Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › WTL of Turbo gezocht
- Dit onderwerp bevat 73 reacties, 26 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 4 maanden geleden door Bart.
-
MakerDiscussie
-
6 juni 2012 om 21:35
Ik ben al een tijdje op zoek naar een 930 turbo, 964 Turbo of WTL.
Ik heb mijn hoop gesteld op forumleden die er eentje weten staan.
(eind vorig jaar een turbo targa van 1987 in Herentals gezien maar ik was te laat) -
MakerDiscussie
-
Proficiat Jeanke met de aankoop .
Gene Wtl of Turbo maar een luchtgekoelde 4s :applaus:Hier mag een slotje op. Ik heb zonet een lange rit gemaakt met mijn aankoop.
Voor foto’s van de aankoop kan je klikken op topic van PT in te koop.[quote=”tenne” post=103041]allemaal mooie prijzen , maar als je er één verkoopt moet je nog een koper vinden en als je één vind moet hij nog de prijs willen geven dat je vraagt!!!!!!!![/quote]
Klopt hetgeen je zegt maar dat is met alles zo. Hogervermelde wagens hebben een hoge investeringswaarde momenteel en ik vrees dat je er geen zal vinden die veel goedkoper zijn.Zie naar de 356 roadster of speedster. Wagens die je nog geen 10 jaar geleden kon kopen voor tss. 50.000 à 70.000 euro. Momenteel betaal je vlot tss. 120.000 à 150.000 euro.
Wat bepaald de marktwaarde, vraag en aanbod.
allemaal mooie prijzen , maar als je er één verkoopt moet je nog een koper vinden en als je één vind moet hij nog de prijs willen geven dat je vraagt!!!!!!!!
[quote=”911_NL” post=103026]3.3 Turbo S 🙄
… of 3.6 Turbo S :?:[/quote]
De 3.3 liter 964 Turbo S was zoals ik al eerder zei een heel bijzondere auto, productie 1992.
In 1993 kwam de lang verwachte Turbo 3.6.
Deze wagen had 355 pk ten opzichte van 320 pk van de vroegere 3.3 liter.Aan het einde van de 964 productie had Porsche nog ongeveer 90 Turbo chassis in voorraad.
Deze werden samengesteld door Porsche Exclusiv als de 964 Turbo 3.6 S.
Volgens de informatie die beschikbaar is zouden er 76 gebouwd zijn met de platte neus, of beter bekend als “Flachbau” of “Flat Nose”, en 13 met de standaard neus.
De motor had nu 385 pk en profiteerde van een nieuwe vier pijp sportuitlaat. Er waren een aantal uiterlijke veranderingen voor de Turbo 3.6S inclusief de toevoeging van luchtinlaten in beide achterste flanken voor de motorkoeling en een vernieuwde voor en achterspoiler.De voorste onderdelen werden opnieuw ontworpen omwille van de platte neus.
De koplampen op de “Flachbau” – “Flat Nose” Porsche waren eenheden van de 968, deze gingen vnl. naar de VS en Japan.Ik dacht ook eerst dat het om dit type ging gezien de veel te hoge prijs .
Maar dit is niet het geval .
Van de 3.3 Turbo S zijn er 80 exemplaren gebouwd en de wagen kwam er in 1992 heeft een vermogen van 381 pk .Wat betreft vervangen speedometer ,kan het niet zijn dat de wagen in miles stond ?
Aan het boekje en de code co2 is te zien dat de wagen afgeleverd werd in de Usa .De 2 de eigenaar zal hem ingevoerd hebben en waarschijnlijk omgezet hebben naar kilometers .Ik kan alleen maar bekennen dat de gangbare prijzen van 964 turbo modellen hoog zijn. Het lijken inderdaad zeldzaamheden.
Turbo 3,3 vanaf 45000€(km in verhouding)
Turbo 3,6 vanaf 70000€
Turbo S ???? Blijkbaar 150000€De Porsche 964 Turbo is dan ook een zeldzame wagen en dat zijn namelijk de prijzen die men vraagt voor dergelijke wagen in showroom staat.
Nog zeldzamer is de 964 Turbo S 3.3. Een heel bijzondere Porsche waar niet iedereen het bestaan van af weet. Er zijn er in 1993 tachtig van gemaakt en geen twee Turbo S’en zijn identiek aan elkaar. Daarvan zijn er 74 linksgestuurd en zes rechtsgestuurd. De Turbo S’en die nu tweedehands te koop staan hebben vraag prijzen van € 150.000.
[quote=”Rocco” post=103010]bij nader inzien toch mijn twijfels over OH boekje … [/quote]Waarom twijfels over het OH boekje, men laat een pagina zien waar vermeld staat dat de speedometer werd vervangen, daar is toch niets mis mee.
voor die prijs mag je toch wel die PD gps erbij hebben zeker 😉
De foto’s voor zijn advertentie kosten al een klein fortuin waarschijnlijk :wtf:
deze misschien als geld toch geen probleem is :
http://www.9xx-parts-online.de/p965
bij nader inzien toch mijn twijfels over OH boekje … hoop dat hij toch eens olie ververst heeft in die 15 jaar
De walter heeft me van de week laten weten dat er schot komt in de zaak en dat ze het nodige gaan doen om het attest te bezorgen, als dat geregeld is gaat de deal door, en het is een 964 turbo, geen 930 :driver:
[quote=”terrum” post=99497][quote=”RODONDO” post=99481]Welkom op het forum. Afgelopen maandag was ik op onderhoud met de P. Stond daar toch wel een prachtige zwarte TURBO te koop zeker ! Gezien de reputatie van de specialist in kwestie, zeker de moeite om eens te informeren. (WV-cars te Geel)[/quote]
als ik aan het gelijkvormigheids attest geraak van mijne 993 dan is die 964 turbo verkocht aan mij :relaxman:
deal is al zo goed als rond 😉de Walter is der vollop mee bezig :driver:
grtz Geert[/quote]
En, hoever sta je met de 93O ? :lekker:
- Het onderwerp ‘WTL of Turbo gezocht’ is gesloten voor nieuwe reacties.