wwclassics

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop wwclassics

  • Maker
    Discussie

  • F

      Iemand bekend met wwclassics ?
      Had er deze wagen gezien op Kapaza.
      Alle info is welkom aangezien ik nog steeds op zoek ben naar een MB SL.

    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • sl is om te cruisen 911 om te racen

        F

          280 was nog niet leverbaar in ’89.
          De 300-versie zou naar het schijnt wat licht uitvallen voor een auto die rond de 2 ton weegt.
          Qua verbruik zou het blijkbaar ook niet al te veel uitmaken.

            Waarom ga je dan niet voor 280 of 300 eventueel met sportuitlaat?

              Blijven ook wel schoon modellen. Persoonlijk ben ik voor de SEC vanaf de jaren ’86 (de facelift). Die doen het nog steeds voor mij! Mis mijne oude nog steeds met momenten :driver:

              F

                @Python
                De laatst gemaakte types zijn sowieso het mooiste (andere zetels,stuur,….) en buiten is ook wat gestroomlijnder maar de eerste types staan nog altijd bekend om hun betrouwbaarheid en daar ga ik voor.
                P.S. Ik betrouw de Belgische staat niet met hun regelgeving qua oldtimer vandaar dat ik liever onder de psychologische drempel van 1990 blijf zodat deze zeker nog binnen het oldtimerstatuut valt. (Anders wordt het qua hobby wat te duur hoor 😳 )


                @HVDC170

                Qua in- en uitschrijven heb je gelijk buiten het feit dat het zo’n rompslomp is (heb ik ook al jaren gedaan met m’n 911). Daar heb ik dus eigenlijk geen zin meer in.
                Wat misschien ook niet onbelangrijk in dit verhaal: BIV voor een 500SL is ook een kostelijke grap waar ik liever niet aan mee doe.

                BIV: +/- 1650€ & Verkeerbelasting +/- 2400€

                Uitgaande van 500SL van 1991 met CO-uitstoot 300gr/km (schatting obv hetgene ik hier heb gevonden)

                P.S. In- en uitschrijven is een mooit ding maar je krijgt wel direct de rekening voor een gans jaar gepresenteerd. Je krijgt nadien wel de maanden, die je niet ingeschreven was, teruggestort maar het blijft een renteloze lening aan de staat (gaat toch om 2400€ wat bij de Porsche maar 1000€ was)

                  Je kan toch de hoge taks omzeilen door de auto in de winter uit te schrijven…
                  inschrijven begin van de maand uitschrijven eind van de maand. De beter koop is de betere auto.
                  dat beetje taks zal het verschil niet maken op de onderhoudskosten

                    Misschien er eens over denken om toch een jonger jaartal te kiezen en hem opzij zetten tot die oud genoeg is .
                    Het nadeel is dan het wachten maar het kan misschien ook een aantal voordelen hebben .
                    -Betere staat ..
                    -De pinkers enz.. zijn mooier van de latere types (vind ik persoonlijk dan :engeltje: )
                    -Het kan misschien de prijs wat drukken omdat ze nu nog geen oldtimer zijn .
                    Een ding is zo goed als zeker je mag er van uitgaan dat eenmaal ze oldtimer zijn ze ook alleen maar duurder gaan worden in de toekomst .

                    F

                      Ik weet het :bounce:
                      Maar als deze handelaar betrouwbaar is kan ik evengoed daar vragen of zij ééntje weten staan uit ’89. Aangezien er blijkbaar zéér weinig SL’s particulier verkocht worden ben ik toch genoodzaakt via een handelaar te gaan.

                        Die ziet er heel goed uit !
                        Spijtig dat hij van 91 is .

                      9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.