Wordt er nog een beetje gezwaaid?

Home Forum Zeverhoekje Wordt er nog een beetje gezwaaid?

• Maker
    Discussie
  • Toch altijd weer leuk als je lekker aan het sturen bent, je soortgenoten tegenkomt en er een handje wordt opgestoken, ofdat je een stukje samen op rijdt, ff aan mekaar snuffelen. Zelf heb ik dat met klassieke auto’s (respect!), snelle wagens van andere merken en een hoop Porsches, vooral de luchtgekoelde versies. Steevast met alles wat 964 is tuurlijk, vaak op afstand al herkenbaar aan de kleur. In duitsland wordt nog het meest gezwaaid heb ik het idee.

Maar wie zwaaien er eigenlijk, alleen de hobbyrijders?

Wat zijn dat eigenlijk voor rare gasten die niet groeten, zijn dat mensen die in zo’n ding rijden alleen voor de show?

Waar ligt dat nou aan of er wel of niet gegroet gaat worden? :wtf:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 68)
    • Bladerunner, toevallig niet omstreeks 16h45 door Alken gereden?

Zag ongeveer dat uur een knappe targa passeren met nummerplaat 1-C….

Was buiten bezig, hoorde het knappe geluid van een flat six, keek op en zag nog net deze nummerplaat voorbij flitsen. :driver:

wanneer ik dakloos rijd, groet ik met één handje boven de dakrand
        recent in duitstalig belgie nog groetten de coifferende 986/987-rijders gewoon terug.
        in hedendaagse coupés en SUVers steek ik geen moeite meer … dus selectief zwaaien voor respons.

Zelden of nooit wordt er gezwaaid. Zal ik ook niet meer als eerste doen.
          Ben wel maandag nog begroet geweest door een duitse GT4!
          Als ik met de transaxle ben zal er wel sneller gegroet worden door andere oldtimer bezitters….

Hela hela …. 😉 ik zwaai altijd, maar dacht dat ikzelf te lelijk was dat men niet terugzwaaide…. :happydance:

Lufties en Oldies in het algemeen (bijna) altijd :salut:

Waterkokers (bijna) nooit :ass:

Van zodra ik een Porsche tegenkom (als ik met de 968 weg ben), kijk ik meestal wel naar de chauffeur, die bijna nooit een krimp geeft in feite.

Onlangs wel een thumbs-up gekregen (en gegeven) van een GT4 in Schotland :up:

Of af en toe van andere transaxles, als je er eens een tegenkomt.

Ik knipper kort met de lichten want heb gemerkt dat zwaaien vaak gewoonweg niet opgemerkt wordt !

Tsja, met het begroeten van waterkokers is de nodige omzichtigheid geboden. Maar elke gekoesterde oude bolide krijgt van mij een waarderend groetje. :first: Vele cabrio minded Boxster drivers zijn overigens ook begroetingsgezind ingesteld! :coolness: :up: :drink:

Leuke tip van Routeyou, ga ik ook es een keertje proberen!

Twee dagen achtereen een mooi ritje gemaakt door enerzijds een +/- 150 km door de Antwerpse, Nederlandse en Limburgse Kempen en gisteren dan +/- 130 km door de fruitstreek rond Sint Truiden met behulp van het programma routeyou. Mooi programma waarop je zelf je route kan ingeven en nadien downloaden naar de GPS.
                      Maar,… waarom dit in deze rubriek?
                      In totaal toch wel een tiental andere Porsche’s tegengekomen waarvan er welgeteld geen enkele reageert op mijn opgestoken hand. Het waren dan ook allemaal Cayenne’s, Panamera’s, 997’s of Bijkan’s (ik noem een Macan een Bijkan, Kempens voor bijna). De enige drie die spontaan zelf hun hand opstaken waren drie oude kevertjes en een busje T1 :up:
                      Ik heb dus besloten om mijn hand niet meer op te steken naar al die waterjanetten van Porsche’s zoals hierboven vernoemd, ik zal enkel nog terugzwaaien als ze mij eerst een handje toewerpen. :think:

zolang ik daarna maar niet in een ‘Freudiaanse slip’ geraak met mijn Porsche is het goed… :mrgreen:

[quote=”SL33PY” post=122222]als hij bont en blauw geslagen is thuis :p[/quote]
                          En daarna een therapeutisch gesprek!

[quote=”SL33PY” post=122222]als hij bont en blauw geslagen is thuis :p[/quote]

rofl :what:

als hij bont en blauw geslagen is thuis :p

Michael maar dan kan je op jouw beurt ook opnieuw zwaaien naar ander Porsche-chauffeurs !Is toch positief ! 😉

En wanneer mogen we Proficiat zeggen ??????

in ieder geval voel ik nu al aankomen dat als ik binnenkort weer met een Porsche thuis zou afkomen, er thuis geheid ook wat zal zwaaien! :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 68)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.