Home › Forum › Zeverhoekje › WK Russia
- Dit onderwerp bevat 36 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 4 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Bones” post=269160]
And now for something completely different: heeft hier iemand een voldoende grote mancave met een grote TV om bv zaterdag een Porsche, coffee (of iets anders) en voetbal te organiseren? Kunnen we tezamen naar de match tegen Tunesië kijken…[/quote]Le Mans is voorbij, dus dit vind ik wel een leuk idee !
De meerderheid van de Belgen oud en nieuw zullen zeker vieren.
Echter een paar kleine groepen kunnen het fel verzieken voor die andere veel grotere groep.
Er zijn al genoeg voorbeelden van hooliganisme en dergelijke denk ik, heeft niets met afkomst of nationaliteit te maken.
Dat wil ik bedoelen.
Ik ben GEEN racist.
Mijn vrienden kring bestaat uit vele nationaliteiten en godsdiensten.Ik werk in een ziekenhuis, midden in de meest multiculturele buurt van Antwerpen en ik stel het volgende vast:
– ik zie hier in de buurt huizen met Belgische vlaggen, met Marrokaanse, Chileense, … zelfs met een Belgische en Marrokaanse vlag… allemaal geen probleem
– in onze dialyse zijn meer dan 20 nationaliteiten vertegenwoordigd (personeel en patiënten), die kijken allemaal tezamen naar de matchen op TV, …no problem
– vorige week op het einde van de Ramadan was het Marroko – Iran, als ik mij niet vergis. Arabieren en Perzen hebben tezamen naar de match gekeken op een groot scherm (was een item in het avondnieuws), een groot feest… geen problemen
– veel van de mensen met Marrokaanse roots zullen even hard vieren als de “echte” Belgen, moesten we wereldkampioen worden, daar ben ik zeker vanDus ja, moest ik al vlaggetjes op mijn auto of fiets hebben hangen, dan zou ik ze niet verwijderen na die hypothetische finale en ik rij elke dag op de fiets door een stadsdeel waar sommigen zich zelfs niet zouden durven vertonen in een gepantserde auto
Kijk, dat moest nu precies eens van mijn lever zeh :ass:
And now for something completely different: heeft hier iemand een voldoende grote mancave met een grote TV om bv zaterdag een Porsche, coffee (of iets anders) en voetbal te organiseren? Kunnen we tezamen naar de match tegen Tunesië kijken…
[quote=”Bones” post=269151]Nu is het wachten tot iemand vindt dat we maar eens een zelfhulpgroep moeten oprichten om van ons “probleem” af te geraken 😀 😀 😀 :drink:[/quote]
Zelfhulpgroep hoeft net niet.
Wat ik wel zou appreciëren is dat jullie uw probleem voor jullie eigen zouden kunnen houden 😀
Sommigen vinden het soms echt nodig mij te proberen te bekeren als ik zeg dat het mij niks interesseert :bounce: :happy: :happy: :drink:
Voor mij graag finale tussen België en Marokko en België mag winnen :first:
Eens zien hoeveel Belgische supporters dan nog met hun vlaggetjes blijven rondrijden 😳En aansluitend op het antwoord van Sensa 911
Voetbal WK – brengt mensen dichter bij mekaar , ongeacht de afkomst of huidskleur of cultuur
Laat het een feest zijn voor iedereen :up:
Dat is toch prachtig , niet waar ?, :drink:
Nu is het wachten tot iemand vindt dat we maar eens een zelfhulpgroep moeten oprichten om van ons “probleem” af te geraken 😀 😀 😀 :drink:
Zal het eerlijk toegeven , als ik niet in mijne mancave zit kijk ik naar het WK toch 2 matchen per dag .
En ja ben supporter van onze RODE DUIVELS :happydance: :happydance: :happydance:Raar hoe een Belg in mekaar zit.
Toen ik nog in Belgie woonde , nul interesse
Toen ik nog in Italie woonde , eerste matchen helemaal niks gezien, na 3 matchen hing de Belgische vlag uit aan het balkon (wel Italie was toen uitgeschakeld… was eigenlijk een vorm van pesten)
Nu in Zuid Amerika heb ik een stuk van de 2de helft van de eerste match al gezien!!!
Wat wel opvalt is dat we in Belgie/Vlaanderen leven in een gemeenschap die niet echt “vreemdelingvriendelijk” is, maar als het op winnen met het Nationaal Team plots we ons daar niks meer van aantrekken. Franstalig, huidskleur, afkomst speelt plotseling geen rol meer… raar volkje mijn landgenoten. Ik ben nu bijna 10 jaar weg en elk jaar snap ik er minder van… maar verlang ik er meer naartoe om terug te komen! Ook ik ben een rare, maar dat weten de meeste hier ondertussen wel:)
Toch enkele voetballiefhebbers hier :up: :up:
Ik dacht al dat sommige de eerste vraag niet goed begrepen hadden ; “zijn er liefhebbers van de WK of supporters van de Rode Duivels hier op het forum ” ?
De eerst reacties werden gepost door NIET liefhebbers, soms komt een Vlaming toch raar uit de hoek 8) .@ Bones ; er kijken er meer stiekem naar de WK , dat is toch normaal , maar velen durven er blijkbaar niet voor uitkomen
Behalve als Belgie ver moest geraken ,dat zie je plots ook op facebook foto’s en selfies verschijnen in Belgisch driekleur ;Wees trots op onze nationale ploeg , we hebben het lang zonder WK en EK moeten doen on, Belgie !
En de 24h van Le Mans heeft uiteindelijk maar 24 uren geduurd met een Toyota ( Alonso ) als verdiende eindwinnaar :drink:Veel kijk plezier :up:
😀 😀 😀
Er is hier de laatste dagen wel erg weinig activiteit op het forum, dus ik denk er stiekem toch wel wat naar de voetbal gekeken wordt. Ik kijk alvast af en toe :coolness: :engeltje:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.