Wie weet welk Porsche model dit is?

Home Forum Stel jezelf even voor ! Wie weet welk Porsche model dit is?

• Maker
    Discussie
  • Hoi, ik ben nieuw op dit forum en zelf eigenaar van een 911 Targa SC , bouwjaar 1981. Regelmatig krijg ik van vrienden foto’s toegestuurd als ze een mooi exemplaar hebben zien staan of rijden. Gisteren kreeg ik een foto toegestuurd (in bijlage) van een ‘Porsche’ die ik totaal niet kan thuisbrengen. Is gezien in de regio Aarschot-Tienen. Ik heb al in verschillende boeken en op sites maar vind niets terug. Wie weet hier iets over?
    062b3c2c46daa3c6391f3f10e5062e33[2].jpg

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Welkom Luc.

Knappe Targa… da’s ook nog een droom van me.

XXX

Gewoonweg knap hoor :up: :up: :up:

Proficiat :first:

Héle mooie targa in een chique kleurcombinatie.

Veel :driver: plezier en veilige kilometers !

Ive

mooie targa Luc. Daar kun je zeker en vast al van genieten op een mooie zomerdag :happydance: :applaus:

Hoi, sorry voor de late reactie. Ik vertoef de laatste weken regelmatig in het buitenland en dan belanden mails en dergelijke wel eens in de ijskast. Dank voor je toto’s van de Apal. ik voeg hier ook graag enkele foto’s in van mijn Targa SC uit 1981. Buiten een gereviseerde motor (wegens een gebroken draadstang) is hij nog helemaal origineel en niet gerestaureerd. Er is natuurlijk gebruiksschade en de bekleding van de beugel is los gekomen, maar dat vind ik niet zo heel erg. Restaureren kost ook centjes,hé.
              veel plezier met de foto’s. Groeten, Luc
              img_2737-2.jpg

IMG_4845-2.JPG

IMG_4837-2.JPG

img_2740-2.jpg

img_2746-2.jpg

img_2747-2.jpg

Hoi, sorry voor de late reactie. Ik vertoef de laatste weken veel in het buitenland en dan blijven de reacties of mails wel eens in de ijskast. Ik geef met plezier enkele foto’s prijs van mijn Targa SC uit 1981. Hij is, buiten een motor die gereviseerd is wegens een afgebroken draadstang, nog helemaal in originele staat. Natuurlijk is er wat gebruiksschade en de bekleding van de beugel komt ook los, maar dat deert me eigenlijk niet. ‘t Kost allemaal ook wel wat centen natuurlijk om dat allemaal te restaureren. Ik heb de foto’s hieronder opgeladen. Ik hoop dat je ze kan zien. Anders geef je maar een seintje. gr, Luc

img_2740.jpg

img_2747.jpg

img_2737.jpg

IMG_4845.JPG

IMG_4837.JPG

Attachments:
                • img_2746.jpg
                XXX

Welkom Luc, Targa hmm dat maakt me benieuwd naar foto’s, vééééééél fot’s :engeltje:

Welkom op het forum Luc.

welkom luc,
                      in ruil voor wat apal projectfotos had ik graag wat pics gezien van jouw targa ❗

ad77667_img6_large.jpg

ad77667_img2_large.jpg

welkom op het Porsche forum. :drink:
                        Is inderdaad een Apal.

Ive

Hey Luc,
                          Dit is een Apal, een auto gebouwd op een verlengd keverchassis, maar met een Porsche 912 motor.
                          Apal staat vooral bekend om zijn buggy’s op keverbasis, maar heeft deze coupé dus ook uitgebracht.
                          Deze worden al jaren niet meer gemaakt, maar sinds een jaar of twee brengt een andere firma deze weer op de markt.
                          Dit zijn replica’s met kevermotor.

Deze gegevens weet ik van een eigenaar van zo’n model in ‘t groen (een originele Apal)
                          De grote baas van VW garage Rietje heeft ook zo één, maar dit zou een replica zijn.

https://nl.wikipedia.org/wiki/APAL

Hier vind je alvast meer info en via google vind je meer afbeeldingen

Mvg, Ive

Welkom op het forum.

Welkom Luc,
                              Ik ben zo vrij geweest om je post bij de voorstellingen te plaatsen!
                              Als je de forumregels gelezen hebt, weet je wel waarom. :coolness:
                              Volgens mij is dat weer zo’n replica ding van een 356 maar ben niet zeker.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.