Workshopmanual Porsche 996 Turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Workshopmanual Porsche 996 Turbo

• Maker
    Discussie

• T-911
    Deelnemer

Heeft er iemand een idee waar’k een workshop manual kan vinden voor m’n 996 turbo?
      Ik heb google al gecheckt, dit forum, ebay, .. Maar niets gevonden.

‘k heb namelijk wat werk er aan uit te voeren en ik zou graag weten hoe en wat vooraleer’k hem begin te ontmantelen 😀

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • Ik heb een workshop manual voor een 996TT int Engelstalig , ik kan altijd eens proberen u die door te mailen….(heb u een pm gestuurd)

[quote=”deepee” post=148443]er zijn hier enkele forummers die een CD-rom aangekocht hebben en met de installatie problemen hadden.
          zoek hier eens in het “ranting” topic en je zal vinden …[/quote]
          Als het een originele CD is heeft het altijd te maken met zoals ik hoger al vermelde, PC compatibiliteit en licentie.

Porsche schermt zijn producten redelijk goed af.

Zo heb je bv. bij aankoop op twijfelachtige sites van een Porsche Piwis tester 2 clone een ingebouwde 90 dagen locktimer waarna je software dood wordt gemaakt.
          Weinigen weten dat, na aankoop en betalen van veel geld denk je dat alles mooi werkt tot het moment er is. Feedback moet je dan niet meer verwachten.

Daarom dat op de genaamde crack sites in gratis Poses software hacks worden gestoken die een hoop miserie op je PC kunnen veroorzaken.

t’Is maar ter info en iedereen doet ermee wat hij wil hé 😀

er zijn hier enkele forummers die een CD-rom aangekocht hebben en met de installatie problemen hadden.
            zoek hier eens in het “ranting” topic en je zal vinden …

[quote=”T-911″ post=148414]Heeft er iemand zo’n Poses of PIWIS via een link waar geen virussen opzitten… :think:[/quote]
              Even Googelen en je haalt de betalende er zo uit.

Eén van de vele

.. en hier

@ Cabriowim: idd, na wat research blijkt dat een ziekte te zijn van de spanrollen. gebeurt nog wel eens bij een 996 turbo.

Heeft er iemand zo’n Poses of PIWIS via een link waar geen virussen opzitten… :think:

[quote=”deepee” post=148355]je moet zoeken naar een downloadbare “porsche POSES 2.42”
                  hierin staan meerdere recente modellen tem 2005.[/quote]

Let wel op voor de compatibiliteit: De software Poses 2.42 werkt alleen met Windows 7 Pro, Windows 7 Ultimate 32bit systemen.
                  De recentste betalende versies op internet is versie: 2.42 t.e.m. 2006 (keyword nodig)
                  In de PIWIS 7.3 zit de Poses 2.42 vervat.
                  Opgelet met hack versies !!!

Wim

Hoeft niet vroegtijdig te zijn, want meestal is het bij X KM of om de X aantal jaren.
                    Dus als de X jaren verstreken zijn van de duur riem, hoeven de X KM’s nog niet gehaald te zijn.

hopelijk vind’k hoe en wat.. M’n riem van m’n alternator is eergisterennacht gesprongen. Door het uur (3u ‘s nachts en niet direkt weten wie te contacteren van garage) staat hij nu dus bij me thuis te blinken. Werk wel aan auto’s, maar altijd de minder dure 😀 Dus kan het minder kwaad als je eens iets misdoet 😉

‘k zal er ineens maar van profiteren om nieuwe bougies te zetten enzo ook, want op 160.000 is dat de bedoeling dacht’k. zit nu op 152.000.. dus vroegtijdige riembreuk :'(

op het www ga je dat werkplaatshandboek moeilijk vinden. je moet zoeken naar een downloadbare “porsche POSES 2.42”
                        hierin staan meerdere recente modellen tem 2005.

(=contains the detailed and full description of repair and diagnostics of all units of the automobile, including detailed electric schemes, the moments of inhalings, process of assembly and disassembly of the engine and other units and units, body sizes for an extract of a body, detailed repair transmission automatic and manual, repair of coupling, steering management, the conditioner, all electric components and blocks of the management, the necessary special tool, and as other information)

Wim

Hier wel de link van de pet.

Daar staat ook veel in van de volgorde hoe te monteren.

http://www.porsche.com/all/media/pdf/originalparts/en/E_996T_KATALOG.pdf

De workshop die je bedoeld kan ik ook niet zo snel vinden.

De sites van Renntech en Pelican Parts al eens geprobeerd ?
                            Op Renntech heb de manual van de 3.2 gevonden. Lijvig boekwerk hoor !

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.