Wielen los, en na een rit vast.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Wielen los, en na een rit vast.

• Maker
    Discussie
  • :bounce:
    Dag jongens, iets vers met mijn 911 Targa 2.7 / 165 pk van januari 1976 , IK start nu de wagen alle dagen en laat deze 15 minuten draaien. :what: op dat moment kan ik de wagen voor of achteruitduwen zonder probleem, de wielen zijn los. Wil ik dan even rijden en ik zet me in eerste of achteruit, dan precies dat de wagen vast zit ik krijg ze dan niet geduwd, maar kan wel vertrekken in eerste of achteruit :bounce: ga ik dan de dag erop terug starten, juist hetzelfde fenomeen,de motor draait goed verder !! ik was klaar om ermee naar de keuring te gaan maar zo durf ik niet te vertrekken. heeft het een sper of iets anders dat de vrijloop tegenhoudt of is het normaal help ! help! jongens. ❓

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
    • Gelukkig. Het ligt dus niet aan mij als niet-Belg dat ik er niets van begrijp :mrgreen: Als de motor draait, koppeling in, in z’n 1, koppeling op dan blijft de auto stilstaan? Zoiets?

Nogal logisch dat je je wagen niet geduwd krijgt als hij in versnelling staat. 🙄
        Word ook gedaan (ook door mij) bij parkeren op een helling (snuit richting bovenkant helling = in 1ste parkeren, kont richting bovenkant helling = in achteruit parkeren). Je wagen zal niet wegrijden zo, terwijl je met je handrem alleen nooit 100% zekerheid hebt (heeft collega onlangs nog aan de hand gehad, handremkabel was over 😕 ) en een handremkabel kan vastvriezen in de winter wat niet kan als je in versnelling parkeert.

Normaal gezien leer je dit ook op de rijschool. Als je rijschool geen pak Dash was tenminste… 🙄 😆

Ik vind uw uitleg een beetje raar geformuleerd.
          Als je uw wagen in versnelling zet met draaiende motor kan je hem toch zelf niet duwen.
          Want als je de koppeling lost voor uit te sappen rijd ie weg.
          Aan de andere kant als de motor stil ligt kan je hem niet verduwen in versnelling zonder koppeling in te duwen dus lukt dat ook al niet allen 🙄 :think: (maar dat is wel normaal)
          Beetje duidelijkere uitleg helpt ons.

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.