winter = ideaal om te klussen !

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 winter = ideaal om te klussen !

• Maker
    Discussie

• PM
    Deelnemer

Heren, de winter is een ideaal moment om wat te klussen. Niewaar? 😀 Ik ben van plan om de condensoren van mijn 996 te vervangen tijdens de donkere maanden. Is het aan te raden om meteen ook de radiatoren te vervangen die daarachter zitten? Nu we toch bezig zijn. :engeltje:

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
    • PM

er zitten hier niet veel 996 klussers blijkbaar… :popcorn:

PM

het is inderdaad de bedoeling om er zelf aan te sleutelen (samen met een expert wel te verstaan) Dit om zelf geen domme dingen te doen. :geek: Waar kopen jullie de stukken en bv koelvloeistof? Heb mij nu ook laten vertellen dat de middelste radiator niet vervangen dient te worden. Kan dit kloppen?

als je de klus zelf kan doen, dan zou ik ze pas vervangen als ze lek zijn. uit ervaringen weten we dat de tijdspanne tussen klus één en twee max 2 jaar duurt.
            dan is het kwestie om, eens de koelelementen vernieuwd zijn, jaarlijks de bumper te demonteren en alles weer volledig proper te maken. dat vertraagt/voorkomt alu-rot van radiatoren en condensoren.

ik heb nu zelf extra honingraat grilles gemonteerd en ben benieuwd wat ik daar over 11 maanden achterin ga aantreffen. en ik merk qua koeling nog geen verschil, afwachten wat het effect is bij buitentemperaturen van 30+ °C ?

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.