Wordt er nog een beetje gezwaaid?

Home Forum Zeverhoekje Wordt er nog een beetje gezwaaid?

• Maker
    Discussie

• Mart WTL
    Deelnemer

Toch altijd weer leuk als je lekker aan het sturen bent, je soortgenoten tegenkomt en er een handje wordt opgestoken, ofdat je een stukje samen op rijdt, ff aan mekaar snuffelen. Zelf heb ik dat met klassieke auto’s (respect!), snelle wagens van andere merken en een hoop Porsches, vooral de luchtgekoelde versies. Steevast met alles wat 964 is tuurlijk, vaak op afstand al herkenbaar aan de kleur. In duitsland wordt nog het meest gezwaaid heb ik het idee.

Maar wie zwaaien er eigenlijk, alleen de hobbyrijders?

Wat zijn dat eigenlijk voor rare gasten die niet groeten, zijn dat mensen die in zo’n ding rijden alleen voor de show?

Waar ligt dat nou aan of er wel of niet gegroet gaat worden? :wtf:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 68)
      • klopt helaas; heb het twee jaar terug zelf gezien op de N60 tegen Oudenaarde: op één plaats stond er eentje te flitsen, en de zwaantjes zetten iets verder iedereen aan de kant die met zijn grootlichten de tegenliggers gewaarschuwd hadden… :puke:

Ik waarschuw toch, zei het via mijnen Coyote :mrgreen:

[quote=”Mart” post=121834]Er wordt soms nog weleens gewaarschuwd toch voor controles. In NL is het dacht ik tegenwoordig zo geregeld, dat als je iemand waarschuwt, de waarschuwer net zo strafbaar is … :wtf: :?[/quote]

Klopt, ook waarschuwen is strafbaar. De meest belachelijke straf die denkbaar is. De politie mag zich toch ook verdekt en stiekem ergens achter een boom opstellen. In vele landen melden ze zelf toch al dat er flitskasten staan, waarom mogen wij dat dan niet kenbaar maken.

Er wordt soms nog weleens gewaarschuwd toch voor controles. In NL is het dacht ik tegenwoordig zo geregeld, dat als je iemand waarschuwt, de waarschuwer net zo strafbaar is … :wtf: 😕

[quote=”Jefferson” post=121777]Maakt een Porsche een man aantrekkelijker bij vrouwen?

Volgens een recent onderzoek aan de universiteiten van Texas-San Antonio en van Minnesota in het oerdegelijke Journal of Personality and Social Psychology vinden vrouwen een man met een Porsche verleidelijker dan een man met een Honda Civic. Volgens de studie gebruiken sommige mannen hun Porsche (en andere dure en opzichtige statussymbolen) op dezelfde manier als een pauw zijn staart om een vrouw te verleiden. Het gaat dan vooral om mannen die op zoek zijn naar kortstondige seksuele avontuurtjes. En het blijkt te helpen, vrouwen vallen meer op Porsche- dan op Honda-mannen. Althans, die vrouwen die ook op zoek zijn naar een avontuurtje. Vrouwen die een duurzamer relatie willen, doorzien het maneuver en vallen eerder voor
                de Honda-rijder.[/quote]

Zal wss aan mij liggen, maar de knapste meiden had ik toen ik met mijn…….Zundapp reed ! :happy:

[quote=”bladerunner” post=121829]Groeten is één, maar wat mij opvalt is dat niemand nog zijn tegenligger waarschuwt door te knipperen met zijn grote lichten als er Politiecontrole staat iets verderop. 🙁 :([/quote]

Dan knippert mijn Coyote. :mrgreen:

Groeten is één, maar wat mij opvalt is dat niemand nog zijn tegenligger waarschuwt door te knipperen met zijn grote lichten als er Politiecontrole staat iets verderop. 🙁 🙁

Ik denk toch dat dat een heel ander verhaal is hoor.
                      Motorijders rijden meestal uit hobbydoeleinden en voelen zich verbonden met andere motorijders .
                      Vandaar de groet . Een merk is van geen belang en meestal zelfs niet dadelijk duidelijk als je onderweg een mederijder tegenkomt .

Bij de wagen is dat wat anders . Er rijden TIG meer auto’s rond dan moto’s en ook hier is het groeten bij mensen die hun wagen ook als hobby/passie hebben .
                      Een bestturder van een normale S-Max zie ik ook geen bestuurder van een normale Mondeo groeten , al blijft dit binnen het merk .
                      Er wordt idd bij wagens meestal binnen merken gegroet , maar je wilt niet weten hoeveel bewonderende blikken en duimen ik voor mijn DD krijg van rijders in allerhande merken wagens . Aanzienlijk meer dan dat ik krijg als met de P onderweg ben.

Er zijn inderdaad Harleyrijders die helaas enkel een merkgenoot groeten maar ik behoor tot de groep die iedereen groet. Merkgenoten voelen zich dikwijls meer tot elkaar aangetrokken. Een Porsche rijder groet ook (soms) niet naar een Opel Ascona rijder, maar wel naar een Porsche rijder toch!! :salut:

Kom geregeld mensen tegen die een duim opsteken of even zwaaien.
                          Afkomstig van autofans, zelf al dan niet rijdend in een Porsche, of gewoon lopend vanaf de stoep.

De flashende dames reken ik hier even niet mee, dit is volgens mij niet Porsche gerelateerd maar heeft puur te maken met mijn goede looks :mrgreen:

[quote=”911-lover” post=121723]Groeten doen alle motorijders naar elkaar BEHALVE Harley rijders .
                            Die groeten nooit .
                            ik vroeg me al af waarom niet , maar hier is het antwoord .
                            die groeten enkel naar andere Harleyrijders dus :cry:[/quote]

ik weet dat het wat off topic is, maar ja, dit is me ook al opgevallen 🙁 En alhoewel ik het soms ook wat idioot vind, al dat gezwaai, doe ik er op de moto ook wel aan mee en voel je je een beetje een :loser: als er niet terug gezwaaid wordt. Gelukkig heb ik voldoende ego om daar tegen te kunnen 😉

Onlangs een mooie blondine in een 911 cabrio.. Ik heb toch effe geknikt.. :popcorn:

Maakt een Porsche een man aantrekkelijker bij vrouwen?

Volgens een recent onderzoek aan de universiteiten van Texas-San Antonio en van Minnesota in het oerdegelijke Journal of Personality and Social Psychology vinden vrouwen een man met een Porsche verleidelijker dan een man met een Honda Civic. Volgens de studie gebruiken sommige mannen hun Porsche (en andere dure en opzichtige statussymbolen) op dezelfde manier als een pauw zijn staart om een vrouw te verleiden. Het gaat dan vooral om mannen die op zoek zijn naar kortstondige seksuele avontuurtjes. En het blijkt te helpen, vrouwen vallen meer op Porsche- dan op Honda-mannen. Althans, die vrouwen die ook op zoek zijn naar een avontuurtje. Vrouwen die een duurzamer relatie willen, doorzien het maneuver en vallen eerder voor de Honda-rijder.

[quote=”Mushroom” post=121743]Heb ‘m met een brede grijns op m’n gezicht de :up: gegeven en ‘m dan getrakteerd op de 4e symfonie van Porsche :music:[/quote]

Beste compliment dat ik heb gehad was toen ik mijn Porsche in Luik was gaan afhalen. Ik reed op de E313 richting A’pen.. op mijn gemak want het was strontweer.

Op een bepaald moment steekt een A5 me voorbij met een bom van een vrouw aan’t stuur…

… die omkeek en bleef kijken :first: :drink:

Spijtig genoeg reed mijn vrouw net voor mij, dus ik kon niet effe indruk gaan maken :bounce: :happy:

lol 😀

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 68)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.