Wordt er nog een beetje gezwaaid?

Home Forum Zeverhoekje Wordt er nog een beetje gezwaaid?

• Maker
    Discussie
  • Toch altijd weer leuk als je lekker aan het sturen bent, je soortgenoten tegenkomt en er een handje wordt opgestoken, ofdat je een stukje samen op rijdt, ff aan mekaar snuffelen. Zelf heb ik dat met klassieke auto’s (respect!), snelle wagens van andere merken en een hoop Porsches, vooral de luchtgekoelde versies. Steevast met alles wat 964 is tuurlijk, vaak op afstand al herkenbaar aan de kleur. In duitsland wordt nog het meest gezwaaid heb ik het idee.

Maar wie zwaaien er eigenlijk, alleen de hobbyrijders?

Wat zijn dat eigenlijk voor rare gasten die niet groeten, zijn dat mensen die in zo’n ding rijden alleen voor de show?

Waar ligt dat nou aan of er wel of niet gegroet gaat worden? :wtf:

8 reacties aan het bekijken - 61 tot 68 (van in totaal 68)
    • Is niet op u bedoeld hoor Ghost. 😉 Het gaat gewoon over de algemene P rijder. We kennen ze allemaal wel. Kostuumpje aan, haartjes perfect in de plooi, al dan niet met handsfree oortje in. 🙄 Ik ken er anders zo genoeg. Walgelijk gewoon hoe daar de dik-nekkerij vanaf straalt! :puke: Als dat idee over P rijders doorbroken kan worden door snel even te groeten, is daar toch niets mis mee? 🙂 En inderdaad, bij de doorsnee VW, Opel, Renault,… zal dit niet gebeuren. Maar waarom zouden ze? Groeten dat je elkaars Agila gezien hebt, indrukwekkend. 🙄 Zijn het oldtimers, dan snap ik het weer wel. Als appreciatie voor elkaars wagen. Als mensen op deze manier eens wat vriendelijker deden tegen elkaar dan zouden er zoveel minder ongelukken zijn of afgezaagde benen door verkeersagressie. 🙄 Want een groet is zo’n klein gebaar, maar kan zoveel betekenen! :up:

[quote=”WES-RS” post=121549]”Vroeger” 🙄 toen ik nog, in mijn ogen toch wel deftige (dus niet ongespoten of half afgewerkt), tuningwagen reed. Werd er ook steeds gegroet naar mede tuners. Een simpele wenk met de hand of een knikje als je naast iemand staat bij de rode lichten. Is wel zo leuk en was als appreciatie voor de andere zijn wagen. Als je die mensen dan tegenkwam op meetings naderhand dan “kende” je elkaar.

Ik denk dat voornamelijk degene die niet groeten de dikkere heren zijn die Porsche rijden simpelweg uit prestige (heb je mij gezien??). Triestige individuen waar je nooit vriendelijkheid van moet verwachten.

Ghost: Busschauffeurs groeten toch ook? Ondanks ze elkaar niet kennen. 😉

Mart: Als ik mijn P heb en ik kom je tegen, kun je een groet verwachten. :salut: ;)[/quote]
        +1
        :salut:

Ja ik ben ook van mening dat als je een p tegenkomt dat je toch een knikje of een keer met je lichten dimmen toch leuk is :drink: we zijn toch allemaal liefhebbers die dezelfde passie delen hè :respect2:

Wes ieder zijn mening hoor maar groet jij dan ook naar anderen die met een opel op weg zijn?
            Het beginnen met groeten is een beetje van jij met uw porsche bent belangrijker dan die met zijn vw. Dus ik ben ook belangrijk want ik ben zelf ook met een porsche.
            Dus als jij dan zegt dat allen prestige mannen niet groeten komt dat bij mij verkeerd over.

rijschoolinstructeurs doen dit altijd op collega’s.
              vind dit een klein gebaar naar elkaar toe.
              moet kunnen.

“Vroeger” 🙄 toen ik nog, in mijn ogen toch wel deftige (dus niet ongespoten of half afgewerkt), tuningwagen reed. Werd er ook steeds gegroet naar mede tuners. Een simpele wenk met de hand of een knikje als je naast iemand staat bij de rode lichten. Is wel zo leuk en was als appreciatie voor de andere zijn wagen. Als je die mensen dan tegenkwam op meetings naderhand dan “kende” je elkaar.

Ik denk dat voornamelijk degene die niet groeten de dikkere heren zijn die Porsche rijden simpelweg uit prestige (heb je mij gezien??). Triestige individuen waar je nooit vriendelijkheid van moet verwachten.

Ghost: Busschauffeurs groeten toch ook? Ondanks ze elkaar niet kennen. 😉

Mart: Als ik mijn P heb en ik kom je tegen, kun je een groet verwachten. :salut: 😉

Dan eerder een blokkie om … :mrgreen:

Als ik met auto onderweg ben heb ik mijn handen aan het stuur.
                    Zeker als ik met de P onderweg ben.
                    Ik vond het vroeger ook al stom dat iedereen met een moto zijn hand opstak als ik met de moto was. Ieder zijn mening maar ik vind het raar.
                    Je gaat toch ook niet groeten als je iemand met dezelfde jas ziet lopen 🙄 :happy:

8 reacties aan het bekijken - 61 tot 68 (van in totaal 68)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.