winterbandjes shopping

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 winterbandjes shopping

• Maker
    Discussie

• Gerrit
    Deelnemer

binnenkort eens op zoek naar winterbanden … op de huidige “originele” velgen staan de winterbanden en zijn nu maatje zo standaard als iets (voor zover ik er iets van ken van mijn loonwagen… 225/50/R16 achter en 205/55/R16 voor)
      ze zijn echter zeer oud en ik wil er nieuwe op laten plaatsen

twee vraagjes naar de meer ervaren rijders hier:

– zelfde maatje behouden?
      – welke merken of types zijn top voor onder deze wagen?

hier en daar lees ik dat continental wintercontacts heel goed zouden zijn? Staan ook onder de leasing wagen…

via porsche classic hun overzicht van winterbanden merk ik wel dat op 16″ normaliter 205 achteraan staat, en nu zit er dus 225 op, hoe kan dat?
      zou ik beter blind afgaan op hun aanraders? en pas die 205 dan zomaar op mijn velgen?

merci voor alle hulp nogmaals :respect2:

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Nu blijkt dat mijn bandencentrale uitbater met een 964 rijdt en zelf die Continental TS 850’s nog heeft. Ze komen bijna 100 EUR goedkoper uit en die TS850 of nu 860 komt overal in testen bovendrijven…. Waarschijnlijk zijn die minstens even goed voor mij auto right? Die heeft een H ipv V index, maar bon, das zeker snel genoeg – das het probleem niet. Ik wil nu niet cheap doen ofzo, maar over die continentals zijn alleszins veel referenties te vinden, die Pirelli daar wordt veel minder over geschreven.

Continental TS860 205/55R16 dus is mijn idee nu.

91 H nemen? Dat lijkt me goed. Qua laad index zeker genoeg en 210 km/u in de winter.. lijkt me ook meer dan genoeg.

Of moet je purist zijn en gaan voor de 94 V omdat het kan…

Of de N1 codering volgen, en Pirelli Sottozero Serie 2 kiezen zodat je in de kou en de gladde wegen de top speed kan proberen halen op de autobahn?? :bounce:

ok merci voor de tip :up:

Ik rij met de Pirelli , super content en zijn enige met N codering.
            Hebben veel grip in modder ,nat wegdek en remafstand super.
            205 langsachter is OK voor winterband. Te breed is niet goed.
            Eerste maal je ermee rijd heb je toch ander gevoel dan met de zomerbanden……

dat screenshot is van de zomerbanden, hieronder de winterbanden
              met continentals moet je je aan 210 houden en met de rest mag je 240 knallen ?!
              210 lijkt me anders wel meer dan genoeg 🙂

onderstaand vind je wat standaard voorzien is voor 944.
                los van het merk lijkt snelheidsindex H (210 kmh) te laag omdat ZR wordt voorgeschreven.

na zelf wat te zoeken op de webshops lijkt dit een mogelijkheid binnen het Continental gamma… (autobandenmarkt.be)

voor+achter: Continental WinterContact TS 860 205/55 R16 91H – 86 EUR x 4
                  als dat kan dus, met de velgen dat ik heb

ofwel (om een of ander duister onbekende reden zou ik precies graag dezelfde type banden voor en achter hebben bvb geen TS860 met TS830 mixen)

voor: Continental ContiWinterContact TS 830P 205/55 R16 91H 90 EUR
                  achter: Continental ContiWinterContact TS 830P 225/55 R16 95H 113 EUR
                  achter: Continental ContiWinterContact TS 830P 225/50 R16 92H 155 EUR <-- is dit de meerprijs waard?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.