Home › Forum › Porsche Talk › wordt de 911 intern van de troon gestoten???
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 6 maanden geleden door porschky.
-
MakerDiscussie
-
2 mei 2011 om 11:07
Deze week in de Duitste pers gelezen dat ze bij Porsche een model zouden plannen voor 2013 dat boven de 911 staat!? Lijkt volgens de eerste afbeeldingen zeer sterk op de 918, met wie het het platform zou delen, zou een V8 hebben met 600 pk, zou rond de 200.000 euro kosten, en zou voorlopig de codenaam 961 hebben (dacht ik mij te herinneren)??? In het visier de 458 Italia en de Gallardo. Wait and see, zeker?
Voorts nog enkele zaken die min of meer al geweten waren, zoals de GT3 4.0, spypics van de volgende Boxster (nu met 4 cylinder motor!!), en een verlengde versie van de Panamera… voor de Chinese markt!!
-
MakerDiscussie
-
ik heb die 8c één maal gezien/gehoord in St Martens Latem (yeah, where else, right), en het is inderdaad een prachtgeluid!!! Mocht die wagen electrisch aangedreven geweest zijn, het zou nog steeds een mooie auto geweest zijn, maar mijn haartjes op mijn arm zouden niet rechtgestaan hebben… 😉 Eeerlijk gezegd, ik zou hem zelfs niet gezien hebben! Want het was door het geluid dat ik rondkeek, en hem gespot heb! 😀
Ik moet ook toegeven dat het geluid van mijn Elver één van de weinige dingen is die ik nog steeds van deze wagen mis.
Anoniem8 mei 2011 om 13:16Toch is geluid belangrijk.
Hoor het volgende maar eens een keertje.
Kijken hoeft niet voor mij 😀 😀 😀http://www.topgear.com/uk/car-news/novitec-alfa-romeo-8c-spider-2011-05-04
Maar die lengte is natuurlijk noodzakelijk voor de compensatie van hun beperkte “mannelijkheid” 😈 😆
Anoniem6 mei 2011 om 14:21porschky schrijft:
de chinese en amerikaanse markten zijn de belangrijkste geworden, en laat net die gasten zot zijn van… 8-cylinders!
Maar die chinezen zien dan weer graag van die verlengde modellen.
Ik heb daar zeer veel 750 iL zien rondrijden evenals de langde Mercedesen.
Nu gaat ook de Panamera een lange versie krijgen voor die chinezen.
Ik begrijp dat niet zo goed, die mannen zijn zelden groter dan 1,8 m 😀 😀het is deugddoend om vast te stellen dat er nog steeds zekerheden zijn in het leven: spreek over tetten, en uw karma stijgt!! 😉
(zolang het enkel dat karma maar is… 😈 )
ahaaa; een kenner! 😉
Wat de downsizing betreft: de keuze voor 4-cylinders, vaak met drukvoeding, is ingezet, zowel bij Porsche, BMW enz…, en dit zeker voor modellen die naar de Europese markt gericht zijn!! Het nieuwe tijdperk van de turbo’s komt er aan, het vorige dateert trouwens ook van één van de vorige grote oliecrisissen van de jaren ’70, toen de fabrikanten ook op zoek waren naar gelijkaardige prestaties met minder verbruik. Helaas waren die toen nog niet zo betrouwbaar; zo raadde BMW Dekkers in Gent in die tijd al zijn gefortuneerde klanten af om het topmodel van de 7-reeks met turbo te kopen (745i), en diegenen die niet geluisterd hebben, hebben volgens hem inderdaad allemaal miserie gehad met die auto’s. Nu staan ze al wat beter op punt, mits de rijder ook enkele zaken blijft respecteren, zoals een afkoelperiode als je flink doorgeblazen hebt!! Toch blijven hardnekkige geruchten in de Duitste pers beweren dat het einde van de 6-cylinders bij de 911 ook weer nadert, maar in dit geval ten voordele van de 8-cylinders!! Het zou immers steeds moeilijker en duurder worden om nog meer pk’s uit die motoren te krijgen, en toch aan de steeds moeilijkere en stengere milieu-eisen te voldoen, en de vaststelling dat het zogezegde komende topmodel boven de 911 ook naar de 8-cylinders grijpt, voedt weer een beetje deze stelling. Door het succes van de Cayenne en Panamera zouden de pruductiekosten van een 8-cylinder blok trouwens gunstiger geworden zijn. Zeer benieuwd, maar we moeten ons geen ilusies maken: de chinese en amerikaanse markten zijn de belangrijkste geworden, en laat net die gasten zot zijn van… 8-cylinders!
begryp me ni verkeerd e 🙂 heb niks tegen 4cyl,ik ryd trouwens zelf met een 4cyl turbo van 25 jaar oud en ryd er zelf ook heel graag mee.
wil enkel zeggen dat we de boxster leren kennen hebben met de 6cyl boxer en het by my wringt als dit plots zou veranderen.
stel u voor dat ze dit by de 911 en cayman ook doen,geef nu toe dat het toch niet hetzelfde zou zyn.
moesten ze nu de productie van de boxster stoppen en een geheel nieuw model ontwikkelen met een 4cyl zou ik er totaal geen probleem mee hebben.
moet porschky gelyk geven,ik doe myn raampje regelmatig naar beneden als ik naast een sport auto sta ala porsche,bmw,jaguar,aston martin,…………ik vrees dat de stelling dat het motorgeluid weinig meerwaarde biedt aan het rijplezier toch enigszins dient tegengesproken te worden, en dan baseren we ons niet enkel op persoonlijke ervaringen (wie heeft al niet eens het raampje opengedraaid door de tunnel? 😉 ), maar ook op het feit dat de autoconstructeurs zelf heel wat geld gestoken hebben in onderzoeken naar wat bijdraagt aan het rijgevoel en rijplezier, en aanleiding geeft tot het ‘premium gevoel’. En dat gaat van het gevoel dat de bekleding van een stuur geeft, tot, zoals bleek, zeker het geluid van de motor/uitlaat. Sindsdien hebben grote constructeurs ‘sound engineers’ in dienst, die dus niets anders moeten doen dan de sound van de motor en uitlaat mooier maken… en vermoedelijk trucken vinden om het tevens door de homologatie te krijgen; ergo de kleppen die slechts vanaf een bepaald toerental opengaan en dergelijke.
Lijkt trouwens een beetje op de studies die nagingen wat het meest bijdraagt aan het ‘echtheidsgevoel’ bij virtual reality. Was het de kwaliteit van het beeld? Waren het andere factoren? Ook daar bleek dat de geluidskwaliteit de meest bepalende factor was of de proefpersonen het gevoel hadden dat het echt was, en zich lieten meeslepen. Ons gehoor blijft een enorm belangrijke zintuigelijke input, en wie weet hoe de hersenen in elkaar zit, zal weten waarom deze input zo veel emotionele reactie kan losweken. Kijk maar naar zwangere vrouwen: ze horen nog maar het kind huilen, en de borst begint al melk te lekken!!
DUS: MORAAL VAN DE DAG: OF HET NU OVER TETTEN GAAT, OF ONZE PORSCHE: SOUND IS IMPORTANT!! 😉
cabrio wim schrijft:
Vergeet niet dat onze goede Ferdinand ooit met 4 cilinders begonnen is, en dit typisch Porsche /VW was. 😉
En uit een viercilinder kun je ook best wat vermogen halen. 💡
Ik rijd nu al 6,5 jaar als hobbywagen een 4 cilinder . En ik heb er helemaal niet te klagen over .
En al rijdt ik in mijn daily al jaren wel een vlotte zescilinnder , ik mis niks als ik met de 968CSZ ondereg ben , integendeel . Het is steeds feest om hierin te kunnen rijden .Wat electrische auto’s betreft, ik heb verleden vrijdag een ganse dag het genoegen gehad van met de nieuwe Opel Ampera te rijden: rijdt toch wel geweldig, koppel aanwezig vanaf 0 tot topsnelheid, en idd geen gebrul meer, maar dat heeft met rijgenot weinig te maken denk ik, is meer een idee-fix van de oude stempel.
TomTurbo schrijft:
persoonlijk zou ik dat zeer spijtig vinden,tenslotte is de 6cil boxer toch typisch Porsche
Vergeet niet dat onze goede Ferdinand ooit met 4 cilinders begonnen is, en dit typisch Porsche /VW was. 😉
En uit een viercilinder kun je ook best wat vermogen halen. 💡
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.