Wie helpt?

• Maker
    Discussie

• Frank
    Deelnemer

Mijn Porsche Boxster wil niet starten.
      Ik steek de sleutel in het contact en staat op het dashboard key 2
      Had dit de voorbije dagen steeds aan de hand maar na vaak proberen starte hij toch. Vandaag dus niet. Doe ik iets verkeerd met mijn nieuwe aanwinst?
      Groeten frank

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • [quote=”Mushroom” post=126618]Topic in het juiste subforum gezet ipv in “Mededelingen” :salut:

Key2 duidt waarschijnlijk alleen op het feit dat key2 gebruikt wordt (is waarschijnlijk een optie waardoor hij de zetel etc goed zet naargelang welke sleutel er ingestoken wordt).
        Voor de rest kan ik ook niet echt helpen :?[/quote]

+1 je kan bij bepaalde opties de auto configureren per sleutel.

Waarschijnelijk transponder die de CPU niet vrij wil geven.

Heb zelf (Weliswaar op BM) na 100.000 km de auto moeten laten up-daten voor zelfde probleem. Geloofde in eerste instantie de garage
        niet gezien de auto 2,5 jaar perfect starte dag na dag. Toch na up-date was alles terug ok!

Topic in het juiste subforum gezet ipv in “Mededelingen” :salut:

Key2 duidt waarschijnlijk alleen op het feit dat key2 gebruikt wordt (is waarschijnlijk een optie waardoor hij de zetel etc goed zet naargelang welke sleutel er ingestoken wordt).
          Voor de rest kan ik ook niet echt helpen 😕

Denkelijk transponder verhaal of startonderbreking van het alarm zou ook wel eens kunnen. Best laten nakijken waar je hem vandaan hebt als dat kan.

Was het koppelings pedaal contactje geen zwak punt bij boxsters?

Ik denk toch in de richting van de transponder,maar inderdaad als je een jaar waarborg hebt zou ik het even laten nazien 😕

@rud993 ik heb (voorlopig) maar 1 sleutel. De tweede (of eerste) wordt bijgemaakt volgens de verkoper en wordt nageleverd (occasie 2010)

Ja heb hem nog maar net vandaar. Er is inderdaad een jaar Garantie op. Als hij een maal gestart is valt het diezelfde dag niet meer voor…vreemd. Hoop dat iemand nog een antwoord klaar heeft.

Heb je nog een 2de sleutel? Probeer die eens er zit in de sleutel een transponder die jou sleutel erkend telkens als je deze in het contactslot steek een beveiliging,het zou kunnen dat deze sleutel geen signaal geeft aan de ontvanger rond het contactslot of de ontvanger het niet meer doet,nog even een vraagje als je de sleutel omdraaide loopt de motor dan rond??? 😯

Geen idee, maar je hebt hem nog maar net, misschien even de garage bellen, garantie?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.