Wie kent deze handelaar uit selfkant duitsland

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Wie kent deze handelaar uit selfkant duitsland

  • Maker
    Discussie
  • Zijn er hier die de porsche handelaar Hein Baar kennen en ervaring mee hebben ?
    Vandaag na een reeks mails gaan kijken naar een 996 4s cabrio (ritje van 255 km enkel) .
    De wagen zag er heel proper uit, wat heen en weer geklets en beslist dat ik hem morgenavond ten laatste al dan niet zou bevestigen.
    Bij thuiskomst nog een mailtje gestuurd met enkele vragen alsook of we naar een porsche garage konden voor een uitlezing en 111 punten controle (op mijn kosten) .
    Na dit mailtje keerde de toon en wou hij niet meer verkopen , duurde hem allemaal wat te lang…
    Ik vond dit plots een vreemde hang van zaken.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
    • Bij de mijne zegt de kmstand new en 2017 maar wel 3.2 Carrera :happydance:

        cid:7432BFB4-1F32-4FA9-AF1A-5AEBB98B2D8F

        kan iemand hieruit afleiden of dit om een nieuwe motor of een rivisie gaat ?
        Zoals ik verneem van de verkoper gaat het om een nieuwe motor , maar heeft deze niet zelf geplaatst.
        Naar de garage zelf gebeld , maar niet echt de intensie van het op te zoeken en op eerste idee een nieuwe.

          maw , handen vanaf houden :think:

            heb twee keer de Vin nummer ingegeven en kreeg 2x een verschillende kilometerstand……, dus klopt van geen kanten… :popcorn:

              neen, het is een schatting

              PM

                [hide]Uit pure nieuwsgierigheid heb ik daarnet ook eens het VIN nummer van die van mij ingegeven. Nu schrok ik wel even van het lijntje “geschatte kilometerstand”. Hoe kunnen zij dat nu weten? Is dat betrouwbaar?[/hide]

                  de rijhoogte is hoger (andere spiraalveren) bij een US gebouwde wagen. daarnaast andere koplampen, bumpers, uitlijning, …
                  staat allemaal in het boek “Essential companion” van Adrian Streather

                  996rowVSusa.jpg

                  een deel daarvan is al gewijzigd sinds de auto in de EU rijdt. of of de rest nog volgens US specs is daar heb je het raden naar bij een auto van bijna 15 jaar oud.

                    thx voor advies.
                    Deze uitleg had ik ook al vernomen.
                    Zit ik ook zo niet mee.
                    Aan elke wagen komen kosten , alleen moet je zorgen dat je niet start met een probleemwagen zoals ik ooit een gehad heb .

                    Kan iemand me zeggen wat verschil is tussen US en ROW chasis en als dit ook van toepassing is op een 996 ?

                      terug verkopen voor min of meer hetzelfde als de aankoopprijs dat zit er niet in vrees ik omdat wat je gaat kopen noch oldtimer noch luchtgekoeld noch uniek is, dat is geen kritiek naar jou maar jammer genoeg de realiteit, als je een andere auto koopt weet je toch ook dat je na pakweg 5 jaar een stuk van de aankoopprijs kwijt bent…
                      als je een Porsche wil weet dan dat net zoals bij eender ander merk de kans bestaat dat je vroeg of laat kosten kan en zal hebben en bij een Porsche gaat het dan vlug over een pak geld, als je dat niet wil, dan blijf je er beter af vind ik persoonlijk.
                      anyway, geniet van de zoektocht want die is al bijna zo leuk als ermee rijden toch? :driver:

                        kan ik hieraan nu weten of het een UV of ROW chasis is ?
                        In elk geval een us/canadese wagen

                        Ik vind de cabrio prachtig maar het gevoel zo sterk gepusht te worden door de verkoper/handelaar maakt het niet aangenaam.
                        En het is niet omdat hij er buitenaf perfect uitziet dat hij tech volledig ok is.

                        Het vin nummer had ik ook reeds ingegegeven , alle gegevens komen overeen behalve dat er soms automaat staat en bij andere manueel .
                        Geen sprake van ongevallen enz .

                        Ik wil uiteraard een Porsche om mee te rijden , maar mijn idee is om hem over een aantal jaar (3 a 5) terug te kunnen verkopen voor min zelfde prijs als de aankoopprijs . Of dat zou toch aangenaam zijn. 🙂

                          Ik heb dat destijds laten doen met mijn 997. je krijgt inderdaad een rapport van de check-up, maar niet alles. Als ik me goed herinner krijg je bijvoorbeeld niet de gegevens over draaiuren en overrefs van de motor. Ze doen de analyse, je krijgt dat ook te zien, maar ze geven het niet mee op papier (kan het wel eens checken als ik thuis ben)

                            Over die keuring en daar medewerking aan verlenen, moet toch ook kunnen ‘onder voorbehoud van. Ofwel, auto in principe kopen onder voorbehoud dat ie goed door die 111 punten keuring komt (Keuring voor rekening van de koper natuurlijk!).

                            Of wellicht als verkopende eigenaar eerst de officiele 111 punten keuring laten doen (keuring voor rekening verkoper, waarbij de kosten worden verwerkt in de vraagprijs), dan heb je dat vast gehad. krijg je daar dan officiele documenten van die door eventuele kopers worden vertrouwd?

                              bij een RestOftheWorld Porsche heb je een chassisnummer dat begint met WPOZZZ…. , voor US/Canada staan er op positie 4 tem 6 andere letters; met een online porsche VIN decoder vind je:

                              vin-2.jpg

                                  ik koop uiteraard een porsche om mee te rijden.
                                  Met zowel 996 als 997 reeds gereden , ik vind ze beide plezant .
                                  996 wat korter en stugger
                                  997 voelt nieuwer en groter

                                  Chasis opgevraagd, ,maar daar kan ik niks uit afleiden ???
                                  WPOCA29914S650263 iemand die hier iets van begrijjpt ?

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.