windgeruis aan nieuwe deur

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 windgeruis aan nieuwe deur

  • Maker
    Discussie
  • Onlangs herstelling aan deur chauffeurszijde van m’n 911 van ’84 laten uitvoeren. (iemand was domweg tegen m’n geparkeerde auto gereden, gelukkig verzekerd….). Bij groot carrosseriebedrijf via verzekering laten uitvoeren. Nieuwe deur geplaatst Buitenzijde ziet er perfect uit en deur opent en sluit ok. Maar vanaf 100 km/h veel windgeruis. En boven de 120 niet meer te verdragen van lawaai.

    Na enig onderzoek ontdekt dat de kabeldoorgangen in de deur er iets anders uitzien dan voordien En de deur duwt bij het sluiten niet meer voldoende op het knopje van het interieurlicht. Iemand zei me dat volgens hem er een deur van een 964 geplaatst was. Kan dit?

    Kun je van later model 911 een deur gebruiken en zo ja, wat zijn dan de verschillen/problemen? Iemand hier ervaring mee?

    Alle info is welkom (ev. technische data of tekeningen van diverse deuren) of oplossing.

    Alvast bedankt, grtn, Marc

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Wim

      :what: :what:

      Maar alle gekheid op een stokje, als je die gebruikt die wij hebben wil je niet weten wat voor verschil van demping dit in geluid geeft.
      plus dat de boxen gelijk ook een stuk beter klinken qua geluid.

        ik kan een paar redenen bedenken waarom in NL de huisvuilzakken transparant zijn Wim :mrgreen: :first: :happy:

        Wim

          Dat is vuilniszakken plastic. :happy: :happy:

            en dit is van een 964 de binnenkant zonder deurbord met de plastic waterkering zichtbaar

            964waterkering_deur.jpg

            Wim

              Zit de rubber vanaf A stijl tot B stijl via het dak wel gemonteerd. 💡

              En dit is de isolerende en waterafstotend binnenlaag voor de bekleding erop komt.

              En zo is dan de afwerking, dus vocht of wind kunnen niet u deurpaneel bereiken.

                Wat bedoel je met plastic waterkering. Heeft iemand daar foto van?

                Alle kabeldoorgangen zijn proper afgekleefd maar windgeruis is heel aanwezig ter hoogte van A-stijl. Er moet aan binnenkant deur toch echt verschil zitten waardoor dichtingen niet meer hun werk doen (wat ze met oude deur wel deden).

                Iemand oplossing?

                Of extra info over de verschillen tss de deuren (bijvoorbeeld foto’s van de kabeldoorgangen van verschillende jaargangen of van de 911 die één van de vele behulpzame lezers 😉 heeft?) En dan kan ik eens met carrosseriebedrijf gaan spreken om een oplossing te zoeken.

                  [quote=”Marc Fum” post=213551]Hoi Ik ben Marc, zit al sinds november 2013 op het forum mee te lezen, maar ga me nu aan mijn eerste posts wagen ;)[/quote]

                  aaha, we krijgen dus straks foto’s te zien in je voorsteltopic :happydance:
                  een strakker antwoord dan wat Wim hier schrijft zal je nergens krijgen. wss nu een kwestie om door het carosseriebedrijf nog je juiste dichtingen en rubbers te laten plaatsen (kijk ook eens na of ze een plastic waterkering gekleefd hebben achter je deurbord.

                  Wim

                    Deuren tot en met de 993 passen in een oudere Porsche, alleen zijn daar wel verschillen in van openingen omdat er met de tijd meer luxe ingebouwd is.
                    Dus kan best zijn dat er teveel gaten voor bedrading o.d inzitten.
                    Hebben waarschijnlijk een andere deur gescoord zonder op te letten of deze wel van goede bouwjaar was.

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.