wielsloten

  • Maker
    Discussie
  • Deze middag wou ik eens proberen om de RH’s van de 968 op de 993 te showen.
    Wielbouten zaten muurvast maar heb ze toch losgekregen, echter bij de laatste slotbout brak de slotsleutel af.
    Zouden die sleutels nog te krijgen zijn?
    En hoe krijg ik die bout nu los
    2014-04-2116.00.16.jpg

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • idd zo staat het in mijn werkplaatshandboek:
      wielboutNm.jpg

        130 :salut:

          Op hoeveel trekken jullie de schroeven met de momentsleutel?
          130 of is 120 voldoende?

            dat zou kunnen na veeeel jaren maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. ik wissel 2x per jaar m’n velgen voor zomer/winter banden.

              Inderdaad…heb ik ook…en nu je het zegt daar is ook een stevige lange hendel aan.
              Zou het niet zijn dat wanneer de moeren al lang vastzitten ze ook moeilijker los komen?

                zo’n telescopische heb ik ook (in de auto) en is idd superhandig.
                maar hier is het dan ook logisch dat het zoveel moeite kost om ze los te krijgen na de pneumatische sleutelhamer :bounce: .
                gewoon een momentsleutel aanschaffen en je bent altijd en overal zeker dat ze vast genoeg staan en je ze onderweg ook los krijgt met de sleutelkit van de auto.

                  Dus gewoon met de handsleutel…zo’n uittreksleutel van uit de GB…super handig.
                  De slotsleutel is stukgegaan door nog een extra buis op de sleutel te schuiven….extra kracht dus met het gekende gevolg.
                  Toen ik de 968 kocht stonden die wielmoeren ook potvast….naar de bandenboer geweest en met de luchthamer ook niet los te krijgen.
                  Die gasten hebben dan ook een zware buis op een verlengde sleutel gezet om ze los te krijgen. Waren wel geen slotbouten

                    wat bedoel je met “met de hand” want die slotbouten zijn idd niet bestand tegen pneumatische hamers :think:

                      Ha, Ok,
                      Ik zal eens informeren wat dat zoal kost…heb al op het wijde spinneweb wat setjes gevonden …kost zo rond de zestig Euro.
                      En inderdaad de RH’s van de 968 zitten zonder slotbouten erop….kan ik die misschien daarop verder gebruiken.
                      Ik heb de gebroken sleutel terug gelast maar durf toch die vastzittende bout er niet mee loszetten.
                      De andere bouten kan ik wel (met de hand) ermee vastzetten.

                        yep, ze draaien dat slot zo los met één van de 25 masters in hun koffertje. dus neem een gewone moer mee en je kan direct weer de baan op en je wiel thuis wisselen.
                        dus niet met een slotmoer naar een OPC stappen, maar je auto aanbieden, want je krijgt die doppenkoffer vast niet mee naar huis.
                        een nieuwe sleuteldop op nr is niet los verkrijgbaar, je moet een volledige nieuwe set bouten + dop aanschaffen. evt met hetzelfde nr zodat je je vier moeren verder kan gebruiken op je 2de auto. met het risico dat je onderweg een lekke band krijgt en je dop net in die andere auto ligt 😉

                          Thanks….ik zal eens met een slotbout naar een center stappen

                            Elk officieel Porsche center heeft een set met alle mogelijke anti diefstal doppen.

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.