Home › Forum › Zeverhoekje › Wordt er nog een beetje gezwaaid?
- Dit onderwerp bevat 68 reacties, 40 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 2 maanden geleden door Olivier De Vos.
-
Toch altijd weer leuk als je lekker aan het sturen bent, je soortgenoten tegenkomt en er een handje wordt opgestoken, ofdat je een stukje samen op rijdt, ff aan mekaar snuffelen. Zelf heb ik dat met klassieke auto’s (respect!), snelle wagens van andere merken en een hoop Porsches, vooral de luchtgekoelde versies. Steevast met alles wat 964 is tuurlijk, vaak op afstand al herkenbaar aan de kleur. In duitsland wordt nog het meest gezwaaid heb ik het idee.
Maar wie zwaaien er eigenlijk, alleen de hobbyrijders?
Wat zijn dat eigenlijk voor rare gasten die niet groeten, zijn dat mensen die in zo’n ding rijden alleen voor de show?
Waar ligt dat nou aan of er wel of niet gegroet gaat worden? :wtf:
Als ik met auto onderweg ben heb ik mijn handen aan het stuur.
Zeker als ik met de P onderweg ben.
Ik vond het vroeger ook al stom dat iedereen met een moto zijn hand opstak als ik met de moto was. Ieder zijn mening maar ik vind het raar.
Je gaat toch ook niet groeten als je iemand met dezelfde jas ziet lopen 🙄 :happy:“Vroeger” 🙄 toen ik nog, in mijn ogen toch wel deftige (dus niet ongespoten of half afgewerkt), tuningwagen reed. Werd er ook steeds gegroet naar mede tuners. Een simpele wenk met de hand of een knikje als je naast iemand staat bij de rode lichten. Is wel zo leuk en was als appreciatie voor de andere zijn wagen. Als je die mensen dan tegenkwam op meetings naderhand dan “kende” je elkaar.
Ik denk dat voornamelijk degene die niet groeten de dikkere heren zijn die Porsche rijden simpelweg uit prestige (heb je mij gezien??). Triestige individuen waar je nooit vriendelijkheid van moet verwachten.
Ghost: Busschauffeurs groeten toch ook? Ondanks ze elkaar niet kennen. 😉
Mart: Als ik mijn P heb en ik kom je tegen, kun je een groet verwachten. :salut: 😉
rijschoolinstructeurs doen dit altijd op collega’s.
vind dit een klein gebaar naar elkaar toe.
moet kunnen.Wes ieder zijn mening hoor maar groet jij dan ook naar anderen die met een opel op weg zijn?
Het beginnen met groeten is een beetje van jij met uw porsche bent belangrijker dan die met zijn vw. Dus ik ben ook belangrijk want ik ben zelf ook met een porsche.
Dus als jij dan zegt dat allen prestige mannen niet groeten komt dat bij mij verkeerd over.Ja ik ben ook van mening dat als je een p tegenkomt dat je toch een knikje of een keer met je lichten dimmen toch leuk is :drink: we zijn toch allemaal liefhebbers die dezelfde passie delen hè :respect2:
[quote=”WES-RS” post=121549]”Vroeger” 🙄 toen ik nog, in mijn ogen toch wel deftige (dus niet ongespoten of half afgewerkt), tuningwagen reed. Werd er ook steeds gegroet naar mede tuners. Een simpele wenk met de hand of een knikje als je naast iemand staat bij de rode lichten. Is wel zo leuk en was als appreciatie voor de andere zijn wagen. Als je die mensen dan tegenkwam op meetings naderhand dan “kende” je elkaar.
Ik denk dat voornamelijk degene die niet groeten de dikkere heren zijn die Porsche rijden simpelweg uit prestige (heb je mij gezien??). Triestige individuen waar je nooit vriendelijkheid van moet verwachten.
Mart: Als ik mijn P heb en ik kom je tegen, kun je een groet verwachten. :salut: ;)[/quote]
+1
:salut:Is niet op u bedoeld hoor Ghost. 😉 Het gaat gewoon over de algemene P rijder. We kennen ze allemaal wel. Kostuumpje aan, haartjes perfect in de plooi, al dan niet met handsfree oortje in. 🙄 Ik ken er anders zo genoeg. Walgelijk gewoon hoe daar de dik-nekkerij vanaf straalt! :puke: Als dat idee over P rijders doorbroken kan worden door snel even te groeten, is daar toch niets mis mee? 🙂 En inderdaad, bij de doorsnee VW, Opel, Renault,… zal dit niet gebeuren. Maar waarom zouden ze? Groeten dat je elkaars Agila gezien hebt, indrukwekkend. 🙄 Zijn het oldtimers, dan snap ik het weer wel. Als appreciatie voor elkaars wagen. Als mensen op deze manier eens wat vriendelijker deden tegen elkaar dan zouden er zoveel minder ongelukken zijn of afgezaagde benen door verkeersagressie. 🙄 Want een groet is zo’n klein gebaar, maar kan zoveel betekenen! :up:
Als ik in de P rijdt groet ik idd .
Ook in het subaruwereldje wordt dit gedaan .
en idem als ik met de moto onderweg ben .[quote=”WES-RS” post=121558]Is niet op u bedoeld hoor Ghost. 😉 Het gaat gewoon over de algemene P rijder. We kennen ze allemaal wel. Kostuumpje aan, haartjes perfect in de plooi, al dan niet met handsfree oortje in. 🙄 Ik ken er anders zo genoeg. Walgelijk gewoon hoe daar de dik-nekkerij vanaf straalt! :pukemaar kan zoveel betekenen! :up:[/quote]
Afhankelijk waar ik naartoe moet heb ik soms een jogger aan en mijn rubberen tuinklompen, of een kostuum en mijn haartjes in de plooi. Zoals de meeste P-rijders, of de “algemene” zoals jij zegt. Redelijk kort door de bocht. 😉
Wel makkelijk om het slecht te laten klinken als je maar de helft quote. 🙄
… Als dat idee over P rijders doorbroken kan worden door snel even te groeten, is daar toch niets mis mee?
Het gaat dus niet om wat je draagt, maar om hoe je doet. Als je er zo gekleed bij zit, en dan de neus omhoog steekt als er een mede Porschist wenkt, dan ben je bij de Porsche-prestige club aangesloten. 😉 En op zulke mensen doel ik. Degene die hun beter voelen dan de rest en P rijden simpelweg omdat ze het kunnen betalen en niet uit liefde voor het merk. Ik doel dus op niemand van hier aangezien de “ik kan het betalen” P rijders zich nooit hier op het forum zullen vertonen. Maar als er iemand is die zich toch aangesproken voelt, dan ligt het denk ik meer aan jezelf dan aan mijn mening hierover.
Ik doe het eigenlijk ook dikwijls… Vroeger met de M3 als ik een andere M tegen kwam kreeg ik dikwijls een handje of met de lichten ff “trekken”. Dus tzit er wat in, helaas krijg ik amper reactie bij Porsches lol, ik vermoed dat het aan de prestige rijders ligt 😀 Daarnet stond ik ff de bandenspanning te checken in kwatrecht (dienen dats heeft gratis lucht), en er stond een SC’ke te revven aan de lichten, ff handjes en kreeg toch een handje terug 😉
Ik rijd ook Harley en daar is het heel gebruikelijk elkaar te groeten.
Vooral als je iemand van hetzelfde merk tegenkomt dan steek je even je hand op.
Bij Porsche rijders gebeurt dat veel minder.
En die paar Porsches die ik op een dag tegenkom kan ik best even groeten daar is niks mis mee.
Bovendien ben ik al zover dat ik wel even met een hand kan sturen.
Oefening baart kunst!!!![quote=”zimmermann” post=121557][quote=”WES-RS” post=121549]”Vroeger” 🙄 toen ik nog, in mijn ogen toch wel deftige (dus niet ongespoten of half afgewerkt), tuningwagen reed. Werd er ook steeds gegroet naar mede tuners. Een simpele wenk met de hand of een knikje als je naast iemand staat bij de rode lichten. Is wel zo leuk en was als appreciatie voor de andere zijn wagen. Als je die mensen dan tegenkwam op meetings naderhand dan “kende” je elkaar.
Mart: Als ik mijn P heb en ik kom je tegen, kun je een groet verwachten. :salut: ;)[/quote]
+1
:salut:[/quote]+2 hier in de walen knikken/zwaaien we zelfs naar een trabbant, maar das waarsch omdat ze me door laten met mn dikke beemer :ass: nee, op mn brommer groet ik, als ik een mooi beestje tegenkom zal ik een duimpje opsteken, vind het gewoon teken van wederzijds respect, en ja: dan moet je de juiste tegenkomen…. 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.