Wind turbulentie

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Wind turbulentie

• Maker
    Discussie
  • Aan de zijspiegels heb ik veel wind turbulentie, is dit normaal? of is hier iets aan te doen.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Wim

Zit alles aan de voorkant van de ruit nog goed, en dan bedoel ik dat er nergens een kier of spleet zit.

Volgens mij zijn dit toch originele spiegels.
        Ik moet ook eerlijk toegeven dat mijn gehoor 20/20 is.

DSC_4230.jpg

Mijn 986 rijdt zoals het hoort. Ik heb er tot nu toe geen last van en eerlijk gezegd is het de eerste keer dat ik zoiets hoor.

geen probleem Wim, vandaar dat ik ook afsluit met de vraag of verder de auto standaard is en niks anders voor deflectie zorgt waardoor de spiegels gaan suizen op een bepaalde snelheid, ben je zeker dat de sluiting tussen je raam en rubber correct afgesteld staat (kan bijgeregeld worden onderaan in je deurbak), … ?

kan ook natuurlijk ook zijn dat ik bij deze bepaalde snelheid alleen mijn uitlaat met bypass hoor, en niet mijn “whistling mirrors” :mrgreen:

Wim

Sorry dat ik je even in de reden val DP, maar heb al verschillende klanten met Boxsters bij ons in de zaak kwamen of ik iets kon doen aan dat verschijnsel suizen.
              En helaas tot op heden nog niks voor gevonden. 😥

We zijn met tape bezig geweest, en het blijkt inderdaad door de spiegels te komen, en door de luchtverplaatsing aan die spiegels op een bepaalde snelheid krijg je het suizen onderaan raamframe voorruit/zijruit.
              Dus de een lijkt er last van te hebben en de ander niet. 😉

heb ook een 986 en die heeft daar geen last van.
                het lijkt me sterk, wetende dat de fabriek bij de ontwikkeling van een model miljoenen spendeert aan oa windtunnel testen, er dan bij uitstek met het design van delen als buitenspiegels een probleem zou zijn met windgeruis
                ben je zeker dat alles origineel is? dit kan ook liggen aan iets heel onnozels zoals bijv de ruitenwissers.

Mijn 924S (dus met de flapoor-spiegels) heeft ook veel wind turbulentie.
                  Lijkt me dus perfect mogelijk dat de Boxster dat ook heeft. 😉

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.