wielbouten en agressieve carwash zeep

Home Forum Zeverhoekje wielbouten en agressieve carwash zeep

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

het is wss eerder een gewoonte van KJN en PNMera rijders om door de carwash te rijden?
      men spuit er om de velgen te reinigen een agressieve acide zeep op en die wordt slecht nagespoeld. kijk onderstaand wat dit doet met de alu ring van de wielbouten 😯

rustynuts.jpg

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Wim

😳 😳 zag er voor mij uit als een schuifbout, maar door je verduidelijking nu duidelijk. :up:

[quote=”cabrio wim” post=171626]Welke oen gebruikt er nu schuifboutenop een Porsche om de steek overeen te laten komen. :bounce:
          En dat die reageren op een wasstraat kan ik geloven, brol is dat.[/quote]

dat zijn geen schuifbouten hoor Wim, gewoon standaard bouten van een watergekoelde. die hebben allemaal een losse ronde kraag.
          die kraag is in dit geval vervormd bij het losdraaien omdat die door corrosie helemaal vast gezeten heeft.

Heeft nog weinig met zeep te maken m.i: gewoon zoutzuur.

Wim

Welke oen gebruikt er nu schuifboutenop een Porsche om de steek overeen te laten komen. :bounce:

En dat die reageren op een wasstraat kan ik geloven, brol is dat.

Ik ben geen carwash fan, hoewel ik mijn dag dagelijkse wagen er al eens door rij uit gemakzucht (een opel zafira is niet bepaald plezante auto om te wassen) maar de foto hierboven is voor mij eerder een gebrek aan kwaliteit van Porsche. Spijtig genoeg wordt bij ieder merk, dus ook de duurdere aan besparingen gedaan. Want in de winter met het strooizout dat zeker zo agressief is moeten toch die bouten bestand zijn, niet???? De tijd dat alles een eeuwigheid moest meegaan is helaas voorbij.

DAMN

Ik gebruik enkel kleenfreaks
                  Acid free wheelcleaner en het volledige gamma
                  12€ voor 500ml producten
                  Artisanaal gemaakt,gene chemische brol

Zelf zou ik mijn P nooit door een carwash jagen. Zelfs de zogenaamde ‘handwash’ door hardwerkende pakistani is minstens even erg. Zowel de techniek als de producten zijn heel belangrijk. Niet voor niets zeggen dat je EERST je velgen moet aanpakken. Zo krijgen ze nog regelmatig naspoeling als je met water over je lakwerk gaat. Bij voorkeur een volle gieter over je velgen laten lopen met een mooie dikke straal zodat alles netjes weggespoeld wordt. Als er resten achterblijven en die komen in aanraking met vocht of lichte regen dan wordt de chemische werking weer geactiveerd en krijg je foto’s zoals je post…

Een deftige velgenreiniger kost nog geen 20eu en daar kan je meer dan 10x je velgen mee reinigen… Een goede basiswasset hoeft nog niet eens zo duur te zijn.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.