Wijziging keuring inschrijving

Home Forum Porsche Talk Wijziging keuring inschrijving

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Je geeft best de gegevens van het voertuig door aan je verzekering, maar het klopt niet dat je niet verzekerd bent als je geen gelding keuringsbewijs kan voorleggen. de verzekeraar kan dekking weigeren als zij een oorzakelijk verband kunnen aantonen tussen het ongeval en het feit dat de wagen niet gekeurd is…

wagen moet verzekerd zijn op ch.nr dienend als vervangend voertuig van het voertuig waarvan de plaat gebruikt word.
        Het “vervangend” voertuig moet op het moment van het betreden van de openbare weg een geldig keuringsbewijs kunnen voorleggen. Indien dit niet het geval is, is het voertuig wettelijk gezien niet verzekerd! Sowieso mag men een bekeuring uitschrijven omdat het voertuig niet in orde is met het inschrijvingsbewijs.

Bij Z-platen is het eigenlijk zo dat wanneer een wagen naar de keuring gaat waarvan het keuringsbewijs reeds vervallen is, eigenlijk de ZZ platen of proefrit platen moeten gebruikt worden. Dit mag enkel door een werknemer van de garage of de garagehouder zelf! Bij een gewone Zplaat is het voertuig ook enkel wettelijk in orde wanneer het keuringsbewijs nog geldig is. Bij ZZ platen is dit niet het geval.

Ik ben niet 100% zeker of je verzekeringstechnisch niet in orde bent. Voor de NV België waarschijnlijk niet maar voor je verzekering zelf mogelijks wel. Toen ik bekeurd werd met de platen van mijn Berlingo op mijn 928 kon ik rekenen op de rechtsbijstand van mijn verzekering. Die is toen gaan argumenteren dat ik wel degelijk verzekerd was. De rechter in kwestie had daar een ander id over en ik heb toch (deftig) mogen dokken. Dus ga ik er van uit dat je verzekeringstechnisch wel in orde bent, al zal dat mogelijk wel verschillen bij de verschillende makelaars, maar dat neemt niet weg dat de NV België ongetwijfeld langs de kassa wil passeren. 😈

Verzekeringtechnisch in orde betekent niet dat je in orde bent volgens de wegcode. Maar in geval van….ben je nog goedkoper af dan toen je vroeger een garagist met zijn Z-plaat naar de keuring moest sturen. :sarcastisch

Da’s fijn…. ik vraag me alleen af hoe de politie hiermee omgaat.
              Als ze je aanhouden…. :wtf:

nee, eigenlijk zoals bij een oldtimer nu al is.
                Je mag tijdelijk je andere platen gebruiken om hem aan te bieden bij de keuring en moet wel het huidige inschrijvingsbewijs en verzekering van die plaat meebrengen.

Menen te weten dat het de toekomstige nummerplaten moeten zijn.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.