WLTP Luxetaks

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening WLTP Luxetaks

  • Dit onderwerp bevat 12 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door Erwin.
  • Maker
    Discussie
  • Net eens een nieuwe basis Macan laten samenstellen. Alles mooi en prima, tot we de configurator van de Vlaamse verkeersbelasting de simulatie voor BIV in gang zetten. Komt erop neer dat BIV voor een 2-liter 245 PK Macan je – hou u vast – 5.025 Euro mag/moet ophoesten. De tijden van vroeger (remember de 8 % luxetaks) zijn terug. Mileu, allemaal goed en wel, maar da’s de nieuwe melkkoe geworden.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • voor de grap deze eens bekeken, nieuwe Defender 90 D200. Dat is tenminste een echte SUV. Volgens Harry Metcalfe (oprichter EVO magazine) rijdt die naar verhouding super (het is natuurlijk geen salon-SUV zoals de Macan). Motor is een 3,0 6-in lijn diesel met 200 pk. Salonprijs is slechts 46000 euro (basis 51000)

      Hetzelfde resultaat: BIV 4552 + VB 1163 euro… toch wel erg..

        yep

        Duurste 2de hands binnenkort zijn deze van net voor augustus 2018
        “Foefel” motoren, best zonder WLTP op het GVA

          Dus een occasie macan gts van 2017 herinschrijven is goedkoper dan een basismodel 2021 :lekker:

            info verkregen van Agentschap Vlaamse belastingsdienst:
            “tweedehandsvoertuigen die ooit als nieuw voertuig voor het eerst
            ingeschreven zullen worden nà 31/12/2020 (dus vanaf 01/01/2021) en vanaf
            01/01/2021 ingeschreven worden als tweedehandsvoertuig krijgen nieuwe
            tariefiering dus WLTP
            Tweedehandsvoertuigen die ooit als nieuw voertuig voor het eerst
            ingeschreven zullen worden Voor 31/12/2020 en vanaf 01/01/2021
            ingeschreven worden als tweedehandsvoertuig krijgen oude tariefiering dus
            NEDC

            Hierbij de link naar onze belastingportaal waar alle info te vinden is.

            Deze info is ook terug te vinden op
            https://www.vlaanderen.be/uw-overheid/werking-en-structuur/hoe-werkt-de-vlaamse-overheid/belastingen-en-begroting/vlaamse-belastingen/verkeersbelastingen/wijzigingen-verkeersbelastingen-vanaf-1-januari-2021”

              Voor 2dehands niet indien beide waarden of enkel de NEDC waarde op de documenten staat.

                Ook 2de hands

                  [quote=”Rollie” post=283819]Op basis van gecombineerde co2 232gr tel ik voor een nieuwe , dus vanaf 1/1 biv:4773,89 en jvb 483,08 , dus 1e aanslag samen 5256.97
                  [/quote]

                  even ter verduidelijking

                  De BIV en JVB wordt berekend vanaf 01/01/ 2021 volgens WLTP waarden

                  in Vlaanderen of heel Belgie wordt deze berekening gemaakt volgens WLTP (gecombineerd specifiek CO2 uitstoot 232 g/km)

                  Geldt dit enkelvoor nieuwe voertuigen of ook voor 2hands die men nu , in 2021 herinschrijft ?

                  CO2-uitstoot : laag (specifiek)
                  306 g/km
                  CO2-uitstoot : medium (specifiek)
                  226 g/km
                  CO2-uitstoot : hoog (specifiek)
                  202 g/km
                  CO2-uitstoot : extra hoog (specifiek)
                  232 g/km
                  [b]CO2-uitstoot : gecombineerd (specifiek)
                  232 g/km[/b]

                    I feel your pain RVD

                      Tegen wie zeg je het, mijn zonnepanelen liggen hier nu welgeteld van 9 December 2020 op mijn dak 6,5kw wat een klucht is dat hier.

                        Drie kenmerken zijn nadelig voor het verbruik (en dus CO2): benzinemotor ipv diesel, 1800 kg en een groot frontaal oppervlak. Ik snap de aantrekkingskracht maar dat zijn nu eenmaal de feiten.

                        Binnen een paar jaar wordt de Macan dus elektrisch. Wat op zich veel logischer is dan voor een plezier-auto zoals de 718.

                        Investeer dan in zonnepanelen, dan draait de teller overdag terug wanneer u de e-Macan ‘s oplaadt.

                        Wàt zegt u? Dat die regeling is afgeschaft? Néé toch… :mrgreen:

                        In B. word je dus altijd gekloot..

                          Een beetje andere velg en wat opties (waardoor de auto zwaarder wordt) en ik kwam op een hogere co2. Blijft belachelijk veel voor een fijne auto maar zonder dat daar écht power in zit.

                            Op basis van gecombineerde co2 232gr tel ik voor een nieuwe , dus vanaf 1/1 biv:4773,89 en jvb 483,08 , dus 1e aanslag samen 5256.97
                            Idd veel biv voor een basisuitvoering

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.