Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Wie kan zondag mee naar Mariakerke en voorstellen
- Dit onderwerp bevat 51 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door Dietmar.
-
MakerDiscussie
-
11 november 2011 om 23:47
Kan er toevallig iemand mee naar mariakerke deze zondag rond 14u?
kheb nen 911SC van 1979 op t oog voor ne redelijke prijs
maar kzou ne specialist onder de arm willen nemenziehier de link
https://www.dropbox.com/s/lp6mnrsaeiixn6z/porsche%20911%20sc%20-%20l%20series.pdf .Kweet t k kom er wa laat mee af !
0497 08 13 14
James -
MakerDiscussie
-
snoer 964 schrijft:
Hey James ik was de persoon die mee is gaan kijken naar de sc ,De wagen is zeker een gezonde bassis maar de prijs vind ik ook te duur .(heel relatief )Mechanisch is de wagen zeker ok op het eerste zicht maar zoals je zecht kunnen er nog rare dingen te voorschijn komen als je de carrosserie begint te demonteren 🙄 .Zoals besproken laat een keuring uitvoeren bij een P dealer (wat de owner toestaat )en ben je dan overtuigd van deze koop probeer een juiste prijs te bedingen .De eigenaar kwam in ieder geval heel serieus en gemoedelijk over naar mijn inzien.Of zoals we gezecht hebben tijdens de ontmoeting ga eerst nog enkele wagens bekijken de komende dagen .In alle geval blij dat ik je leren kennen heb en dat was voor mij al de moeite om mee te gaan ,Je hebt het P virus goed te pakken ,PS heb je uw telefoon ondertussen al kunnen terug vinden ?Veel succes met je zoektocht en tot later eens .
Hendrik (Snoer 964)
Hier zi, “ne velomoaker nor mn hert” (ofte een fietsmaker naar mn hart :-)) of nog “ne vrie weize vèènt” ! Nogmaals mercikes, den dag da k mn 6cil-boxer mag inhuldigen gaan we als twee “ervaren” (lees beiden stevige veertigers maar goodlooking) djonny’s toerkes doen op de dijk van Blankenberge (Knokke is just te duur) met de elleboog door de ruit en nadien n stevigen Duvel drinke en nor de skoen madammekes lonken bij 25° Celcius. Ik heb mn telefonneke terug, lag inderdaad nog in de 911 (die by the way op unieke wijze terug was opgeborgen stofvrij en op roulettekes) Eigenaar dacht hoogstwaarschijnlijk dat zn eurokes verdiend waren…
De groeten vanoit Oilsjtbully schrijft:
Holy sh** duizend boxers en klepstoters nog ns aan toe zeg : komt precies van de band gerold !! Die speelt mee in een andere categorie…mercikes k kende die site niet!
Idd , 11400 is ook te goedkoop .
Daar kan je niks van verwachten , maar als het vanaf 23000 voor een SC zou beginnen is het ook weer veel te hoog .
Ik kan ook prijzen van over de 40.000 tonen voor te koop staande 968CS’en , maar dat wil niet zeggen dat de mijne (of zelfs diegen die aangeboden wordt) dat waard is .
Men moet realistisch blijven hé 😉911-lover schrijft:
De prijzen beginnen dus vanaf 11400€ Pfieuw !
Yep, de gebakjes 😆
Anoniem14 november 2011 om 22:55911-lover schrijft:
Die prijzen 😯
Vanaf 23000€ 😥
Edit : link was vanaf pagina 3 . De prijzen beginnen dus vanaf 11400€ Pfieuw !
‘k Had me ook laten vangen. Over misleidende reclame gesproken 😈
Hey James ik was de persoon die mee is gaan kijken naar de sc ,De wagen is zeker een gezonde bassis maar de prijs vind ik ook te duur .(heel relatief )Mechanisch is de wagen zeker ok op het eerste zicht maar zoals je zecht kunnen er nog rare dingen te voorschijn komen als je de carrosserie begint te demonteren 🙄 .Zoals besproken laat een keuring uitvoeren bij een P dealer (wat de owner toestaat )en ben je dan overtuigd van deze koop probeer een juiste prijs te bedingen .De eigenaar kwam in ieder geval heel serieus en gemoedelijk over naar mijn inzien.Of zoals we gezecht hebben tijdens de ontmoeting ga eerst nog enkele wagens bekijken de komende dagen .In alle geval blij dat ik je leren kennen heb en dat was voor mij al de moeite om mee te gaan ,Je hebt het P virus goed te pakken ,PS heb je uw telefoon ondertussen al kunnen terug vinden ?Veel succes met je zoektocht en tot later eens .
Hendrik (Snoer 964)
Die prijzen 😯
Vanaf 23000€ 😥
Edit : link was vanaf pagina 3 . De prijzen beginnen dus vanaf 11400€ Pfieuw !
Idd, een hele mooie, en dat interieur is ook iets minder schreeuwend.
BC911 schrijft:
De vraag is dan of een SC dit waard is voor jou. Ze blijven minder waard dan een 3.2,
Kijk voor de gein dan even op mobile.de en kijk eens wat een goeie SC kost 😉 Of ze het waard zijn is weer wat anders…..
Vind de prijs inderdaad hoog als ik hoor in welke staat de wagen verkeert. Er mag dan technisch aan gewerkt zijn, maar het overspoten geweest zijn moet toch met de nodige aandacht bekeken worden. Als je hem opnieuw goed moet laten doen, dan zou ik maar snel 10000 euro extra voorzien. Is misschien wat ruim, maar het kan soms snel gaan ❗ De vraag is dan of een SC dit waard is voor jou. Ze blijven minder waard dan een 3.2, en restaureren van beide wagens blijft even duur 😉
Denk ook dat je beter nog een paar bekijkt, de man heeft zijn werk gestoken in de mechaniek en wil nog wat van zijn geld terug begrijpelijk, maar dit blijft zo’n restauratieproject en de zwaarste kosten (het roest) moeten nog komen. Die voorvleugel is zichtbaar, de rest zie je misschien niet maar daar zal ook nog werk aan zijn, vroeg of laat moet hij toch eens herdaan worden. Tenzij je dat zelf kan maar zo zijn er niet veel hé
Aan allen, merciekes voor de reacties en tips…
Heb gisterenavond nog wat lectuur gedaan op deze site. Eén bepaalde restauratie (blauwe SC van 1982) heeft heel wat aan het licht gebracht…wat me doet twijfelen na de SC van 1979 ns bekeken te hebben (misschien wel onterecht)
De linkervleugel kampt dus met serieus roestprobleem (achter koplamp één groot gat), evenals aan de batterij valt roest weg te schrapen. Eigenaar geeft wel vervangvleugel, maar kweet niet juist wat oplapwerk kan kosten, noch wat er misschien verscholen zit aan de voorzijde.
De wagen is reeds 7 jaar in zn bezit (belgische wagen die in nederland heeft geleefd en terug naar belgië gekomen is) en hij heeft al de vernieuwingen en vervangingswerken zelf uitgevoerd (!) : tapijten, dakhemel en zetels gespoten met lederverf, koppeling, kleppen afstellen, dempers (=> DANSK), kachelpotten (verzinkt), hoofdremcilinder, achterste schijven…Er zijn dus wel al wat kosten aan gedaan.
Auto werd overspoten in zwart metallic maar dit werd destijds slordig gedaan. Er is echter geen enkele onderhoudshistoriek van het leven in nederland. De motor noch de boite werden gereviseerd (misschien ook nog niet nodig auto telt +/- 224000km?). Heb wel de indruk dat het grote deel van de 180paarden er nog in zitten : acceleraties gingen vlot, en remmen idem. Auto staat op poepsjieke fuchsvelgen en er zit een (voor mij vervelend) antidiefstal alarm op. Voor de nieuwsgierigen http://db.tt/ipJVOs8o
(e wa fotokes van de historie)Kdenk da k nog ns ga nadenken en allicht nog wat meerdere elfers ga bekijke…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.