Wil Fuchs velgen lenen om naar de keuring te gaan.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Wil Fuchs velgen lenen om naar de keuring te gaan.

• Maker
    Discussie

• J

Ik zit met volgend probleem…

Op mijn 911 staan Ruf Speedlines. Hiervoor heb ik vooraan spoorverbreders nodig. Stelt niks voor hoor, het zijn er van 5mm, anders zitten de velgen tegen de schokdemper…

Natuuuuuurlijk krijgen ze daar op de keuring bijna een beroerte en keuren ze mijn 911 gewoon af….

I know, de wet is de wet, en regels zijn regels…

Ik zou natuurlijk nog wel graag wat rondrijden dit jaar, zolang het nog kan.
      Maar wat ik niet zie zitten is vier nieuwe banden leggen op mijn mint setje Fuchs 7 en 9, enkel en alleen om naar de keuring te gaan…

Is er iemand in de ruime omgeving van Mol die zo vriendelijk wil zijn om mij even met zijn Fuchs velgen (liefst 16 duim) even op en af naar de keuring te laten rijden… (in Hechtel Eksel)
      Dan zijn die muggenzifters daar ook weer een jaartje tevreden…

Ik ben bereid hiervoor een kleine vergoeding te betalen. (maar dat hoeft niet persé… ;))
      Ik laat uiteraard mijn Ruf velgen bij je liggen en als je wil ook mijn identiteitskaart zodat je niet ongerust moet zijn.
      Of je rijdt mee naar de keuring, kunnen we wat over Porsches babbelen…
      Ik wil maar zeggen, ik ben niet van plan om je velgen te stelen…

Iemand daar voor te vinden?
      (if not, ook geen probleem hoor, ik kan het maar vragen he..)

G

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • F

Blijkbaar niet want ik ben er al ieder jaar mee door de keuring geraakt hé :driver:

J

Mag geen probleem zijn op de keuring tenzij je spoorbreedte teveel afwijkt maar dat zal wel niet.

F

Bij deze de berekening voor mijn bandenmaten:
            ‘Standaard’ = bandenmaat die het meest toegepast wordt (naar mijn bescheiden mening)
            ‘Momenteel’ = bandenmaat die ik op m’n CUP-velgen heb liggen

Standaard: 205/55 ZR16(voor) 225/50 ZR16(achter)
            Momenteel :205/50 ZR17(voor) 255/40 ZR17(achter)
            % Verschil: 0.78% (voor) 0.7% (achter)
            Dus beiden binnen de opgegeven tolerantie.

Hier kan je je bandenmaat ingeven en laten berekenen.
              http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm

En hier lees je de tolerantie. Van -2% tot +1,5%
              http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-banden

Filip, welke bandenmaat heb jij op je 17″ers?

F

Da’s goed om te weten. Alleen blijft het nogal vaag => wat ligt dan binnen dien grenzen? Is dat ergens op te zoeken dan? Kan misschien voor andere mensen nog nuttige info zijn moest iemand het weten. Ikzelf vind 17″ wel mooi staan maar voor wat meer comfort wil ik overschakelen naar 16″.

J

17 is geen probleem zolang je maar niet teveel afwijkt van de oorspronkelijke bandenafmetingen.

ze typen de afmetingen gewoon in en zien direkt wat de afwijking is en of deze binnen de grens is.

Spoorverbreders zijn des duivels!! onmiddelijk afgekeurd (als ze het zien)

F

Voor de keuring hoeven het niet persé FUCHS velgen te zijn hoor 😉
                    Maar wel fijn dat er direct enkele formumgenoten zo bereidwillig zijn. :respekt:
                    P.S. Ik hoor sommigen wel eens zeggen dat 17″ niet toegelaten zou zijn op de keuring maar mijn P(911 van ’88) is enkele weken geleden weer vlekkeloos door de keuring geraakt met z’n imitatie CUP-1 velgen van 17″ (ben ondertussen toch zo al 4 jaar door de keuring geraakt).

Toch geweldig hoe rap hier iemand geholpen wordt ! Daar doen we het voor !
                      Respect mannen ! :first: :respekt:

J

Python,
                        Als de banden op bladerunners velgen niet meer door de keuring geraken, geef ik een seintje.
                        Alvast bedankt voor je aanbod.

De mijne mag je event. ook wel gebruiken ,zitten wel nog onder de wagen dus zullen we even moeten wisselen . (2440 Geel)

J

Cool,

ik stuur je een pb!

Ik ben van Mol en heb 16 Fuchsen in mijne kelder liggen. Ik hoop alleen dat het profiel achter nog goed genoeg is, je mag altijd eens komen kijken. :salut:

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.