winter makeover is begonnen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 winter makeover is begonnen

  • Maker
    Discussie

  • svandamme
    Deelnemer

      De 944S stond eerst te koop, maar wegens matige interesse toch maar beslist te houden…
      bovendien moeilijk het ding te verkopen , gisteren de alternator erdoor gegaan

      niet getreurd, heb ik tenminste iets om handen to volgende lente

      – ganse injectie er af halen, en alle slangen en dergelijker onder het spruitstuk eens onder handen nemen
      zat met een licht verhoogde stationair, en aangezien het een 944S is , kun je gewoon niks regelen, DME is namelijk zelflerend, en als ie dus niet meer aan zijn 800 toeren geraakt is het ofwel vacuum lek , ofwel de stationair regelklep

      – inlaatspruitstuk nieuw likje verf geven

      – distributie check ( al eens gevoeld, lijkt ok te zijn, balans riem misschien ietsje strakker)

      – ketting glijblokjes checken

      – alternator vervangen

      – de AC compressor bekijken, en eventueel ombouwen voor nieuw gas ( al is het mogelijk dat ik een aftermarket van Griffiths/Kuehl koop in de US, schijnen veel beter te zijn, en aan 599 USD… oftewel 430 euro voor ganse kit inc fittingen, … tempting)

      – stoelen herovertrekken(eindelijk bordeaux pinstripe tof gevonden, nu nog enkel de communicatie met dien duitser rond krijgen, om een of andere reden blijft de boel haperen aan zijn kant)

      – stikking op het stuur herdoen, is aan het lossen
      en eens ‘t leer conditioneren

      – pook hoes herconditioneren/kleuren

      – schakel stang bij de pook vervangen
      en algemene kleinigheidjes in de 944S aanpakken en als laatste dan es verse olie en dergelijke

      wordt dus een full makeover met grondige demontage

      al uurtje gewerkt vandaag
      luchtfilter, lucht weger, injectie rail, injectoren, en distributie cover allemaal verwijderd

      geen verrassingen, ding poeier droog, en behalve een minieme hoeveelheid gruis (blaren en afgebladderde verf van spruitstuk) rond de de injector gaten valt er opmerkelijk weinig schoon te maken, geen vettige handen

      Das ook wel leuk voor de verandering (vorige 944 was een zwembad, bovenste balansas seals waren gewoon op)



      injectie volledig verwijdert, nog altijd geen druppel olie gezien
      enkel nat in dat hoekje boven de balansas, maar das benzine die uit de rails is gedrupt
      en vettig rond de olie vul buis, maar je kan wel raden hoe dat komt, niks met lekken te maken

      wel een helse klus om spruitstuk eraf te krijgen, meer dan van een normale 944
      omdat er bij de S de gasklep achteraan zit, en dan met een plastic buis de bocht maakt naar voor toe

      en daar zitten alle vacuum buizen tussen gefriemeld…

      de gemakkelijkste manier uiteindelijk bleek verrassend eenvoudig te zijn
      de stationar klep zit in een klem, die lossen en dan duw je de klep er gewoon door, dan de uitgang buis van de stationairklep, onderaan het spruitstuk losmaken, en dan pas heb je voldoende speling om al de rest los te koppelen

      net even geteld, meer dan 15 verbindingen langs waar het kan lekken
      dan mag er nog geen van de slangen zelf lekken
      en reken ik nog geen van de smalle vacuum leidingen mee..
      een vacuum lek is dus zo gebeurd

      stoelen en stuur gedemonteerd
      straks de schakelpook eruit halen

      word vervolgd

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
      • nope
        geen tijd

          Wordt hier nog gewerkt 😆

            [quote=”svandamme”:3hm5rori]lichtheid toevoegen is veel werk
            [/quote]

            Klopt, ik had 2 dagen nodig om alle bitumen uit mijn wagen te verwijderen… een rotklus 🙄

              lichtheid toevoegen is veel werk

                de motor , ja, heb ik liggen

                  Ben op zoek naar een slot/ontgrendeling voor de koffer/achterklep.
                  Die van mij is kapot, gaat net meer open en is wel lullig winkelen gaan zo 😆

                  Heb je die van u nog liggen?

                    mistlampen deruit
                    koplamp motor mechanisme deruit ( initieel manueel locken, later naar CGT gtr lampen gaan)
                    sproeier reservoir ook gedumpt

                    scheelt ook een paar kilo 😀

                    morgen overgebleven, losliggende bekabeling elimineren
                    en de AC toestanden deruit halen, wordt nog een leuk klusje, der is weinig werk ruimt daar in de neus…

                      [quote=”svandamme”:37nn3tmx]want met aceton in de garage, ben ik op minder dan 5 minuten high…
                      en die lijmresten zijn best wel hardnekkig[/quote]

                      Inderdaad ja …

                        die zijn al weg…

                        kzit momenteel beetje op nog beetje mooi weer te wachten
                        want met aceton in de garage, ben ik op minder dan 5 minuten high…
                        en die lijmresten zijn best wel hardnekkig

                          Hallo,

                          Wij volgen dit met de nodige intresse. Ook zien wij dat U het optionele soundpakket hebt verwijderd uit uw auto.
                          Verkoopt U toevallig de 2 kleine versterkertjes uit de deuren met onderdeelnummer 944 645 201 00?

                          Alvast bedankt voor uw antwoord
                          Jack-in-the-box

                            beetje shock value voor de puristen 😀


                            kga nog werk hebben aan die lijm/tapijt/foam resten…

                              Ook van hieruit wordt dit draadje met de nodige interesse gevolgd

                                Ik wilde u niet op uw tenen trappen he 🙂 . Uiteraard doet ieder met zijn wagen wat hij wil.

                                  was dat voor onzin.

                                  ik stel voor dat je maar nooit naar eender welke grote Porsche events gaat, want ik kan me inbeelden dat je daar depressief zou rondlopen als je race 356 en oude of nieuwe 911’s zou tegenkomen… kun je dan daar ook iedereen gaan aanspreken wat een zonde het is dat ze hun auto als racer in zetten… Wat ik persoonlijk zonde vind is Porsches waar niet echt mee gereden wordt, uit angst dat er een spetter vuil op zou kunnen komen of dat er ergens iets zou verslijten…. en dan zie je die auto’s tekoop staan ” 1e eigenaar, 10-20 jaar oud met slechts 8000 km op”, ook wel bekend als “garage queen”…

                                  het is geen showroom staat exemplaar
                                  ik ben eigenaar
                                  toen ie tekoop stond vond iedereen het te veel geld
                                  nu staat ie niet meer te koop, en doe ik ermee wat ik wil, zodat ik er zoveel mogelijk plezier van heb… en als jij dat zonde vindt, dan stel ik voor dat je zelf eentje zoekt en zelf eens perfect gaat restoreren.. dan weet je ook eens wat dat kost, en hoeveel fun je daar wel van hebt… zeker als je dan met je perfectie na 100 km rijden, een onnozelaar tegenkomt die er tegen rijd… en je dan mag herbeginnen

                                    Wel zonde om zo’n mooie wagen voor deze doeleinden te gebruiken 😥

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.