Wielen los, en na een rit vast.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Wielen los, en na een rit vast.

  • Maker
    Discussie
  • :bounce:
    Dag jongens, iets vers met mijn 911 Targa 2.7 / 165 pk van januari 1976 , IK start nu de wagen alle dagen en laat deze 15 minuten draaien. :what: op dat moment kan ik de wagen voor of achteruitduwen zonder probleem, de wielen zijn los. Wil ik dan even rijden en ik zet me in eerste of achteruit, dan precies dat de wagen vast zit ik krijg ze dan niet geduwd, maar kan wel vertrekken in eerste of achteruit :bounce: ga ik dan de dag erop terug starten, juist hetzelfde fenomeen,de motor draait goed verder !! ik was klaar om ermee naar de keuring te gaan maar zo durf ik niet te vertrekken. heeft het een sper of iets anders dat de vrijloop tegenhoudt of is het normaal help ! help! jongens. ❓

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • In bepaalde omstandigheden doe ik dit ook, zeer steile helling of in de winter wanneer het hard gaat vriezen. Maar anders zou ik het ook vermijden en zeker geen gewoonte van maken. Gewoon zorgen dat uw remsysteem ten alle tijden inorde is en bij lange stilstand regelmatiger controleren. Ik ken iemand die altijd de gewoonte had de auto in eerste te zetten bij parkeren durfde zelf de handrem niet te gebruiken, tot de dag dat iemand een duwke tegen zijn auto gaf bij parkeren. Versnelingsbak wel kunnen laten herstellen.

        Hmm, blijkbaar heb ik dit topic uit het oog verloren want de reacties op mijn post had ik tot op heden niet gezien… 😕

        Anyway, zoals ik al zei, zo hebben ze het mij geleerd op de rijschool. Blijkbaar alles behalve goed om te doen dus!? 😯

        OT: Goed dat het probleem opgelost is nonnino. :up:

          Hi fellows, salut

          Probleem gevonden en reeds 2 maanden geleden opgelost.. Wat was de oorzaak ? ..
          De remklauw achter links bleef dicht na het remmen.
          Remklauw revisie gedaan + remleiding achter was er slecht aan toe. Deze vervangen en nu geen probleem meer.
          Alles terug normaal en veilig :driver: ::

          Bedankt voor de reacties en wie weet tot binnenkort op een P-Meeting. *porsche

          Tony.

          Attachments:
          • image_2013-11-21.jpg

            Ik zou ook zeker de metalen remleidingen goed inspecteren.
            20 jaar dezelfde remolie doet geen goed aan het volledige remsysteem.
            Natuurlijk is het zeer moeilijk aan de binnenkant van de leidingen te kijken.
            Best goed opletten wat eruit komt tijdens spoelen met verse remolie.
            Zie je roest, vervangen. Met remmen best geen risico’s lijkt mij 😉

              [quote=”WES-RS” post=133738]bij parkeren op een helling (snuit richting bovenkant helling = in 1ste parkeren, kont richting bovenkant helling = in achteruit parkeren). Je wagen zal niet wegrijden zo, [/quote]

              met wat pech zal hij idd niet meer wegrijden.
              Distributieriem/ketting die in de verkeerde richting draait enzo… :wtf:
              denk dat ge zelf u mechanische kennis van een pakske dash hebt gehaald, heb hier nogal technische dingen gelezen van u die pijn doen aan mijn ogen.

              ontopic; na 2Ojaar stil staan, zijn nieuwe remflexibels, remklauwen reviseren en hoofdrempomp vervangen wel aan de orde. Je kan hem altijd eens opkrikken om te controleren welke wielen nog vrij draaien..

                Dash :popcorn: :mrgreen:

                  [quote=”WES-RS” post=133738]…snuit richting bovenkant helling = in 1ste parkeren, kont richting bovenkant helling = in achteruit parkeren[/quote] :bounce:

                    Ik heb ook zo eens een kruispunt overgereden met de rem op de vloer en een enorme zwarte rookwolk
                    die uit de wielkassen kwam :mrgreen:

                    Dus als je zoiets doet, doe het op de binnenwegen en niet meteen een rit over de autostrade :mrgreen:

                      Bedankt jongens,
                      Ik zal de remmen eens onder handen nemen en nog eens proberen.
                      I’ll keep you posted 😆

                        [quote=”Mushroom” post=133784]Ga er eens een eindje mee rijden (20-tal km) en voel dan eens aan je remmen. Als ze gloeiend heet staan blijven ze plakken.
                        Dat is wat ik voor had (heb) met de smurf.[/quote]
                        In februari, toevallig na twee weken stilstand buiten onder een carport (heeft dat er iets mee te maken?) zelfde probleem gehad met één van de DD beemers. Resultaat: nieuwe schijfremmen, remblokken, remklauw, enz.

                          Ga er eens een eindje mee rijden (20-tal km) en voel dan eens aan je remmen. Als ze gloeiend heet staan blijven ze plakken.
                          Dat is wat ik voor had (heb) met de smurf. Het volgende is dan dat je ergens remt en je gewoon niets meer van remvermogen hebt :bounce: Ook voorgehad met de smurf tijdens een rondrit 8)
                          Dus, als ze blijven plakken best niet te ver mee rijden 😉
                          In theorie voel je het al als je aan het rijden bent en dan ontkoppelt, de wagen gaat dan veel harder inhouden dan normaal…

                            Of de rubberen flexibels van de remleidingen die vol vuil zitten want die staat toch al lang stil hè? Ik denk dat je het remsysteem eens moet nakijken want er kan vocht( water of condens ) in de remleidingen zitten

                              Remrevisie dan vrees ik.
                              Typische problemen na stilstand.
                              Wellicht blijft er een rem hangen.

                              Wim

                                Ik denk dan dat door de warmte de (hand)remmen iets uitzetten, en deze net aanlopen.
                                Kan ook zijn dat de cups niet meer soepel bewegen en iets blijven hangen, dus de remblokjes zachtjes tegen de schijf gedrukt worden.

                                Ik hoop dat dit duidelijk is. 😉

                                  Ik zal het herformuleren 😡
                                  Als de motor niet draait, wagen staat niet in versnelling , zo kan ik de wagen voor of achteruit duwen. Ok.
                                  Als de motor draait, staat niet in versnelling kan ik nog altijd vooruit of achteruit duwen…Ok.
                                  Maaaaaaar…
                                  ik zet hem in zijn eerste versnelling laat de koppeling opkomen, dan gaat hij zonder problemen van zijn plaats.
                                  Maar als ik daarna stop en de wagen stationair laat draaien en in zijn vrij staat zonder de handrem erop, dan krijg ik hem geen cm vooruit, precies het effect dat de handrem opgetrokken is, en ik ben niet aan de rem geweest :bounce:
                                  Ik hoop dat dit duidelijker is ..
                                  Mvg

                                  Attachments:
                                  • image_2013-06-11-2.jpg
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.