Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Wie kent deze handelaar uit selfkant duitsland
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 1 maand geleden door
Mikey.
-
MakerDiscussie
-
21 december 2017 om 03:33
Zijn er hier die de porsche handelaar Hein Baar kennen en ervaring mee hebben ?
Vandaag na een reeks mails gaan kijken naar een 996 4s cabrio (ritje van 255 km enkel) .
De wagen zag er heel proper uit, wat heen en weer geklets en beslist dat ik hem morgenavond ten laatste al dan niet zou bevestigen.
Bij thuiskomst nog een mailtje gestuurd met enkele vragen alsook of we naar een porsche garage konden voor een uitlezing en 111 punten controle (op mijn kosten) .
Na dit mailtje keerde de toon en wou hij niet meer verkopen , duurde hem allemaal wat te lang…
Ik vond dit plots een vreemde hang van zaken. -
MakerDiscussie
-
[quote=”BOOHM” post=260995]
Krijg ik dergelijk wagen later terug verkocht voor marktprijs ? Ik zie daar geen graten in, maar ik weet niet hoe echte porschisten hierover denken …[/quote]Aan de marktprijs zal je hem altijd kunnen verkopen 😉
Koop alsjeblief een Porsche om mee te rijden en geniet ervan. Wat de markt gaat doen is koffiedik kijken. Hou er ook rekening mee dat de running cost wel iets hoger ligt dan bij de meeste andere auto’s. En vooral, ga eens testrijden en kijk of de klik er is.
[quote=”Goof” post=260993]… Een andere tweedehandswagen laat je ook niet op 111 punten keuren door een officiële dealer voor je hem koopt. Als je een Porsche wil waar niets aan scheelt, koop een nieuwe….[/quote]
Een 2dehands P kost dan ook zoveel of meer dan een nieuwe stadswagen.
@ Boohm: rijd eens met een 996 en 997. Eens je dat verschil hebt aangevoeld zal kiezen tussen de twee veel gemakkelijker worden 💡
Heeft de ex-Amerikaan een US of ROW chassis nummer, ofwel welke landcode heeft die? Om te antwoorden op de vraag mbt waarde: ja, de markt apprecieert geïmporteerde (buiten EU) recente wagens minder dan deze van de lokale markten.thx iedereen voor advies , raad en andere.
Het is m’n eerste porsche aankoop en ben inderdaad wat terughoudend.
Heb in het verleden met tweedehands veel problemen gehad wat me wat meer doet nadenken .
Tegenwoordig koop ik steeds nieuw, maar een nieuwe Porsche is toch wel een brug te ver , mijn portemonee haalt dat niet.2 resterende keuzes
996 Cabrio 4S mk2 of 997 targa 4S mk1Voorkeur gaat naar de Cabrio omdat een 996 mij wat nostalgischer lijkt (in mijn ogen dan) en er even tussenuit springt .
De targa is dan weer strakker meer naar de coupe , ruimer enz…
Maar de cabrio baart me wel wat meer zorgen … de targa staat in belgie , ik ken de firma die hem heeft onderhouden en de eigenaar heeft geen probleem om de wagen bij porsche te laten nazien 111 of meer bougies eruit enz .
Dit is bij de cabrio gezien hij van handelaar komt geen optieHierdoor dan vandaag de laatste eigenaar (mr Van Vuuren schildersbedrijf) gecontacteerd en deze wist me volgende te vertellen:
-996 is oorspronkelijk een amerikaan die onder dezelfde eigenaar mee verscheept is naar Belgie (militair) heb ik ook gezien op de facturen. daarna is hij naar een handelaar gegaan , vandaar naar 2de eigenaar en dan naar huidige handelaar.
– De wagen heeft geen onderhoudsboekje maar alle facturen zijn aanwezig met opeenvolgende km
– Sinds de verkoop van de eigenaar heeft de wagen bijna niks meer gereden, enkel eens warmrijden.
– Zelf (2de) heeft hij er redelijk wat kosten aan gedaan , oa herspuiten van neus , zijkanten die beschadigd waren door steenslag , ook een tussenkoeling geplaats enz … Volgens hem staat de wagen perfect in orde en zijn er geen kosten, ook geen onderhoud.
– Handelaar heeft alle onderhoud gedaan, nieuwe banden, enz… Hij raad wel aan om nieuwe olie op te doen (motul)Wat denken jullie van deze historiek, in hoever is het een probleem dat deze wagen oorspronkelijk amerikaans was ?
Amerikaans maar onder een belgische eigenaar op een basis in America.
Krijg ik dergelijk wagen later terug verkocht voor marktprijs ? Ik zie daar geen graten in, maar ik weet niet hoe echte porschisten hierover denken …EDIT: onnodige quote verwijderd
Exact dit.. Sommige mensen, en ik zeg niet dat jij hiertoe behoort, durven ook gewoon geen beslissingen te nemen en blijven maar eindeloos vragen stellen en twijfelen. Een andere tweedehandswagen laat je ook niet op 111 punten keuren door een officiële dealer voor je hem koopt. Als je een Porsche wil waar niets aan scheelt, koop een nieuwe. Als je een occasie koopt, hou dan budget over voor eventuele herstellingen of koop hem bij een handelaar met garantie. En als je geen goed gevoel hebt bij de handelaar, laat hem dan sowieso staan ongeacht wat de keuring zegt. Aan elke auto kan wel iets misgaan..
al eens een porsche proberen te verkopen… de vragen en vragen en vragen. En de meeste zijn dan nog niet eens kopers.
En als je als verkoper goed zit met je prijs en je weet dat hij zeker verkocht geraakt zonder al te veel moeite.
Tja dan kan je zelf de spelregels bepalen, en gaat de koop niet door. Komt er wel weer een volgende.Eigenlijk lopen hier 3 draadjes op het forum wat eigenijk maar over een persoon gaat en die wilt een Porsche kopen, en komt elke keer op hetzelfde neer. :think:
Dus kun je alles niet in een draadje plaatsen en vragen, is wat makkelijker te volgen en te lezen als van de hak op de tak te springen. 💡
[quote=”CARMANIACS” post=260963]
De max dat ik ooit heb meegemaakt : bij een particulier waar ik eerst mijn schoenen moest uit doen alvorens ik eens in de wagen wou gaan zitten. Was geen verkoop maar een 997 GT2RS met amper 150 km(!) op de teller en stond gewoon thuis in zijn speciaal ingerichte garage.[/quote]
Als ik zoiets zou zien staan bij iemand, zou ik het nooit vragen om daar even te mogen in zitten.
Zelf als het mij werd aangeboden zou ik het niet doen uit respect en beleefdheid Jimmy.Er staan er twee te koop? eentje van 01/2004 en 05/2005. Wel foto’s van dezelfde wagen? Ik zou er mij alleszins niet aan wagen. Nu mijn beperkte ervaring leert mij wel dat als je over uitlezen en diagnose bij een OPC begint dat het gesprek dikwijls stopt. Kijken OK, inzitten OK, in sommige gevallen even meerijden nog OK, zelf rijden is al in veel gevallen NOK en ergens een diagnose laten doen is STOP. IK heb zelfs ooit de weigering gekregen om een lakdiktemeter te gebruiken. De verkoper wou op papier zetten dat de wagen nergens was herspoten maar een lakditemeter gebruiken vond hij net een brug te ver. Dat was een teken van wantrouwen en hij wou niet meer verkopen. Wat ik ook tijdens mijn vele zoektochten merkte is dat het al moeilijk wordt om een wagen te mogen komen bekijken. En dan spreken we over Porsches. Ga je naar nog duurdere en exclusievere merken dan vraag je je soms af of ze wel willen verkopen. Mijn mening over een 911 cabrio : heel mooi als de kap open is en een gedrocht met gesloten kap. Een 911 moet een coupe zijn. Dan pas zie je de mooie lijnen van een 911. En een 4S is misschien maar enkele centimeters breder, het is een ganse andere wagen dan een S.
De max dat ik ooit heb meegemaakt : bij een particulier waar ik eerst mijn schoenen moest uit doen alvorens ik eens in de wagen wou gaan zitten. Was geen verkoop maar een 997 GT2RS met amper 150 km(!) op de teller en stond gewoon thuis in zijn speciaal ingerichte garage.
zo’n cabrio is ook veel te opzichtig :engeltje:
sorry, dit binnenkoppertje kon ik niet laten
als je zelf de kosten hiervoor wil doen en hij trekt zich terug :wtf: :wtf: dan zit er een reukje aan, staan laten…. :coolness:
Volgens hem is dat niet mogelijk voor zijn vraagprijs. 39K
Ik zeg hem dat ik de kosten zelf bijpas hiervoor , dus zou voor hem geen probleem zijn.Zelf ook al meegemaakt, en zoals hierboven al geschreven, gewoon laten staan en op zoek naar de volgende!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.