winter = ideaal om te klussen !

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 winter = ideaal om te klussen !

• Maker
    Discussie

• PM
    Deelnemer

Heren, de winter is een ideaal moment om wat te klussen. Niewaar? 😀 Ik ben van plan om de condensoren van mijn 996 te vervangen tijdens de donkere maanden. Is het aan te raden om meteen ook de radiatoren te vervangen die daarachter zitten? Nu we toch bezig zijn. :engeltje:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • PM

ondertussen heb ik wat kunnen werken eraan en ze zitten erin! 2 radiatoren van BEHR en 2 airco condensoren. Moet enkel nog de airco laten vullen. Het was nodig dat ze eruit waren!
        radiator2.jpg

radiator3.jpg

[quote=”deepee” post=223999]de 10 pag uit de WSM met instructies om de bumper van een 997 te demonteren KLIK

TIP! bij dropbox het verzoek bij het eerste pop-up venster om aan te melden/in te loggen gewoon weg klikken ![/quote]

bij mij stond er in de artikelbeschrijving OEM en ik kreeg BEHR radiatoren toegestuurd met 2 jr onderdelengarantie.

als extra gaas heb ik universele zwarte honingraat in PVC gebruikt die je in elke autoshop kan vinden. doe geen alu dat je nadien zwart moet spuiten want dat ziet er in geen tijd uit door steenslag.

PM

[quote=”Ivo 3.6″ post=223925][quote=”PM” post=223603]Heren, de winter is een ideaal moment om wat te klussen. Niewaar? 😀 Ik ben van plan om de condensoren van mijn 996 te vervangen tijdens de donkere maanden. Is het aan te raden om meteen ook de radiatoren te vervangen die daarachter zitten? Nu we toch bezig zijn. :engeltje:[/quote]

Dan moet toch het gehele dashboard gedemonteerd worden of niet?[/quote]

Nee hoor, die zitten net achter de condensoren. Welk gaas heb jij gebruikt?

PM

deepee; er komen er ook in van BEHR. Alleen vind ik ze niet terug op die site. Doe ik iets verkeerd? :bounce:

de 10 pag uit de WSM met instructies om de bumper van een 997 te demonteren KLIK

TIP! bij dropbox het verzoek bij het eerste pop-up venster om aan te melden/in te loggen gewoon weg klikken !

F

Het demonteren van een bumper is over het algemeen niet zo moeilijk (en al zeker niet bij Porsche).
                    Onderstaande ‘technieker’ laat zien hoe voor- en achterbumper op een zeer snelle manier gedemonteerd kunnen worden. :mrgreen:

P.S. Deepee kennende komt hij straks wel met het echte antwoord op je vraag want met mijn flauwe humor kom je geen stap verder (ikzelf heb een G-model dus helaas geen kaas van 997 gegeten)

Bumper :salut: :salut: :salut:

bumper of dashbord van een 997?

Is da voor een onervaren winterklusser gemakkelijk te demonteren bij een 997? Wel al veel zelf aan d 964 gedaan maar beetje schrik om aan de 997 te beginnen :think: :think: :think:

Wellicht zijn hier nog forummers met geplande winterwerkjes & kan daarvoor een apart topic gestart worden ?

[quote=”PM” post=223603]Heren, de winter is een ideaal moment om wat te klussen. Niewaar? 😀 Ik ben van plan om de condensoren van mijn 996 te vervangen tijdens de donkere maanden. Is het aan te raden om meteen ook de radiatoren te vervangen die daarachter zitten? Nu we toch bezig zijn. :engeltje:[/quote]

Dan moet toch het gehele dashboard gedemonteerd worden of niet?

Onlangs ook bumpers gedemonteerd en alles goed schoongemaakt. Daarna “racegaas”gemonteerd. Tot nu toe geen verschil ook in temperatuurafname of iets dergelijks.
                                Zal jaarlijks controle uitvoeren en hopelijk minder bladeren aantreffen.

ik heb mijn koelers HIER aangekocht. wel een OEM genomen van BEHR met 2 jr garantie. goedkoper ga je bijna nergens vinden.

Wellicht wel genoeg klussers hoor, alleen heeft niet iedereen ervaring met vb radiators vervangen 😉

Zelf heb ik de radiators al eens proper gemaakt (voorbumper afnemen, bladeren en andere brol verwijderen).

Onderdelen koop ik bij o.a. :

– mister-auto.be (vb oliefilter, brandstoffilter, remschijven, remblokken)
                                    – rosepassion.com
                                    – Ebay (vb bougies)
                                    – Carnewal.com voor de leukere upgrades

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.