Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › winterstalling
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door herwig.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Praten, veel praten tegen de auto, en complimenten geven, net als bij bloemetjes, daar worden ze vrolijk van! :first:
En tuurlijk afentoe je neus erin steken! :happydance:
is het al maart? :bounce:
regelmatig banden nakijken doe ik ook,blokken niet
regelmatig verzetten doe ik wel
batterijlader er aan=check
hoes er over=check
voll gewassen,geclayed en in de waxwat mis ik ze :driver:
Als de schokdempers lange tijd in hun hoogste stand staan heb je kans op lekkage’s wanneer je terug gaat rijden.
K las net dat de blokjes zodanig geplaatst moeten worden dat de vering belast blijft…is daar een speciale reden voor? Ik heb nm de blokken zodanig geplaatst dat de wielen , en vering, niet belast zijn.
Mvg
Herwigbedankt mannen, en idd op woning voor brand met waarde bepaling, maar heb dan nog altijd geen diefstalverzekering!
Bij mijn woning brandverzekering was dit geen enkel probleem (KBC)!
Wagen staat ook zonder plaat in garage :sleep: :popcorn:
Heb wel een waarde bepaling moeten laten uitvoeren op de wagen, maar er zijn erger dingen dan dat!Waarom zou je wagen niet bij je woning brandverzekering bijgeschreven kunnen worden? :wtf:
Hier staan alle 3 de wagens bij op onze woning brandverzekering, diefstal durf ik niet zeggen.Allé vooruit, net zoals vorig jaar zit ik terug in discussie met mijn makelaar!
De GT4S staat voor het tweede jaar op rij voor een aantal maanden terug onder zijn dekentje dus bijgevolg geen verkeersbelasting te betalen en, volgens mijn mening, ook geen BA.
Nu blijkt dat men geen antidiefstal en brandverzekering kan laten doorlopen als er geen BA op de wagen betaald wordt????
De wagen op woning brandverzekering bijschrijven kan ook niet en heb dan ook geen antidiefstal!Zijn er hier bij wie het wel kan, ttz bij stilstand wagen enkel een brand en diefstal verzekering betalen?
Was de eerste keer dat ik dat gedaan heb met dat stationair warm draaien (ging prima), je moet wat als je de weg al niet meer op mag. Als je koud start om hem te wassen buiten, en na het wassen weer koud moet starten om hem binnen te zetten met alle vochtresten van de wasbeurt is ook niet best…
Als het een enkel keertje nodig is (starten zonder dat je gaat rijden), vooruit dan maar.
Soms moet je wat eeeej! *luv
En als je ervoor kiest om je accu eruit te halen, dan NIET eerst op alarm zetten!!! :coolness:
De wagen op blokken zetten doe je best met de steun onder de draagarmen, zodat de vering belast blijft.
Stationair warm draaien is echt Not Done, dit is voor geen enkel blok goed. 😉Ventilatie is een absolute must!
Das een duur ritje dan, als ie ook een half jaartje geschorst in garage kan staan.
– Grondige schoonmaak (vliegvrij)
– Bij het zemen de motor stationair warm laten draaien (half uurtje/ 3 kwartier), wel draaiend voorzien van de diverse sloten tuurlijk (hahaha), dat ie zo warm wordt dat de waterresten verdampen.
– Na laten drogen in de garage met alle deuren en klepjes open, om het eventueel resterende vocht uit deuren en motorkap te laten verdwijnen.
– Deze keer de raampjes niet op een kier, maar dat ga ik dan alsnog weer even doen.
– De druppelaar op de accu in de auto.
– Hoes erover
– Banden regelmatig controleren en bijvullen als nodig.
– Deze keer: achter op de krik omdat wiel eraf licht voor onderhoud/reparatie.
– Regelmatig controleren of het allemaal goed gaat.En nu maar hopen dat ik um kan blijven rijden ivm aanhoudende malaise en tegenslagen. *luv
Toch geweldig dat als je dan na een half jaar het contact omdraait dat ie gelijk start, oppikt en vloeiend loopt …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.