Wie is Jables?

Home Forum Stel jezelf even voor ! Wie is Jables?

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Mijn naam is Joris, afkomstig uit Bilzen maar nu woon ik in Genoelselderen samen met mijn vriendin.
    Ik heb jaren met BMW gereden en werk zelf ook bij BMW van Osch in Hasselt maar 2 maanden geleden heb ik de stap gezet naar mijn jeugddroom, een 911.
    Ik moest en zou dat ooit hebben en nu is het er dus eindelijk van gekomen.
    Het is een 996 4S geworden van 2002 en die bevalt me enorm 😀

Attachments:
    • 10800123_10205288313916945_2082402352_o.jpg
    • 10807602_10205288207234278_874768202_o.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
    • Welkom op het *porsche forum. :drink:

je contactslot bestaat uit twee delen:

1) het mechanische deel met de sleutelbaard. dat gaat niet zo vaak stuk; desnoods een beetje smeren met een goede spray
        2) het elektrische deel zit vlak achter het mechanische en dit is wel gevoelig aan ouderdom/slijtage. dit heeft idd rechtstreeks te maken met niet werkende litronics en radio die blijft werken met contact af of zelfs sleutel uit contact. dit is trouwens een universeel VAG onderdeel dat bij de vw-audi dealer een fractie kost tov een OPC. even gjoechelen en je hebt in een paar seconden het onderdeelnr en tientallen euro’s bespaard.

veel plezier & succes met het klussen (als je er zelf aan zou beginnen)

EDIT: je had zelf het topic al gevonden en door je reactie een bump gegeven. het VAG nr staat in deze post, met dank aan PatrickB

Gisteren had ik opeens de namiddag vrij (voetbal was afgelast wegens de sneeuw) dus na het werk de koe bij de horens gevat en de bumper er eens afgehaald.

Ik had afgelopen week het topic van OscarTango hieromtrent met volle aandacht gelezen en het youtube-instructiefilmpje aandachtig bekeken.

https://porscheforum.be/forum/14-996/124055-radiatoren-schoonmaken-t-was-nodig

Al bij al een vrij straight-forward werkje, op een 2-tal uurtjes was het gepiept.
          Goed nieuws: Ik had GEEN schroefjes over toen ik klaar was.
          Slecht nieuws: klein stukje plastiek afgebroken van het binnenspatbord. Maar aangezien het op een vrij onbelangrijke plaats is, no biggie.

Mission accomplished dus :applaus:

Het volgende issue is het contactslot, de afgelopen dagen gaat de sleutel steeds moeilijker in en uit het slot. Het lijkt alsof alles een beetje los zit, met als logische gevolg dat er ook slecht contact is…dwz, even fiddelen met het slot anders werkt mijn xenon niet, radio die blijft spelen als ik de sleutel verwijder…de auto denk dat de sleutel er nog in steekt.
          maw…not good 😯

Is daar een easy fix voor of heb ik sowieso een nieuw contactslot op code aan mijn prei?
          De wagen gaat eind van de week toch binnen voor een nieuwe olieniveausensor, dan kan ik misschien beter ineens een nieuw contactslot al laten bestellen want dat zal wel een paar dagen duren vooraleer dat binnen is.

Merci aan iedereen voor de warme ontvangt trouwens 🙂

[quote=”cabrio wim” post=194011]En Jables is meester quoter :mrgreen:[/quote]

Klopt 😯

Een nieuw forum is altijd even knopjes zoeken natuurlijk.

Welkom,…dezelfde als de mijne 🙂 ook in Limburg, al eens langs Van Osch rijden als’m ingeschreven is 🙂

Zeer mooie *porsche Welkom!!

Mooie *porsche
                    Welkom!

welkom

mooi

Knappe 996 :respekt:
                          Veel rijplezier!

+1
                            Limburg wordt NOG mooier met zo’n aanwinst!

Welkom op het forum!!

Foto’s van het interieur hebben we nog niet gezien he?

Mooi ding zo’n 996 4S, heb ook zo een beestje, was mijn 3de Porschke en zal een blijvertje worden denk ik.
                              Wat hun waarde betreft, ik zie ze de laatste tijd niet meer zo veel zakken, denk dus dat binnen 5 jaar dit een goede investering zal zijn; kwestie van niet te veel te verliezen.
                              En om kosten te vermijden…ermee blijven rijden he! 🙂

welkom (ex)dorpsgenoot en proficiat met je aankoop :drink:

Ergens twee letter erbij R°°S en ben je ergens anders bekend! Welkom!
                                  😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.