wordt de 911 intern van de troon gestoten???

Home Forum Porsche Talk wordt de 911 intern van de troon gestoten???

• Maker
    Discussie
  • Deze week in de Duitste pers gelezen dat ze bij Porsche een model zouden plannen voor 2013 dat boven de 911 staat!? Lijkt volgens de eerste afbeeldingen zeer sterk op de 918, met wie het het platform zou delen, zou een V8 hebben met 600 pk, zou rond de 200.000 euro kosten, en zou voorlopig de codenaam 961 hebben (dacht ik mij te herinneren)??? In het visier de 458 Italia en de Gallardo. Wait and see, zeker?

Voorts nog enkele zaken die min of meer al geweten waren, zoals de GT3 4.0, spypics van de volgende Boxster (nu met 4 cylinder motor!!), en een verlengde versie van de Panamera… voor de Chinese markt!!

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Anoniem

De 4 cilinder motor is iets dat ‘moet’ voor het milieu 😕
      Bij BMW zijn ze nu ook zeker dat de volgende M auto’s allemaal turbo’s zullen worden met minder cilinder inhoud.
      Verder gaan de zes cilinders daar ook verdwijnen 🙁
      Alle merken zullen mee moeten met hun populaire modellen om aan de nieuwe emissienormen te kunnen voldoen.
      Kunnen we in Europa weer subsidies krijgen om een extra auto op de wereld te laten rondrijden (uw oude auto gaat immers naar bvb Afrika) en zo het milieu nog meer te belasten 😕
      Ik probeer mij er allemaal niets van aan te trekken.
      Maar als ik in de Polo 3 cilinder van mijn madam “rijd” heb ik toch soms het gevoel dat er een en ander niet klopt 😕 en dat is dan nog een gewone verbrandingsmotor.
      Wat gaat dat nog worden als we elektrisch en hybride gaan rijden.
      Vrees dat de lol er dan helemaal af gaat zijn als mijn auto alleen nog een beetje zoemt 🙁

0

@audiotronics:geen bal van aantrekken wat anderen zeggen,gewoon u ding doen 😉
        wat de 4cilinder boxsters betreft,persoonlijk zou ik da zeer spytig vinden tenslotte is de 6cil boxer toch tipisch porsche

0

80.000 euro voor standaard panamera diesel en met wat opties toch ook snel +100.000 euro 😕 (op http://www.porsche.de kunt ge eentje samenstellen met prijzen erbij). En sommigen noemen deze wagen nu al de snobwagen? Een wagen van boven de 80.000 euro zo noemen zegt al genoeg over deze mensen. Al bij al ben ik blij enkele weken geleden niet voor een benzine V6 gegaan te zijn (had bij Porsche Duitsland éne volledig naar mijn goesting gevonden). Eén van de dagen naar Porsche > uitvoerige testrit vragen ❗

0

Panamera diesel krijgt een achttraps automaat. Rijdt nog steeds aangenamer dan de PDK, zo’n klassieke automaat, en is beter bestand tegen het hoge koppel van die dieselmotor.

0

Idd. deze morgen 3 mails van vrienden : de panamera diesel komt eraan, waar wacht ge op 🙄
              Ik vraag me wel echt af hoe deze gaat rijden? 250PK met meer koppel dan de benzineversie moet toch vlot rijden.
              Alleen gaat die dan ook de PDK krijgen of niet? Als zelfs de hybride niet met PDK te verkrijgen is?
              Ik begrijp eigenlijk niet waarom ze daar geen PDK insteken.

En een model boven de 911 en +200.000 euro?
              Ben benieuwd hoe dit er gaat uitzien.
              De looks van lambo/ferrari en de betrouwbaarheid van een porsche en het wordt een topper in verkoop.

0

o ja, en voor wie er nog aan twijfelde: de Panamera Diesel is nu ook bevestigd, met de 3 liter en 250 PK

0

heb het gisteren nog eens nagekeken, en ze vermeldden effectief 961 als type?

de viercylinder zou wel eens voor de hele reeks kunnen gebruikt worden volgens die berichten, doch zij spreken wel van een versie met turbo voor de sterkste variant, die volgens hun bronnen richting de 350 pk zou gaan? Allemaal in functie van minder verbruik en uitstoot aan de meer legale snelheden of course; het modewoord tegenwoordig.

0

ben wel benieuwd
                    nu vw meer te zeggen heeft zou het wel is kunnen
                    wat de boxster betreft denk ik dat er wel trug een 6cilinder zal zyn en missch een 4cilinder als instapper.nee?

0

gezien de prijs en specs zal het toch niet aan mij besteed zijn denk ik, ik blijf wel dromen van een GT3 ‘tje of een turbo die de meer kapitaalkrachtige forummers dan in grote getale van de hand zullen doen … (hint hint) 😈

0

961 kan niet want er bestaat al een Porsche met dat nummer .
                        Een racewagen gebouwd op de basis van een 959

0
                      10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.