Wie heeft zich uitgeleefd in NL ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Wie heeft zich uitgeleefd in NL ?

• Maker
    Discussie
  • “Porsche rijdt met 164 km/h over Oesterdam

geplaatst op 21 september 2005

Maandag omstreeks 16.25 uur werd tijdens videosurveillance een Belgische bestuurder van een Porsche betrapt op het overschrijden van de maximum snelheid met 64 km/h. Hij reed met 164 km/h over de Oesterdam, waar een maximum snelheid geldt van 100 kmh/ uur. Toen de man merkte dat de videoauto hem volgde, ging hij de Oude Rijksweg op, reed door de polders bij Rilland en daarna weer de Oude Rijksweg weer op in de richting van Bergen op Zoom. Op deze weg, waar een maximum snelheid geldt van 80 km/h, werd een snelheid gemeten van 174 km/h, meer dan 2x de toegestane maximum snelheid.

Tijdens de achtervolging werden grotere overtredingen (zoals inhalen op de verkeersstrook voor tegemoetkomend verkeer) gecontstateerd dan het feit waarvoor de man in eerste instantie aan de kant gezet zou worden. Hij nam grote risico’s, die gevaar opleverden voor de overige weggebruikers.

Voor alle overtredingen zal proces-verbaal worden opgemaakt en de Belg zal voor de rechter moeten verschijnen, hij had dus beter gewoon kunnen stoppen bij de eerste snelheidsovertreding op de Oesterdam. De videoauto verloor hem, vanwege zijn hoge snelheid, in de Bathsepolder uit het zicht.”

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Anoniem

Shit da’s “achter mijnen hoek”. Kom daar ook geregeld. Voor diegene die de weg niet kennen. Een kilometerslange zachtglooiende, perfekt geasfalteerde weg met lichte bochten, geeneen huis en meestal geen verkeer. Een (over)zicht van hier tot in Tokyo….een weg dus om te gassen. Ben daar vroeger meer dan eens tegen 200 + met de moto gepasseerd.

Gr
      Dakke

shit…heb ik mijn wagen niet uitgeleend aan mijn broer een paar dagen geleden….oef toch ni… 😆 😉

[quote=”Pascal”:2vvazgbu]Er zijn er niet veel die dat eens kunnen zeggen “héhé, ik heb de flikken even afgeschud en dan nog in NL.”[/quote]

Toch wel 🙄 😉 😆

[size=59:2vvazgbu]-enzondergevolg-[/size]

Ik zou anders dat filmpje van die videowagen wel eens willen zien

Die man (of vrouw) zal zich dus op het moment wel kostelijk geamuseerd hebben …. Er zijn er niet veel die dat eens kunnen zeggen “héhé, ik heb de flikken even afgeschud en dan nog in NL.” … voor een dure prijs weliswaar. Ik ben in NL ooit eens aan de kant gezet door de Rijkspolitie met een Porsche Targa (964)… ik reed toen met een golfje, dus moest ik niet proberen ze af te schudden 😆

Heeft toch geen zin om te vluchten. Ze hebben toch je nummerplaat…tenminste als het je eigen wagen is.

Het zal je maar overkomen dat iemand effe aan joyriden doet met je Porsche…
              😯

Ik was het zeker al niet 😉 en 164km/h Pfff dat is vrij traag 😆

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.