet ontvetten met thinner – Dissolvant :bounce: .Terugplaatsen van logo’s doe je best met VHB dubbelzijdige tape van 3M zijn is er in diverse kleuren en diktes .
ik was het ook van plan met een dunne draad icm haardroger, dus zeker je ervaringen delen aub
bij mij hangen er letters op van een GTS en die moeten ook plaats maken voor het origineel ..Je kan dit best met een visdraad doen , dit snijd beter en blijven er de minste lijmresten achter :up:
ok thanks, ik ga proberen met flosdraad …, mocht ik kleurverschil hebben polijst ik dan wel weg, mocht het echt niet lukken kan ik het empbleem nog altijd terugplaatsen, dubbelzijdige tape genoeg in huis… :up:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.