xenon

• Maker
    Discussie
  • Kan je xenon lichten in een porsche 996 bwj 98 plaatsen zonder aanpassingen nodig om aan te sluiten ❓

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Ik had vroeger een 996 van 99 en heb daar gewoon de lichten uitgebouwd en er een setje Xenons ingeplugd, job was done in 30 min.Plug en play noemen ze dat. Als je niet zoveel geld wilt uitgeven kan je een aftermarket xenon setje insteken, dat kost rond de 200 euro.
      Opgelet, bij de oudere Xenons heb je geen verstralers die Xenon zijn, die heb ik nu wel bij mijn mod. 2004. Succes !

Anoniem

Ik heb begin 2005 een aftermarket Xenon Kit laten plaatsen in onze Mercedes. Ik ben er dus vrij zeker van dat het in de 996 ook zou kunnen.

Probleem is echter de gewijzigde wetgeving daaromtrent… :

Volgens de nieuwe regels moeten alle auto’s ingeschreven vanaf 2006 of later en die voorzien zijn van xenonlicht, verplicht een koplampwiswasinstallatie en automatische niveauregeling hebben. Het maakt niet uit of de xenonverlichting in de autofabriek of achteraf is aangebracht. De eisen zijn identiek. Auto’s met een inschrijving van 2005 of ouder, hoeven dit niet, zoals aanvankelijk de bedoeling was van het ministerie van Verkeer, aan de nieuwe regels te voldoen….

Hopelijk komen er nog wijzigingen aan deze nieuwe situatie want ik denk dat het in de praktijk niet haalbaar is voor iemand die een aftermarket xenon kit koopt…

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.