@Python
De laatst gemaakte types zijn sowieso het mooiste (andere zetels,stuur,….) en buiten is ook wat gestroomlijnder maar de eerste types staan nog altijd bekend om hun betrouwbaarheid en daar ga ik voor.
P.S. Ik betrouw de Belgische staat niet met hun regelgeving qua oldtimer vandaar dat ik liever onder de psychologische drempel van 1990 blijf zodat deze zeker nog binnen het oldtimerstatuut valt. (Anders wordt het qua hobby wat te duur hoor 😳 )
@HVDC170
Qua in- en uitschrijven heb je gelijk buiten het feit dat het zo’n rompslomp is (heb ik ook al jaren gedaan met m’n 911). Daar heb ik dus eigenlijk geen zin meer in.
Wat misschien ook niet onbelangrijk in dit verhaal: BIV voor een 500SL is ook een kostelijke grap waar ik liever niet aan mee doe.
BIV: +/- 1650€ & Verkeerbelasting +/- 2400€
Uitgaande van 500SL van 1991 met CO-uitstoot 300gr/km (schatting obv hetgene ik hier heb gevonden)
P.S. In- en uitschrijven is een mooit ding maar je krijgt wel direct de rekening voor een gans jaar gepresenteerd. Je krijgt nadien wel de maanden, die je niet ingeschreven was, teruggestort maar het blijft een renteloze lening aan de staat (gaat toch om 2400€ wat bij de Porsche maar 1000€ was)