Gisteren had ik opeens de namiddag vrij (voetbal was afgelast wegens de sneeuw) dus na het werk de koe bij de horens gevat en de bumper er eens afgehaald.
Ik had afgelopen week het topic van OscarTango hieromtrent met volle aandacht gelezen en het youtube-instructiefilmpje aandachtig bekeken.
https://porscheforum.be/forum/14-996/124055-radiatoren-schoonmaken-t-was-nodig
Al bij al een vrij straight-forward werkje, op een 2-tal uurtjes was het gepiept.
Goed nieuws: Ik had GEEN schroefjes over toen ik klaar was.
Slecht nieuws: klein stukje plastiek afgebroken van het binnenspatbord. Maar aangezien het op een vrij onbelangrijke plaats is, no biggie.
Mission accomplished dus :applaus:
Het volgende issue is het contactslot, de afgelopen dagen gaat de sleutel steeds moeilijker in en uit het slot. Het lijkt alsof alles een beetje los zit, met als logische gevolg dat er ook slecht contact is…dwz, even fiddelen met het slot anders werkt mijn xenon niet, radio die blijft spelen als ik de sleutel verwijder…de auto denk dat de sleutel er nog in steekt.
maw…not good 😯
Is daar een easy fix voor of heb ik sowieso een nieuw contactslot op code aan mijn prei?
De wagen gaat eind van de week toch binnen voor een nieuwe olieniveausensor, dan kan ik misschien beter ineens een nieuw contactslot al laten bestellen want dat zal wel een paar dagen duren vooraleer dat binnen is.