WP0ZZZ99ZSS312728 eens blijven volgen voor hoeveel €’s deze weg gaat op de veilingsite?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 WP0ZZZ99ZSS312728 eens blijven volgen voor hoeveel €’s deze weg gaat op de veilingsite?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
    • [quote=”deepee” post=222883][quote=”OscarTango” post=222878]36000 plus 17 procent veilingskosten plus 21 procent btw = 50.965 en en sjiek…. niet echt goedkoop ook niet, toch ?[/quote]
      op de veilingkosten oké, maar waarom moet je op zo’n veiling BTW betalen over de aankoopprijs van een tweedehands wagen. dat zou zelfs niet wettelijk zijn om een tweede maal belasting te heffen zonder dat er toegevoegde waarde is ?![/quote]

Op het bedrag dat je biedt reken je +17% veilingkosten.
      Op dat bedrag betaal je ook 21% BTW.
      Je hebt dan wel een factuur (zet dat op een vennootschap en je recupereert de volledige veilingkosten en BTW op die kosten).
      Dus de wagen is netto je biedprijs geworden 😉

[quote=”deepee” post=222883][quote=”OscarTango” post=222878]36000 plus 17 procent veilingskosten plus 21 procent btw = 50.965 en en sjiek…. niet echt goedkoop ook niet, toch ?[/quote]
        op de veilingkosten oké, maar waarom moet je op zo’n veiling BTW betalen over de aankoopprijs van een tweedehands wagen. dat zou zelfs niet wettelijk zijn om een tweede maal belasting te heffen zonder dat er toegevoegde waarde is ?![/quote]

Op het bedrag dat je biedt reken je +17% veilingkosten.
        Op dat bedrag betaal je ook 21% BTW.
        Je hebt dan wel een factuur (zet dat op een vennootschap en je recupereert de volledige veilingkosten en BTW op die kosten).
        Dus de wagen is netto je biedprijs geworden 😉

Ik was mee aan het bieden en gisteren nog verhoogd naar 34000 euro (+ kosten). Vandaag geen tijd gehad (buitenland) en nu pas thuis. Veiling gemist (Ik dacht dat die tot vrijdag liep en wou bieden tot 40000). Ik ben ook naar de wagen gaan kijken en zag er heel goed uit. Wat steenslag (al eens herspoten) en interieur wat beschadigd maar mits veel poetswerk is van die 993 terug een pareltje te maken. Mits een winter wat klusjes aan doen was die zeker +60000 euro waard.

Dus op zoek naar een ander winterproject :bounce:

Ik was mee aan het bieden en gisteren nog verhoogd naar 34000 euro (+ kosten). Vandaag geen tijd gehad (buitenland) en nu pas thuis. Veiling gemist (Ik dacht dat die tot vrijdag liep en wou bieden tot 40000). Ik ben ook naar de wagen gaan kijken en zag er heel goed uit. Wat steenslag (al eens herspoten) en interieur wat beschadigd maar mits veel poetswerk is van die 993 terug een pareltje te maken. Mits een winter wat klusjes aan doen was die zeker +60000 euro waard.

Dus op zoek naar een ander winterproject :bounce:

neen, je betaalt 21% btw op de 17% veilingkosten.

neen, je betaalt 21% btw op de 17% veilingkosten.

[quote=”OscarTango” post=222878]36000 plus 17 procent veilingskosten plus 21 procent btw = 50.965 en en sjiek…. niet echt goedkoop ook niet, toch ?[/quote]
                  op de veilingkosten oké, maar waarom moet je op zo’n veiling BTW betalen over de aankoopprijs van een tweedehands wagen. dat zou zelfs niet wettelijk zijn om een tweede maal belasting te heffen zonder dat er toegevoegde waarde is ?!

[quote=”OscarTango” post=222878]36000 plus 17 procent veilingskosten plus 21 procent btw = 50.965 en en sjiek…. niet echt goedkoop ook niet, toch ?[/quote]
                    op de veilingkosten oké, maar waarom moet je op zo’n veiling BTW betalen over de aankoopprijs van een tweedehands wagen. dat zou zelfs niet wettelijk zijn om een tweede maal belasting te heffen zonder dat er toegevoegde waarde is ?!

Hallo Oscar,

Ik heb zelf 36001€ ingegeven op de Veiling site en als kosten waren er enkel veilingkosten voorzien, geen BTW.
                      Mogelijk is dat zoiets als ‘verkoop in opdracht’.
                      Daarom is er het bedrag van 42121,17€ dat er als eind bedrag is,

Costa

Hallo Oscar,

Ik heb zelf 36001€ ingegeven op de Veiling site en als kosten waren er enkel veilingkosten voorzien, geen BTW.
                        Mogelijk is dat zoiets als ‘verkoop in opdracht’.
                        Daarom is er het bedrag van 42121,17€ dat er als eind bedrag is,

Costa

36000 plus 17 procent veilingskosten plus 21 procent btw = 50.965 en en sjiek…. niet echt goedkoop ook niet, toch ?

36000 plus 17 procent veilingskosten plus 21 procent btw = 50.965 en en sjiek…. niet echt goedkoop ook niet, toch ?

is het definitief of voorlopige toewijzing?

is het definitief of voorlopige toewijzing?

idd niet te veel betaald, de koper heeft een gouden zaak gedaan voor dat geld :applaus:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.