wielen trillen als men zeer kort langzaam draait

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 wielen trillen als men zeer kort langzaam draait

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Heb nog maar enkele maanden geleden een porsche 996 cabrio aangeschaft (carrera 2 bj 2002) en ben zeer tevreden over deze wagen. Toch heb ik een klein probleempje met de wagen en dit is het volgende; Als de wagen ( banden) koud staat en ik draai zeer kort af bij het manouvreren dan voel ik vreemde trillingen in mijn stuur die vermoedelijk afkomstig zijn van de banden. Indien de banden warmer staan voel ik dit bijna niet . In de garage zeggen ze dat dit komt omdat de banden vrij breed zijn en wanneer het rubber koud is dit de trillingen veroorzaakt wanneer men het stuur volledig draait. Graag had ik geweten of dit een veel voorkomend probleem is en wie dit ook al opgemerkt heeft
    met vriendelijke groeten
    Geert

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • heb ik ook gehad, hangt ook erg af van het type band en de profieltekening van de insnijdingen!!

Bij motoren kan je dat zelfs nog veel meer voelen, en kan het zelfs storend werken!! Bij banden met insnijdingen die bijna over de hele breedte van de band gaan, kan het dan vervelend worden, omdat bij een bepaalde slijtagegraad je opeens als het ware ‘ribbels’ begint te voelen als je ook maar het minste beetje schuin begint te gaan. Geeft een heel vervelend en onwennig gevoel! Meer zeer sportieve banden, net slechts enkele insnijdingen die tevens in de lengte en niet dwarslangs gaan (zoals een Pirelli Corsa Evo en dergelijke) heb je dat nooit…

Anoniem

Is normaal 😉
        Proficiat met de 996

Inderdaad, als ik met de 993 de garage uitkom moet ik kort afdraaien en heb ik datzelfde gevoel, alsof de band van de velg zou gaan.
          Bij opgewarmde (voor)banden heb ik het niet.

Wim

Is vrij normaal, ik heb het erg als ik met de 3.2 voluit stuur en achteruit rij.
            Mijn zwager heeft ook een 996 cabrio en heeft hetzelfde verschijnsel.
            Zou mij daar niet te druk om maken.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.