- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
3 januari 2006 om 19:52
Beste Porsche-kenners,
Ikzelf heb een 911 SC van bouwjaar 1981 (3.0 met 204pk).
Vorige week is de motor hevig beginnen roken na bezoek aan de garage waar ze net klaar waren met volledig onderhoud (olie, oliefilter, nieuwe bougies, nieuwe luchtfilter). Toen ik 5 km gereden had blies de motor uit de uitlaat witte rook (niet een beetje, maar echt héééél veel).
Ikzelf heb nooit gevoeld of gehoord dat de motor ‘slecht’ draaide of trok. De motor was ook volledig droog vóór het bezoek aan de garage.
Ik heb hier en daar al wat info gevraagd want in de garage denkt men aan een kapotte motor (?). Een vriend met enige technische kennis vertelde me dat de kans groot is dat er enkel teveel olie werd ververst. Het blijkt bij een 911 uit de jaren tachtig reeds meer gebeurd te zijn.
Een deel van de olie komt niet mee bij verversing? moeilijk meetbaar?
Momenteel draait de motor nog (zonder bijgeluiden) en heeft normale oliedruk.
Weet iemand meer hierover, of heeft iemand ervaring hiermee?
Dank voor de reacties!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.