wie is JoeBar_S2?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen wie is JoeBar_S2?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo Iedereen,

    Het werd tijd da tik mezelf eens voorstelde.
    Volg het forum al een tijdje.

    Ik ben Joeri, uit Berlare en heb met een 944S2.
    Aangenaam iedereen.

    Zoals zovelen, een kinderdroom, nooit gedacht dat ik nu al Porsche zou rijden 🙂 )
    Nu ja rijden.. volg even mijn verhaal:

    deze zomer beslist om op het gemak eens uit te kijken naar een Porsche.
    begin augustus viel mijn oog op een 944S2.

    de auto had 173000 km en was 5 jaar geleden overgekomen uit duitsland op 163000 en dan nieuwe distributiriem gekregen
    volledig onderhoudsboekje van Porsche Zentrum Berlijn (van voor de invoer)
    en vanaf zijn Belgisch leven alle facturen erbij.. zat een andere radio in, de originel was er nog bij…
    carroserie ok (niet super, maar goed)
    motor zag er goed uit, en reed zeer goed… nieuwe voorbanden..
    kortom, auto was in goede staat, en verkoper vroeg ook zeer eerlijke prijs…

    aangezien hij nog geen 10000 km geleden een nieuwe distributieriem gekregen had was ik er vrij gerust in.
    en had ik het plan om in de winterperiode (nu dus)
    alles eens open te (leten) gooien en na te kijken,
    Vooral met het oog op de gekende ziekte van de 16V.
    versleten kettinggeleidersplaatjes, of ketting kan wel voor brokken geven, en Porsche raadt aan om die altijd samen met de distributieriem te vervangen..

    ook van de waterpomp geen factuur te vinden. dus ook die ging in de winter vervangen worden…

    Nu wat is er ondertussen gebeurd

    Sinds september staat de wagen stil 🙁 (

    Na een tripje richting Van Kessel (om een paar stukken)
    onderweg even gestopt aan een benzine station om de innerlijke mens te versterken..
    bij het starten hoorde ik een geluid alsof de starter niet op het vliegwiel kwam (de tanden die licht over elkaar schuren)
    allee nog maar eens starten, zelfde geluid, maar toch anders (moeilijk te beschrijven)

    Motorkap open… en wat zie ik .. er zit een gat in mijn kleppendeksel en daar hangt een stukje ketting uit 🙁 (

    er was blijkbaar een ketting-geleidings-plaatje losgekomen/afgebroken, dat is tussen de nokkenas en de ketting klem geraakt, en bij starten
    heeft de kracht van de startmotor de boel kapot getrokken…

    verdikt:
    kleppendeksel kapot
    nokkenassen kapot
    ketting, kettingspanner,
    distributieriem kapot getrokken, enkele delen die de distributieriem in goede banen moeten lijden -> gebroken…
    en nog een eindeloze lijst. en meteen dan ook alles laten vervangen dat voor de winter gepland was 🙂 )

    alles (werelijk alles) laten nakijken, en indien nodig vervangen.
    culasse eraf en laten reviseren… verdikt (gelukkige slechts) 4 kleppen krom. is terug sinds gisteren, nu kan voor de garagist de puzzel weer beginnen 🙂 )

    De herstellinge/vervangingen voor de winter waren gebudgeteerd, maar door die pannen kwam hestelling boven mijn budget.

    Ik had nog geen fotos kunnen nemen van mijn 944S2 omdat ik hem nog niet mooi gezet had.

    Ga straks wat fotokes proberen toevoegen,
    fotokes gemaakt door Robbie van RPCarRepair waar hij staat.

    Over RPCarRepair, super tevreden, wagen staat er goed, onmiddelijk en snel een duidelijke raming gekregen van de problemen en bijhorende kosten
    Regelmatig contact met status en feedback. goede en gedetailleerde uitleg.

    En planning is dat ik hem eind januari/begin februari ga terug hebben 🙂 -) )

    Voila, nen helen boterham 🙂 )

    Groetjes,

    Hier de auto:

    Hier is de boosdoener:

    Schade aan nokkenas (zoek de tanden 🙂 ) )

    Distributie heeft ook te lijden gehad.

    De gereviseerde culasse

    Hoop dat alles gelukt is 🙂 )

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Dank je allemaal,

      En ik heb ook het gevoel, “F#ck, dat is pech”, maar neem de verkoper niets kwalijk. hij had dit even goed kunnen tegenkomen tidens een testrit of door hem zelf te starten…
      Ben ook blij dat het maar tijdens starten is gebeurd 🙂 )

        Hallo Joeri ,

        Wat een pech zeg .
        MAar kan idd gebeuren .
        Onlangs kocht ik een A6 2.8 30V Quattro van een forummer hier .
        Ik wist dat de wagen in orde was en alles op tijd vervangen was .
        Nog een grote beurt gehad voor de overgave en een spuitjobje en ik kon fier rondtoeren .
        7000km later stond ook ik in panne .
        Ineens aanduiding van het koelwater .
        Laten depaneren naar de garage .
        Daar wilden ze na opvulling de wagen aanzetten vliegt ineens de D-riem over .
        Wat was er nu . Door een geblokkerde rollager en een versleten waterpomp die bij het testen ook vastliep werd de riem in stukken getrokken .
        Gelukkig niet tijdens het rijden gebeurd waardoor (mijn grootste angst) de 30 kleppen niet geraakt waren .
        Diegene die me de wagen verkocht had voelde zich natuurlijk rot , doch deze kan er ook niets aan doen .
        Ik ken deze persoon en ben er zeker van dat hij met goed geweten een goede wagen aan me verkocht .
        Zulke dingen kunnen nu éénmaal gebeuren .
        Het is en blijft een gebruikte wagen .
        Rekening betalen , eens vloeken en verder genieten .
        Het plezier om met de wagen te rijden zal er voor zorgen dat de rekening snel vergeten is .

        Succes met de wagen en welkom hier op het forum

          Heb je wagen zien staan vorig jaar bij Robbie uit Hulst. Nu kun je tenminste met een gerust hart de baan op.
          Ook ik heb niets dan lof over voor Robbie. Fijne technieker, fijne man ! Succes met je S2 (schoon model)

            jammer je verhaal te horen ….. veel suc6 met de herstelling !!

              De weken dat ik er mee gereden heb heeft hij me versteld doen staan,
              zowel qua wegligging, snelheid en handelbaarheid op nat…

                Dat zullen lange weken zijn, maar een schrale troost, met dit weet kan je er niks mee, maar je hebt m toch liever in de garage kan ik begrijpen.
                Hopen dat je straks meer geluk hebt, dit was niet echt een goed begin 🙁

                  @Bully: nog enkele weken wachten 🙁 (

                    Wat een verhaal Joeri, maar nou is ie goed dus lekker rijden en plezier ermee 😉 ps die 964 met 72dkm staat ook bij Robbie….

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.