winter makeover is begonnen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 winter makeover is begonnen

• Maker
    Discussie
  • De 944S stond eerst te koop, maar wegens matige interesse toch maar beslist te houden…
    bovendien moeilijk het ding te verkopen , gisteren de alternator erdoor gegaan

niet getreurd, heb ik tenminste iets om handen to volgende lente

– ganse injectie er af halen, en alle slangen en dergelijker onder het spruitstuk eens onder handen nemen
    zat met een licht verhoogde stationair, en aangezien het een 944S is , kun je gewoon niks regelen, DME is namelijk zelflerend, en als ie dus niet meer aan zijn 800 toeren geraakt is het ofwel vacuum lek , ofwel de stationair regelklep

– inlaatspruitstuk nieuw likje verf geven

– distributie check ( al eens gevoeld, lijkt ok te zijn, balans riem misschien ietsje strakker)

– ketting glijblokjes checken

– alternator vervangen

– de AC compressor bekijken, en eventueel ombouwen voor nieuw gas ( al is het mogelijk dat ik een aftermarket van Griffiths/Kuehl koop in de US, schijnen veel beter te zijn, en aan 599 USD… oftewel 430 euro voor ganse kit inc fittingen, … tempting)

– stoelen herovertrekken(eindelijk bordeaux pinstripe tof gevonden, nu nog enkel de communicatie met dien duitser rond krijgen, om een of andere reden blijft de boel haperen aan zijn kant)

– stikking op het stuur herdoen, is aan het lossen
    en eens ‘t leer conditioneren

– pook hoes herconditioneren/kleuren

– schakel stang bij de pook vervangen
    en algemene kleinigheidjes in de 944S aanpakken en als laatste dan es verse olie en dergelijke

wordt dus een full makeover met grondige demontage

al uurtje gewerkt vandaag
    luchtfilter, lucht weger, injectie rail, injectoren, en distributie cover allemaal verwijderd

geen verrassingen, ding poeier droog, en behalve een minieme hoeveelheid gruis (blaren en afgebladderde verf van spruitstuk) rond de de injector gaten valt er opmerkelijk weinig schoon te maken, geen vettige handen

Das ook wel leuk voor de verandering (vorige 944 was een zwembad, bovenste balansas seals waren gewoon op)

injectie volledig verwijdert, nog altijd geen druppel olie gezien
    enkel nat in dat hoekje boven de balansas, maar das benzine die uit de rails is gedrupt
    en vettig rond de olie vul buis, maar je kan wel raden hoe dat komt, niks met lekken te maken

wel een helse klus om spruitstuk eraf te krijgen, meer dan van een normale 944
    omdat er bij de S de gasklep achteraan zit, en dan met een plastic buis de bocht maakt naar voor toe

en daar zitten alle vacuum buizen tussen gefriemeld…

de gemakkelijkste manier uiteindelijk bleek verrassend eenvoudig te zijn
    de stationar klep zit in een klem, die lossen en dan duw je de klep er gewoon door, dan de uitgang buis van de stationairklep, onderaan het spruitstuk losmaken, en dan pas heb je voldoende speling om al de rest los te koppelen

net even geteld, meer dan 15 verbindingen langs waar het kan lekken
    dan mag er nog geen van de slangen zelf lekken
    en reken ik nog geen van de smalle vacuum leidingen mee..
    een vacuum lek is dus zo gebeurd

stoelen en stuur gedemonteerd
    straks de schakelpook eruit halen

word vervolgd

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • change of plan, geen restoratie,
      strippen die hap en rally kot van maken

feit is, kheb nu een firma wagen voor dagelijks gebruik, en qua luxe, ook al was ie nog deftig voor een 20 jarige, zal de 944S toch nooit kunnen tippen aan een deftig uitgeruste Volvo of Audi ( zit met inloop leasebak en nog niet gekozen)

de 944S zal enkel voor weekend gebruik zijn, en dan bedoel ik wel het betere scheurwerk, mogelijk wat navigatie rally’s en dergelijke

Dus waarom zou ik een 2-3000 euro uitgeven om het beestje “pretty” te maken, want dat zou enkel maar voor verkoop van belang zijn, en dan scheur ik toch mijn broek

Dus ik zal wat parts overhebben:
      10 speaker Posche Sound system inc originele radio
      deelbare achterbankjes
      bagage rollo componenten voor deelbare achterbank
      AC onderdelen
      achterklep ontgrendeling
      centrale deurvergrendelings onderdelen
      alarm onderdelen
      en nog wat klein grut waar ik nu nog geen zicht op heb, knopjes, centrale console, interieur trim,tapijten(bordeaux)

als iemand interesse heeft geef je maar een seintje
      in feite gaat bijna alles eraf dat niet nodig is om te rijden, en wat niet voor de keuring nodig is

0

nee, niet veel gedaan laatste dagen, nieuw werk, feestdagen…
        voorlopig ben ik bezig met het magnesium inlaatspruitstuk af te wrijven
        vuil en tijdrovend werk…

tis zowieso niet de bedoeling om voor eind april of dergelijke terug de baan op te zijn… alles op zijn tijd

0

Hallo,

Is de checq up reeds beëindigd?

Werd de verhoogde stationair verholpen?
          Was er een vacuum lek?

Met aandacht gevolgd, graag update.

mvg 😈 😈 😈

0

boh, kheb al een volledige 1973 S uit en in elkaar gevezen… met full rebuild van de motor…dan mijn vorige 944 motor herbouwd….

deze heeft veel minder werk nodig, klein werk vergeleken met de vorige

0

Veel succes met je project. Daar ga je je handen nog aan vol hebben.

0

[quote=”jack-in-the-box”:gr07bk9t]8) Leuk, doe zo verder. Wordt gevolgd met de nodige interesse.

(Zo te zien heeft U het optionele soundpakket in auto.)[/quote]

yep, en ‘t is enorm goed qua geluidskwaliteit, zeker als je rekening mee houdt dat het al 20 jaar oud spul is

ook redelijk zeldzaam

en nog zeldzamer is die gedeelde achterbank
                ‘t leuke daarvan is de bijhorende bagage cover, die niet aan de bank en koetswerk hangt, maar aan de zijwand, en de achterklep

dus als je boodschappen inlaad, klep omhoog, cover gaat mee omhoog,
                bank plat, cover blijft hangen

op normale bagage rollo moet je die eerst zelf losmaken, omdat ie niet zweeft, en als je de bank neerlegt, heb je geen cover meer

de originele stof was wel compleet vergaan, was oorspronkelijk een soort paars/bordeaux vermoed ik, maar toen ik het kreeg was het zodanig gebleekt, de stof viel gewoon uit elkaar…

kga die nu opnieuw maken, in de stof van de zetels… zal niet 100% origineel zijn, maar zal wel perfect passen

0

8) Leuk, doe zo verder. Wordt gevolgd met de nodige interesse.

(Zo te zien heeft U het optionele soundpakket in auto.)

0
                7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.