Home › Forum › Zeverhoekje › Wordt er nog een beetje gezwaaid?
- Dit onderwerp bevat 68 reacties, 40 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 2 maanden geleden door Olivier De Vos.
-
MakerDiscussie
-
17 februari 2013 om 14:09
Toch altijd weer leuk als je lekker aan het sturen bent, je soortgenoten tegenkomt en er een handje wordt opgestoken, ofdat je een stukje samen op rijdt, ff aan mekaar snuffelen. Zelf heb ik dat met klassieke auto’s (respect!), snelle wagens van andere merken en een hoop Porsches, vooral de luchtgekoelde versies. Steevast met alles wat 964 is tuurlijk, vaak op afstand al herkenbaar aan de kleur. In duitsland wordt nog het meest gezwaaid heb ik het idee.
Maar wie zwaaien er eigenlijk, alleen de hobbyrijders?
Wat zijn dat eigenlijk voor rare gasten die niet groeten, zijn dat mensen die in zo’n ding rijden alleen voor de show?
Waar ligt dat nou aan of er wel of niet gegroet gaat worden? :wtf:
-
MakerDiscussie
-
Ik kijk gewoon of er oogcontact is (en dus ook “interesse”) van de tegenpartij :up:
Deze week op de E17… 8)
Ik had ‘m van ver zien rijden: een oude Fiësta of Ibiza of zoiets, een zwarte… met oranje velgen erop 😆
Hij had me ook van ver zien komen en was druk teken aan’t doen dat we dezelfde, euh, “kleurstelling” hadden 8) Heb ‘m met een brede grijns op m’n gezicht de :up: gegeven en ‘m dan getrakteerd op de 4e symfonie van Porsche :music:Heb er nog es over nagedacht maar klopt. Ik groet vanuit de 911 ook steevast 911’jes met staande koplampen en klassieke of bijzondere (snelle) auto’s. En dat is nagenoeg altijd wederzijds. Bij de overige ben ik wel groetbereid, maar dan dus meer het terugzwaaien.
En indeed soortgenoten zeer belangrijk. Ben ik varen dan groet ik andere boten, ben ik vissen dan groet ik andere vissers. Waarschijnlijk uit erkenning dat je op dat moment beide met dezelfde tak van sport bezig bent en van elkaar begrijpt dat ie ander het goed bekeken heeft door niet op kantoor te zitten maar gewoon lekker van het leven aan het genieten is. :drink:
Ik groet stevast oudere porsches. Ook mooie oudjes van andere merken kunnen een handje verwachten.
Toen ik mijn P nog maar net had heeft een Aston Martin owner me gegroet toen ik voorbij reed aan het tankstation waar hij stond… dat was wel tof
Wat de Mush zei klopt wel vind ik, bij de waterkokers wordt er zo goed als nooit gegroet, dus groet ik pas als tweede. Bij de luchtblazers wordt bijna altijd gegroet, ik ook daar als eerste.
Met de moto groet ik ook niet, dit vind ik zo’n onzin, er zijn erbij die zelfs hun hele arm tot op jouw baanvak zwaaien 🙄 🙄 , en ja, ik rijd al dertig jaar met de moto, dus het is niet dat ik een rookie ben.
Het groeten is volgens mij gegroeid uit de periode dat motorrijders nog ‘banaal krapuul’ waren (niet schieten, ik hoor daar ook al meer dan 20 jaar bij 😎 ). Maw toen er nog niet veel van waren en zij toch een buitenbeentje waren. Zo van ons kent ons. Als je nu een weekendje Zwarte Woud of Vogezen gaat afknallen dan wordt dat groeten al snel vervelend omdat er zovele motards zijn. Je zou per wijze van spreken een vast hand op je linker stuurhelft kunnen monteren.
Onlangs was ik met de P aan het rijden toen een motorrijder zijn duim naar beneden stak. Op dat moment denk je dan : jij klein lulletje. Zou ik met de motor daar geweest zijn dan zou je me begroeten alsof je mijn beste vriend bent. Nu ik met de P ben dan beschouw je me als een stuk vuil. Rare wereld is het geworden.Het groeten van een mede Porschist ligt mij wat moeilijker : én kwijlen naar de Porsche, én op de baan letten, én groeten. Tja multitasken hé, is nooit mijn sterkste punt geweest.
Ciao,
Luc[quote=”Harley49″ post=121633]Ik rijd ook Harley en daar is het heel gebruikelijk elkaar te groeten.
Vooral als je iemand van hetzelfde merk tegenkomt dan steek je even je hand op.
[/quote]Dat valt idd op .
ik rijdt al +15 jaar moto.
Groeten doen alle motorijders naar elkaar BEHALVE Harley rijders .
Die groeten nooit .
ik vroeg me al af waarom niet , maar hier is het antwoord .
die groeten enkel naar andere Harleyrijders dus 😥Ik zal altijd een hand opsteken of eens met de lichten groeten !
Wat ik merk bij mensen met een Pana ,Kjn of het laatste nieuwe model krijg ik geen teken van herkenning terug !
Waarschijnlijk teveel bezig met alle moderne snufjes of geen P-gekken ! 😉Ik ben van de moderne generatie (986) maar handje of hoofd knikken is wel aan de orde 😀
Heb nog met de motor gereden (Duc en Bm) mss heeft het daar iets mee te maken?
Ik ben ook zo ne sucker die dat wel tof vindt 😳
‘t Ding is: de luchtkoelers heb je veel kans van een handje terug te krijgen, maar eens Boxster of 996 en jonger is de kans klein. Ik ben nog maar eens de uitzondering 😉Oja, 2 handen aan’t stuur? Da’s alleen bij +200 km/u :driver:
[quote=”zimmermann” post=121557][quote=”WES-RS” post=121549]”Vroeger” 🙄 toen ik nog, in mijn ogen toch wel deftige (dus niet ongespoten of half afgewerkt), tuningwagen reed. Werd er ook steeds gegroet naar mede tuners. Een simpele wenk met de hand of een knikje als je naast iemand staat bij de rode lichten. Is wel zo leuk en was als appreciatie voor de andere zijn wagen. Als je die mensen dan tegenkwam op meetings naderhand dan “kende” je elkaar.
Ik denk dat voornamelijk degene die niet groeten de dikkere heren zijn die Porsche rijden simpelweg uit prestige (heb je mij gezien??). Triestige individuen waar je nooit vriendelijkheid van moet verwachten.
Ghost: Busschauffeurs groeten toch ook? Ondanks ze elkaar niet kennen. 😉
Mart: Als ik mijn P heb en ik kom je tegen, kun je een groet verwachten. :salut: ;)[/quote]
+1
:salut:[/quote]+2 hier in de walen knikken/zwaaien we zelfs naar een trabbant, maar das waarsch omdat ze me door laten met mn dikke beemer :ass: nee, op mn brommer groet ik, als ik een mooi beestje tegenkom zal ik een duimpje opsteken, vind het gewoon teken van wederzijds respect, en ja: dan moet je de juiste tegenkomen…. 😉
Ik rijd ook Harley en daar is het heel gebruikelijk elkaar te groeten.
Vooral als je iemand van hetzelfde merk tegenkomt dan steek je even je hand op.
Bij Porsche rijders gebeurt dat veel minder.
En die paar Porsches die ik op een dag tegenkom kan ik best even groeten daar is niks mis mee.
Bovendien ben ik al zover dat ik wel even met een hand kan sturen.
Oefening baart kunst!!!!Ik doe het eigenlijk ook dikwijls… Vroeger met de M3 als ik een andere M tegen kwam kreeg ik dikwijls een handje of met de lichten ff “trekken”. Dus tzit er wat in, helaas krijg ik amper reactie bij Porsches lol, ik vermoed dat het aan de prestige rijders ligt 😀 Daarnet stond ik ff de bandenspanning te checken in kwatrecht (dienen dats heeft gratis lucht), en er stond een SC’ke te revven aan de lichten, ff handjes en kreeg toch een handje terug 😉
Wel makkelijk om het slecht te laten klinken als je maar de helft quote. 🙄
… Als dat idee over P rijders doorbroken kan worden door snel even te groeten, is daar toch niets mis mee?
Het gaat dus niet om wat je draagt, maar om hoe je doet. Als je er zo gekleed bij zit, en dan de neus omhoog steekt als er een mede Porschist wenkt, dan ben je bij de Porsche-prestige club aangesloten. 😉 En op zulke mensen doel ik. Degene die hun beter voelen dan de rest en P rijden simpelweg omdat ze het kunnen betalen en niet uit liefde voor het merk. Ik doel dus op niemand van hier aangezien de “ik kan het betalen” P rijders zich nooit hier op het forum zullen vertonen. Maar als er iemand is die zich toch aangesproken voelt, dan ligt het denk ik meer aan jezelf dan aan mijn mening hierover.
[quote=”WES-RS” post=121558]Is niet op u bedoeld hoor Ghost. 😉 Het gaat gewoon over de algemene P rijder. We kennen ze allemaal wel. Kostuumpje aan, haartjes perfect in de plooi, al dan niet met handsfree oortje in. 🙄 Ik ken er anders zo genoeg. Walgelijk gewoon hoe daar de dik-nekkerij vanaf straalt! :pukemaar kan zoveel betekenen! :up:[/quote]
Afhankelijk waar ik naartoe moet heb ik soms een jogger aan en mijn rubberen tuinklompen, of een kostuum en mijn haartjes in de plooi. Zoals de meeste P-rijders, of de “algemene” zoals jij zegt. Redelijk kort door de bocht. 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.