Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › winterbanden
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 11 maanden geleden door ken.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”stefx911″:1lnxcfd6]ahum.. op je beamer…
Dacht op je 964, dat had wel lachen geweest met wieldoppn hé[/quote]
idd stef tis op mijne dagelijks werkbeestje, sorry had het er moeten bijvermelden 😕 is wel een totaal ander zicht… ma ja
op de 964 komen geen winterbanden op te liggen die gaat in zijne winterslaap en een 964 met wieldoppe, da had natuurlijk geen zicht geweest 😉ahum.. op je beamer…
Dacht op je 964, dat had wel lachen geweest met wieldoppn hé
et voila speciaal voor Stef 😉
@cabrio’87
mmmm nog niet zo’n slecht idee 😛@ iedereen
➡ Prettige feestendagen hé 😉[quote=”911-lover”:1gwof8yn][quote=”the body docter”:1gwof8yn]
Ter herinnering zal een plaatje met deze limietsnelheid binnenin het voertuig aangebracht worden, op een voor de bestuurder goed zichtbare plaats.Dat plaatje mag ook gekleefd blijven als banden gemonteerd werden met een hogere snelheidsindex.
bron
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=22&node=art34
Wat een bullshit hé .
Je mag nergens sneller dan 120 rijden in België en bijna overal mag je niet meer sneller dan 70 , maar je moet wel een plaatje goed zichtbaar hangen in de wagen daar je met die banden bvb niet sneller dan 200 mag rijden 😥 [/quote]
😆 😆 die Koen toch[quote=”the body docter”:j9176z3n]
Ter herinnering zal een plaatje met deze limietsnelheid binnenin het voertuig aangebracht worden, op een voor de bestuurder goed zichtbare plaats.Dat plaatje mag ook gekleefd blijven als banden gemonteerd werden met een hogere snelheidsindex.
bron
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=22&node=art34
Wat een bullshit hé .
Je mag nergens sneller dan 120 rijden in België en bijna overal mag je niet meer sneller dan 70 , maar je moet wel een plaatje goed zichtbaar hangen in de wagen daar je met die banden bvb niet sneller dan 200 mag rijden 😥inderdaad hier is de tabel
Symbool van de snelheid J K L M N P Q R S T U H V W Y ZR
Snelheid (km/uur) 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 240 270 300 >240De montage van banden van het type M + S (deze aanduiding bevindt zich op de band) waarvan de snelheidscategorie overeenkomt met een lagere snelheid dan die van de origineel gemonteerde banden, zijn toegelaten. In dat geval zal de rijsnelheid aangepast zijn aan deze lagere limiet.
Ter herinnering zal een plaatje met deze limietsnelheid binnenin het voertuig aangebracht worden, op een voor de bestuurder goed zichtbare plaats.
Dat plaatje mag ook gekleefd blijven als banden gemonteerd werden met een hogere snelheidsindex.
bron
“slechts” 240km/u halen
zou ik,iet doen zonder de snelheids indexvan de banden even te controleren
ikdacht dat de meeste winterbanden een max snelheid hadden van 150kmpu
ik bedoel wel de echte m+ s
niet van de anderen varianten
[quote=”ken”:o2gasqd7][quote=”stefx911″:o2gasqd7]van die velgen met wieldoppen OP jouw wagen hé[/quote]
yep yep ok tis goed 🙂 lol: 😆 8) [/quote]
Foto’s ! Foto’s !
Ik heb voor mijn 964 een setje Design 90 velgen liggen voor in de winter
Gezien ik er pas vanaf Mei dagelijks mee ga rijden vind ik het niet de moeite ze er nu al op te zetten.wielDOPPEN..?
wil dat zeggen dat tijdens de winter uw zomerbanden recht hebben op een uitkering…..?
Zou misschien nog wel kunnen in ons Belgie! 😈[quote=”stefx911″:u08zbnly]van die velgen met wieldoppen OP jouw wagen hé[/quote]
yep yep ok tis goed 🙂 lol: 😆 8)
zeg mannen jullie doen mij wel wat aan hé… een foto van de wieldoppen 😉 😆 kzal eens zien dak er binnenkort een foto kan trekken van een wieldop zenne…
[quote=”ken”:lmg7eu66]ff reagere hé, winterbanden zijn pas optimaal, vanaf het 7 graden of minder is, zelfs al ligt er geen sneeuw zijn deze banden veiliger dan zomerbanden 😉 kheb die van mij gisteren gestoken van 18inch naar 15 inch met wieldoppe… is een ander zicht natuurlijk, maar wel veeeel veiliger[/quote]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.