- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
16 december 2007 om 15:55
De 944S stond eerst te koop, maar wegens matige interesse toch maar beslist te houden…
bovendien moeilijk het ding te verkopen , gisteren de alternator erdoor gegaanniet getreurd, heb ik tenminste iets om handen to volgende lente
– ganse injectie er af halen, en alle slangen en dergelijker onder het spruitstuk eens onder handen nemen
zat met een licht verhoogde stationair, en aangezien het een 944S is , kun je gewoon niks regelen, DME is namelijk zelflerend, en als ie dus niet meer aan zijn 800 toeren geraakt is het ofwel vacuum lek , ofwel de stationair regelklep– inlaatspruitstuk nieuw likje verf geven
– distributie check ( al eens gevoeld, lijkt ok te zijn, balans riem misschien ietsje strakker)
– ketting glijblokjes checken
– alternator vervangen
– de AC compressor bekijken, en eventueel ombouwen voor nieuw gas ( al is het mogelijk dat ik een aftermarket van Griffiths/Kuehl koop in de US, schijnen veel beter te zijn, en aan 599 USD… oftewel 430 euro voor ganse kit inc fittingen, … tempting)
– stoelen herovertrekken(eindelijk bordeaux pinstripe tof gevonden, nu nog enkel de communicatie met dien duitser rond krijgen, om een of andere reden blijft de boel haperen aan zijn kant)
– stikking op het stuur herdoen, is aan het lossen
en eens ‘t leer conditioneren– pook hoes herconditioneren/kleuren
– schakel stang bij de pook vervangen
en algemene kleinigheidjes in de 944S aanpakken en als laatste dan es verse olie en dergelijkewordt dus een full makeover met grondige demontage
al uurtje gewerkt vandaag
luchtfilter, lucht weger, injectie rail, injectoren, en distributie cover allemaal verwijderdgeen verrassingen, ding poeier droog, en behalve een minieme hoeveelheid gruis (blaren en afgebladderde verf van spruitstuk) rond de de injector gaten valt er opmerkelijk weinig schoon te maken, geen vettige handen
Das ook wel leuk voor de verandering (vorige 944 was een zwembad, bovenste balansas seals waren gewoon op)
injectie volledig verwijdert, nog altijd geen druppel olie gezien
enkel nat in dat hoekje boven de balansas, maar das benzine die uit de rails is gedrupt
en vettig rond de olie vul buis, maar je kan wel raden hoe dat komt, niks met lekken te makenwel een helse klus om spruitstuk eraf te krijgen, meer dan van een normale 944
omdat er bij de S de gasklep achteraan zit, en dan met een plastic buis de bocht maakt naar voor toeen daar zitten alle vacuum buizen tussen gefriemeld…
de gemakkelijkste manier uiteindelijk bleek verrassend eenvoudig te zijn
de stationar klep zit in een klem, die lossen en dan duw je de klep er gewoon door, dan de uitgang buis van de stationairklep, onderaan het spruitstuk losmaken, en dan pas heb je voldoende speling om al de rest los te koppelennet even geteld, meer dan 15 verbindingen langs waar het kan lekken
dan mag er nog geen van de slangen zelf lekken
en reken ik nog geen van de smalle vacuum leidingen mee..
een vacuum lek is dus zo gebeurdstoelen en stuur gedemonteerd
straks de schakelpook eruit halenword vervolgd
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.