- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
21 maart 2019 om 00:48
Type 981
Bouwjaar sept/2013
Km 83.740 (*)
2,7 L
CO2: 180g
275 pkOptie-codes:
P3 • Racinggelb (Racing Yellow)
AZ • Leder bekleding zwart (dashboard, deuren en zetels)
603 • B-Xenon + PDLS (Porsche Dynamic Light System: lichtbundel volgt de stuurhoek)
636 • Parkassistent V+A
P13 • Automatisch dimmende binnenspiegel & regensensor
250 • PDK (Porsche Doppelkupplung)
475 • PASM (Porsche Active Suspension Management)
640 • Sport Chrono Paket (Sport Plus modus maakt oa nogmaals snellere schakelovergangen)
658 • Servolenkung Plus
423 • 20″ Carrera S velgen
XDH • Velgen gelakt Platinum grijs zijdeglans
342 • Verwarmde zetels
573 • Automatische klimaatregeling in 2 zones
P04 • Sportzetels Plus (elektrisch)
X70 • Dorpels edelstaal
490 • Sound Package Plus
666 • Telefoonmodule voor PCM
P23 • PCM (Porsche Communication Management) inclusief Navigatie en universeel Audio connect (USB iPod)Extra’s
• Carnewal GT uitlaat
• Stuurvelg met schakelpaddels
• GSM-houder (special order USA)
• P O R S C H E retro sticker achterklep (vervangt de chroom typebenaming)
• Koplampsproeiers Racinggelb
• Winterset met 18″ BBS grijs zijdeglans met goede banden V=6,5mm A=5mmHet betreft een Duitse uitvoering. Ik kocht de wagen rechtstreeks aan bij PZ Wiesbaden in november 2014.
Klein onderhoud (nazicht en olieverversing) is frequenter dan voorgeschreven gebeurd: jaarlijks/15.000 km ipv tweejaarlijks/30.000
Groot onderhoud 60.000 km – check
69.000 km: Remmen vernieuwd rondom inclusief OEM schijven – check
83.740 km: Spiksplinternieuwe zomerbanden Michelin 19 maart 2019 – checkDe wagen is dus met liefde vertroeteld en nu zijn we op zoek naar bij voorkeur een even enthousiaste nieuwe eigenaar (dus geen tussenhandelaar). Uiteraard heeft deze nog de sonore atmosferische “echte” zescilinder en niet de geamputeerde aangeblazen 718 opvolger. Recente berichten in de internationale pers leren dat deze 981 generatie niet langer de normale waardedaling vertoont maar dat de prijs integendeel stagneert. Het concept is uitgerijpt, het design volwassen, de assemblage is voorbeeldig, de PDK schakelt subliem, er zijn geen gekende zwakheden etc, etc…
Prijs • onderhandelingsbasis gebaseerd op prijzen hier en in Duitsland: 45.000€ (BTW inclusief)
Het betreft inderdaad een BTW-wagen. Gelieve de onderhandelingen te bewaren tot na bezichtiging en niet relevante commentaar in de daartoe bestemde rubriek te posten, beste P-vrienden!(*) de wagen wordt nog gebruikt.
Ik ben bereikbaar via mail: erwinschepens”at”icloud”dot”com of PM
Groeten
Erwin
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.